Bab 01 : Terlanggar

4 0 0
                                    

Tengku Zara

Jam locengku berbunyi lagu doraemon.Jam menunjukkan pukul 6:00 pagi.Aku mengeliat lalu menekan butang berhenti.Aku bangun menuju ke bilik air. Setelah selesai mandi, aku memakai pakaian uniform sekolah. Aku turun ke meja makan lalu aku duduk. Aku menyapa mamaku yg sedang menyapu jem straberi di atas sekeping roti."Hai,mama".Mama hanya tersenyum lebar membalas aku. Tiba2 papa turun ke meja makan. Aku menyapa papa."Hai, papa". "Hai. Ha,Zara nanti lepas habis sarapan masuk dalam kereta.Papa hantar kamu ke sekolah hari ini".Aku hanya menganguk. Selesai makan.,aku bangun bersalam dengan mama."Zara pergi dulu,ma"."ok, Zara belajar elok2 tau"kata mama."👌👌, ma" ujar ku. Aku masuk ke dalam kereta papa. Aku duduk di sebelah tempat pemandu. Yalah... Selalunya aku duk kat tempat duduk belakang.Papa memandu kereta ke sekolah dengan cermat. Setelah sampai ke sekolah aku iaitu SMK BRIGHT,aku turun dari kereta. Aku bersalam dengan papa."Balik nanti papa tak payah ambik Zara sebab Zara,Zila and Ziya nk keluar pergi shopping".(nama panjang Tengku Zila Afila bt Tengku Zakwan and nama panjang Tengku Ziyara Atiqah bt Tengku Zali).Papa hanya menganguk."Bye, papa"ujar aku sambil melambaikan tangan apabila melihat kereta papa meluncur pergi.Aku berjalan menuju ke kelas.Semasa berjalan menuju ke kelas,Tiba2 seorang murid lelaki terlanggar aku sehingga aku jatuh tersungkur."Auch"kata aku sepatah sambil menggosok punggungku.Sakit tauuu... Kelam kabut dia bangun lalu memapah aku untuk berdiri."Maafkan saya. Saya tak sengaja.Awak tak apa2?".Aduhh.macam mana aku boleh terlanggar orang niii.. Gawat2.. Menyusah kan lah kau nii...Zafran...Wah..Hendsem nya jejaka ini... Sungguh mirip dengan jejaka idamanku.. Hihihi..."Saya tak apa2.Boleh saya tahu apa nama awak?ujar ku.Eiiuww.. Gatalnya aku nii. "Nama saya Tengku Zafran b. Tengku Zamri."Nama awak apa?tanya ku kembali."Nama saya Tengku Zara bt. Tengku Zairi". Wahh..nama kami sama2 huruf Z laa.. Jodoh ke ape nii?...😱😱.. "Awak kelas mana?"."Saya duduk kelas 4positif."."Awak pula?"tanyaku kembali."Ehh...kita satu kelas lah.. Selamat berkenalan..."balas ku. Kami berjalan menuju ke kelas bersama2 selepas selesai sesi berkenalan.Aku mengetuk pintu.tuk tuk tuk."Masuk". Aku pun masuk menuju ke tempat duduk ku di sebelah bff ku iaitu Zila and Ziya. See.. Nama kami pun sama.. BFF laa.. Katakan..

Kringgg..

Loceng berbunyi menandakan waktu sekolah sudah habis. Aku and my friends berjalan menuju ke kereta.Kitaorang naik kereta Ziya."Ziya,aku drive kereta tau.. Kau tu lesen dah tamat tarikh luput. Pergi lah rynew lesen kau tu..."."Yelah. Nanti aku pergi lah. Kau nii membebel macam mak aku lah pulak..".Aku drive kereta pergi ke shopping mall.Selesai membeli barangan,kami pun pulang."Bye.."

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 14, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Mr. Arrogant 😎 Where stories live. Discover now