Jungkook masih tidak sedarkan diri di dalam bilik sakit. Eric, Jin, dan Jackson sedang bersembang sesama sendiri sementara menunggu Jungkook sedar.
Seon-saengnim Chang Wook pula sedang sibuk menulis something pada buku catatannya.
Tok! Tok! Tok! Bunyi pintu diketuk.
"Masuk!" arah seon-saengnim Chang Wook sambil melihat ke arah pintu.
Jimin membuka pintu dan berjalan masuk ke dalam. Eric,Jin dan Jackson menunduk hormat kepada Jimin. Jimin menunduk hormat kepada seon-saengnim Chang Wook.
"Aigoo,aigoo, kamu semakin besar sekarang ya,Chimchim"
Jimin tersengih sambil menggaru kepalanya yang tak gatal tu.
"Ermm, macam mana dengan keadaan adik saya?
"Ahh, Jungkook. Dia muntah muntah tadi. Jin bagitahu kat saya yang dia pening pening dari naik tangga tadi lagi."
"Ouh I see. Jungkook sebenarnya tak boleh duduk kat tempat tinggi tinggi."
Eric, Jin dan Jackson masing masing membuat mulut 'O' dan mengangguk.
Jimin hanya senyum kelat sahaja. Kemudian, dia berbual dengan seon-saengnim Chang Wook tentang keadaan adiknya.
Jungkook mula sedar dari pengsannya. Dia memegang kepalanya yang masih pening pening lalat. Matanya melilau melihat bilik itu. Kemudian telinganya menangkap suara Jimin yang sedang berbual dengan seon-saengnim Chang Wook.
"Baiklah, nanti saya akan bincang dengan seon-saengnim Dong Wook pasal hal ni."
"Kamsahamnida,seon-saengnim" Jimin menunduk hormat kepada ex gurunya dahulu.
Jungkook bangun dari katil keras macam bata tu. Dia mengurut tengkuknya yang lenguh. Dia bangun dari katil dan berjalan keluar dari situ.
Eric, Jin dan Jackson terus menoleh ke arah Jungkook yang serabai mak enon tu.
Jimin yang duduk di situ terus bangun apabila melihat Jungkook sambil membuat mulut senget ke atas. ( pandai2 laa byg mcam mana lololzz )
"Serabainya kau. Banyak mana kau uwekk uwekk tadi??"
Jungkook hanya mengangkat bahunya dan menggaru absnya.
Kawan kawan Jungkook yang berada di situ hanya sengih sahaja melihat Jungkook.
"Jungkook-ssi, beg kau aku dah letak kat luar. Barang kau semua selamat." Kata Jin.
"Kamsahamnida, chingu yaa" Jungkook menepuk bahu kawannya. Jungkook membuat senyuman nakal dan memeluk Jin.
"Arghhh, Jungkook!! Aku geli laa bangang! Jangan peluk aku shiaallll" menggelupur Jin apabila dipeluk kawannya.
Eric dan Jackson gelak terbahak bahak melihat telatah Jungkook. Jimin hanya berdiri dan tersenyum melihat adiknya.
Eric memanggil Jungkook.
"Chingu yaa, kenapa kau tak bagitahu aku sebelum ni yang kau ada Acrophobia?" Eric berdiri di depan Jungkook.
Jungkook diam. Dia melihat ke arah mata Eric.
"Yeah, that's right. You should tell us before.Kalau tidak tak de laa sampai kau pengsan cenni. Jin jugak yang menggelabah tak tahu nak buat apa. Nasib ada dia, kalau kau sorang??" Jackson mencelah.
Jungkook kembali memandang Eric. Entah kenapa di sebalik mata Eric tu, ada satu perasaan tidak puas hati terhadapnya. Jungkook menundukkan kepalanya.
'Takkan laa dia still marah pasal aku dengan Ji yeon tadi' fikir Jungkook.
Eric meletakkan kedua dua tangannya atas bahu Jungkook sambil senyum ke arahnya. Jungkook blank seketika.
"Jungkook, aku lega kau tak de apa apa. Kalau tidak nanti , alone aku tak de kawan nak story apa apa. Lain kali bagitau laa pasal benda ni. Kitorang ni kawan kau. Don't keep things like this a secret. Kau punya kesihatan tu penting." Kata Eric, memegang pipi Jungkook.
Lahai macam sweet lah pulak (*¯︶¯*).
Pipi Jungkook merona kemerahan apabila Eric berbuat begitu. Bromance gitu. Lolz..
"Hahahahaha, okay guyss okay. Aku akan bagitau korang lepas ni. Tapi esok aku tak nak datang sekulah lah" kata Jungkook sambil memuncungkan mulutnya.
"Mengadalah kau. Kau bukan budak kecik lagi. Kau okay kan sekarang." Kata Jackson.
"Ishh, kalau suruh aku naik kelas kat sana tu, nope. Jangan harap aku nak gi sana. Cukup lah hari ni aku dah pening pening" Jungkook menyilangkan tangannnya.
"Kalau pasal tu, seon-saengnim Chang Wook akan settlekan hal tu." Balas Eric.
"Kot mana pun, esok aku heret jugak kau pergi sekolah. Jangan harap nak landing sedap sedap kat katil." Jimin berseloroh.
"Aishhh,jjinjja." Jungkook menjeling abangnya.
Keesokan harinya, kelas 4 artistic diubah semula ke tingkat bawah. Ramai student kelas Jungkook bagi hadiah kat dia. Jungkook terasa dirinya macam retis pula. Ada juga seon-saengnim2 datang ke kelas melihat keadaan dirinya.
"Aku artis lah sekarang" kata Jungkook kepada Eric.
Eric hanya mengangguk. Dia sedang sibuk menyiapkan essay BI yang tertunda. Ji Yeon yang duduk di seberang meja datang ke arah mereka berdua.
"Hey, Eric" Ji yeon menghulurkan sebuah bekas makanan.
Eric terus meletakkan pen ke tepi dan fokus terhadap Ji Yeon. Ji Yeon is his top priority.
"Apa ni?" Eric mencium cium bau bekas makanan tu.
"Spagetti Carbonara dengan Chicken Black Pepper. Aku yang masak." kata Ji Yeon sambil melemparkan senyuman gula kepada Eric.
"Nak sweet sweet, gi duk tang lain lah" usik Jungkook.
Eric hanya membuat endah tak endah jaa kat Jungkook. Dia mencubit peha kiri Jungkook.
"Awww!!! Sakit laa jebon"
Ji Yeon hanya tersenyum melihat mereka dan bersembang sementara menunggu seon-saengnim masuk ke kelas.
THE END ~^O^~
- Fuhh, settle akhirnya Acrophobia ni. Maaflah kalau ending chapter ni hambar.
-Thank you so much sapa yang still baca ff Acrophobia sejauh ni.
-Author sedang menulis ff baru sekarang. Nantilah aku update ff tu. Jalan cerita dah siap 3 chapter. Tapi runsing duk pikir pasal nak letak apa tajuk cerita.
-Vomment lah yerr wahai readers. Saya sangat menghargainya. Kamsahamnida. 😘😘.
YOU ARE READING
PHOBIA : BTS FF STORY 💕
ФанфикFobia. Apa itu fobia? Aku pasti setiap orang mesti ada fobianya yang tersendiri. Fobia terhadap terbang? Tempat yang kecil atau gelap? Ketakutan yang melampau jika sesuatu benda yang dibuat tidak cukup bagus? Ataupun takut putus cinta? Hahahaha jo...