"fany, kau tau tak jungkook minta maaf kat aku semalam?" ujarku kepada tiffany yang leka bermain handphone.
tiffany menoleh ke arah ku dengan riak terkejut.
"seriously? cam tak caya je" tiffany mengerutkan dahinya. muka tak percaya.
"betul la. kalau kau tak percaya , kau tanya la V" aku menunjuk ke arah V yang sedang tekun membaca.
tiffany tersengih melihat V.
aku memandang pelik ke arah tiffany. dah kenapa dengan chingu aku sorang ni. tersengih-sengih macan kerang busuk.. ntah-ntah.. aku sudah tersenyum nakal.
"kau suka V kan?"
tiffany menoleh .
"mana ada la..kau..ni merepek la. aku tumbuk kang baru tau" tiffany menunjukkan penumbuknya.
aku hanya mencebik.
"eleh..jangan nak nafikan la fany oii." aku sudah mengusik tiffany.
muka tiffany berubah merah. aku sudah tergelak.
"betul kan kau suka V?"
"eiii...diam la..kau ni memang nak kena kan?"
aku yang melihat tiffany yang sudah mengamuk, pantas melarikan diri.
sewaktu aku ingin lari ke pintu kelas, jungkook yang muncul entah dari mana melangkah masuk dan melanggar aku. cermin mata ku sudah terpelanting entah ke mana.
aku sudah memejamkan mata. tiba-tiba ada satu tangan pantas menarik pinggangku.
perlahan-lahan aku membuka mata. jungkook!
anak matanya merenung aku. kami merenung antara satu sama lain.
tiffany sudah menggaru kepala. drama apa pulak ni?
aku menoleh apabila terdengar bunyi bising dari kelas.
"macam drama cinta la kau orang berdua ni" usik J-hope sambil tergelak. pelajar lain hanya bersorak seronok.
jungkook melepaskan tangannya dari pinggang ku perlahan-lahan.
mukaku sudah memerah.
"err..awak tak apa-apa kan?" soal jungkook risau.
aku menggangguk..
"ni apa bising-bising ni!" ujar cikgu jimin garang.
mendengarkan suara itu, semua pelajar berlari menuju ke meja masing-masing.
aku memegang dadaku yang masih berdegup kencang .
"kau okey tak?" bisik tiffany perlahan.
"aku okey"ujarku juga turut berbisik.
tiffany mengangguk dan menoleh ke arah cikgu jimin yang sedang mengajar.
aku mengerling ke arah jungkook. dia sedang fokus belajar. aku hanya tersenyum.
saranghae jungkook! sah aku dah angau!
YOU ARE READING
My Crush
Teen FictionJungkook suruh baca😂 Jeon Jungkook Yoona Vote n comment?? *SLOW UPDATE*