CHAPTER 4 :PERANG DINGIN

50 9 2
                                    

Keadaan Dirumah seakan dingin seketika .Dengan kehadiran tengku didalam Rumah . Rania berasa tidak nyaman dan berasa tidak selamat.

"sampai bila Awak nak ikut belakang saya ,Dari pintu sehingga ketangga awak ikut , ish tak sukala" Marah manja Rania kepada tengku.

"saya,tak ikut Awak , saya cuma nak jalan ke situ , Awak yang ikut saya " Dengan nada yang lembut

Rania tertawa kecil "Eh Awak ni tak betul ke ? , Ni rumah saya"

"Hmmmm, Kalau macam tu ,Boleh saya tinggal dekat rumah awak buat seketika waktu"

"Eh , tak boleh , Ni bukan rumah saya, Ni rumah cik puan , Nanti dia Marah " Rania membalas pertanyaan tengku

puan amina mendengar bualan mereka , lantas turun ke bawah , "Ibu tak kesah pun dia tinggal disini , ibu lagi suka kalau dia dapat tinggal "

Perubahan demi perubahan , Puan asmina bukanlah Jahat seperti dahulu dia sudah berubah 360°

"Bagus lah tu , Dia boleh tinggal didalam bilik Ahmad , Ahmad kan sudah berhenti kerja , jadi bilik tu kosong " Pak abu cuba menyelit

Tengku tersenyum  ,kehidupan seperti ini yang diidamkannya selama ini , Dia bersyukur kerana dapat berjumpa rania yang telah Menjadikan dia manusia dan dia berasa tidak sia sia dia melarikan diri dari alam Duyung

Rania pula merasakan Ada hikmah sebalik apa yang telah berlaku , Dia merenung wajah Tengku , Alangkah tergodanya dia Apabila senyuman terpancar dia wajah Tengku ,Wajah tengku seakan pelakon korean yang bernama lee dong wook.

Renungan Rania disedari oleh tengku " Apa yang Awak tengok , Rania ?"

Rania tersipu malu ," Tidak Ada Apa apa "pipi Rania mula merah

Perbualan mereka disedari oleh Puteri Aslina , dia menghempas pintu biliknya , Dia berasa geram kepada Rania dan Dia menganggap Rania membawa bala kepada keluarganya.

---------------
Di Pantai

orkid dan tirani sudah berada di persisiran pantai. Mereka sudah berubah menjadi manusia atas pertolongan kalung tersebut. Orkid dan tirani tahu misi ini berbahaya ,Akan tetapi demi sahabat mereka melankolia mereka sanggup.

tiba tiba terlintas di fikiran orkid

"Macam mana kita nak cari putera , Alatan untuk mencari kita tertinggal di Lautan sana"

mereka senyap seketika dan berasa diri mereka seperti useless

suasana dipantai seakan " KRIK,KRIK "

secara tiba tiba terdengar suara lelaki" TOLONG !!!!!!!,tangkap  PERAGUT tu " dengan nafas yang tercunggap cunggap. orkid tidak mengendahkan pertolongan lelaki itu . Lelaki itu merupakan pengawal Pantai. Tirani yang mempunyai ihsan yang tinggi cuba untuk menangkap peragut itu . Dia mengejar peragut itu dan dengan sekali tolakan peragut itu jatuh , Tirani mengambil beg itu , akan tetapi peragut itu menyepak kaki tirani dan dia Tersungkur di Pasir Pantai.

Pengawal itu " Are you okay ma'am ?"

tirani membalas " tak apa apa pun , saya okey "

pengawal itu menghulurkan tangan ke arah tirani untuk membolehkan tirani bangun. Tirani memegang tangan pengawal itu , secara tiba  tiba mata mereka berdua tertatap  buat seketika. Hati Tirani seakan Mahu bergoncang.Dia tidak pernah merasakan perasaan seperti ini. Ini merupakan perasaan pertama kali seumur hidup.

--------------------
Dipondok keselamatan

terdapat seorang wanita separuh usia sedang menunggu didalam pondok itu .

"ini dia beg puan " pengawal itu menghulurkan beg itu kepada wanita tersebut.

"terima kasih banyak banyak tuan , sebab selamatkan beg saya , Kalau Tak saya tak tahu saya dan Anak anak akan makan apa lepas ni" Rintihan wanita itu kepada pengawal tersebut.

"Puan, Jangan berterima kasih dekat saya, Terima kasih dekat dia ni " jari telunjukknya menunjuk ke arah tirani.

Lantas wanita itu memeluk tirani dan berterima kasih kepadanya. Wanita itu pun beransur pulang.

"Thank selamatkan handbag perempuan tu " ujar jay kepada tirani.

"Btw , my name is jay , How about you ? " menghulurkan tangannya kepada tirani

"nama saya tirani" dia membalas pertanyaan jay tadi.

Jay mempunyai Rupa paras yang kacak dan tingginya seakan lelaki maskulin Abad ini.

Tiba tiba tirani teringat akan misinya untuk mencari putera mahkota. "Maaf , saya harus pergi sekarang " lantas dia keluar dari pondok itu tanpa mendengar maklum balas jay

orkid yang sedang menunggu diluar seakan marah kerana kerana nyawa sahabat mereka sedang menjadi taruhan dan tirani sedang melambatkan misi mereka untuk menyelamatkan melankolia

Bersambung
#RIPMEI
#TIRANISHIPS
#HELPMEFOR100READS



Change For My love Where stories live. Discover now