BAB 2

191 18 0
                                    

malu plk nk masuk kelas! yoona menghentikan langkah.

"kenapa?" soal tiffany pelik.

"ermmm... ak malu la"

"malu kenapa plk? kau pkai je baju. nk malu apanya" tiffany mengerutkan dahi.

"pasal tadi la. buat2 lupa plk" ak menjeling.

"ooo..lupa plk" tiffany menggaru kepalanya. "masuk je la. mengada-ngada plk dia ni" tiffany menarik tangan ku. ak mengeraskan diri.

"yoona! jom la masuk, kau tgok Cikgu jimin dh mengajar dh tu" tiffany kelihatan takut.

ak terkejut! cikgu jimin ad kt kelas sekarang? mampus!

"aduhh! macam mana ni?" ak sudah takut.

"mana ak tau. masuk je la"

"cikgu jimin tu dh la garang. mampus la kita berdua"

tiffany mengetuk pintu kelas. cikgu jimin memandang tajam ke arah ak dn tiffany.

"kamu berdua pergi mana?! suka2 hati kamu je nk keluar masuk. igt ni hotel ke!??" cikgu jimin menyoal dgn garang.

"err..kami...errr.." tiffany sudah tergagap-gagap.

aigoo~~kenapa la nasib ak malang sangat hari ni.

"berdiri kt depan kelas sekarang!"

****

"aduh! sakit kaki ak kena berdiri satu jam tadi" tiffany mengurut kakinya.

"alaa, bukan lama sangat pn" jawabku selamba.

"x lama kau cakap? sejam kut! kau punya pasal la ni!" tiffany seakan bengang.

ak tersengih.

"alaaa, sori la. miane" ujarku smbil membuat muka comel.

"yela. tu! kau tengok jungkook tu! xde rasa bersalah langsung"

"dia ad buat salah ke?" ujarku.

"ish kau ni! malas ak nk layan kau" tiffany mengeluarkan buku dan menbaca tnpa mempedulikan ak.

ak menoleh ke arah jungkook. tiba2 mata ak berlaga dengan mata V yg sedang melihat ke arah ak.

erkkk!

V tersenyum manis ke arah ku. ak terus mengalihkan pandangan.

dah kenapa dengan V tu? ak menggelangkan kepala membuang perasaan pelik dlm diri ak.

"wae?? ujar tiffany pelik.

"xde ap"

#sori kalau bosan skit.

My CrushWhere stories live. Discover now