Bir şeye başlamakta yada genelleyecek olursam bu ilk adımlarda hep zorlanırım. Okulun ilk günü, bir sınavın ilk sorusu ya da bir kitap için yazdığım metnin ilk paragrafı. Aslında süreci biliyorumdur ama yinede başlamakta zorlanıyorum. Anlatmaya nereden başlasam pek emin değilim sadece yalnız olmadığınızı bilmenizi istiyorum.
.
.
.
Hepimiz yapacağımız işlerde sonunda ne olacağını bilmek isteriz. Risk almaktan çekinir, işlerin ters gitme olasılığı olan her şeyden kaçınır,korkarız hatta. Akışına bırakırsak ipin ucunu kaçırmaktan korkarız, biriyle konuşmaya çalışırken verebileceği sert tepkiyi hayal eder;çekinir,korkarız. Ben öyle değilim ki deme. Hepimiz bir yerde bunu yapıyoruz. Bu korkularımız yerimizde saymamıza, sadece yapabileceklerimize izin vermemize sebep oluyor.Ben bunları söylerken aklınıza çok zorlu şeyler gelmesin. Günlük hayatınızdan bir sürü örnek verebilirim yada kendiniz de düşünseniz hak verebilirsiniz. Mesela o aranın açık olduğu arkadaşın. Hani adım atmak istesende sana karşı vereceği tepkiden korktuğun sonrasında hatta gururunun incineceğini düşündüğünden içinde bir yerde çok sevdiğin ama konuşmadığın arkadaşın. Yada iyi olduğun bir konuda herkesin iyi olduğu bir ortamdayken insanların seni kötü yönde eleştirebileceğini bildiğinden yapmaya çekindiğin o sunumun.Risk almıyoruz. Olacak şeyleri bilmeden adım atmaktan korkuyoruz ve bu bizi ne hale getiriyor bence şimdi daha mantıklı bir şekilde kavrayabilirsiniz. Eminim ki çok güzel çok özel yetenekleriniz var. Her birinizin. Hayat gerçekten hayallerinizi işleve koymak için bekleyeceğiniz; 'zamanı gelince yaparım' diyebileceğiniz kadar uzun değil.Derin nefes alın ve kendinize her zaman güvenin. İyi olduğunuz konularda kendinizi göstermek -olması gereken şekilde- asla ama asla ego değildir. Bu tamamen bir başarı olarak düşünülmelidir. Çekinme. Korkma. Sadece yap. Gerçekten klasik bir cümle ama keşke demektense bir şeyleri fiilen yapabilmek çok,çok daha iyi. Ha bir de yapabileceklerinizin de üstü var. Elinden gelenin fazlasını yapmak. Şuna bir açıklık getirmeliyim ki, hepiniz sadece gördüklerinizden ibaret değilsiniz. İstediğiniz her şeyi, tekrar söylüyorum her şeyi kendinize inandığınız, yapabilirim dediğiniz sürece yapabilirsiniz. İster astronot olmak iste, ister aşcı, ister gezgin. Ne istersen sadece kendine inan ve "Nasıl yapacağım ki"," Sadece bir hayal baksana durumumuz bile iyi değil elimden ne gelir ki?","Daha önce kimse yapamamış ben nasıl yapayım?".Bu cümleler ve benzerlerini hayatınızdan çıkarıp, "Evet. Nereden başlıyorum?","Bu benim hayalim ve ben bunu istiyorum. O zaman ne bekliyorum ki?" ya da "Evet zor, uzun bir yol beni bekliyor ama sonunda hayalim var, arzum var,mutluluğum var. Kendim için bunu yapmalıyım."deyin. Yapabileceklerinizin de fazlasını başarmanız için yolu yarılamanıza sebep olacak. Lafı biraz uzatmış olabilirim ama gözünüzü açın. Bunu gerçekten başarabilirsiniz. Doğru bildiğiniz şeyi yapın. Üstünde çok durmadan ne gerekiyorsa yapın, olacaklardan çekinmeyin.İşin ucu nereye varacaksa "Demek ki böyle olması gerekiyormuş ve oldu."de. Kendini topla, ayağa kalk ve yeni bir başlangıç için hazırlan. Şimdi bunu tekrarla: Bunu başaracağım,yapabilirim. Şimdi derin bir nefes al. Hazırım.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yokuş Aşağı
Non-FictionDile getirmek istediklerim var. Bilmenizi istediğim şeyler var. Hepimiz şu kısacık hayatta gidiyoruz yokuş aşağı bir yola. Neler yaşıyoruz? Neler hissediyoruz? Aslında ne kadar benzeriz görmek ister misin? İyi okumalar.