"Krystal,kawan-kawan kamu datang ni!" ibu Krystal mengetuk pintu biliknya lalu pergi dari situ selepas mendapat sahutan daripada Krystal..."let's go!!" kata Krystal gembira lalu keluar dari biliknya dengan pakaiannya yg begitu sederhana tapi kelihatan bergaya seperti fasion remaja zaman kini...
"Sangkakan kau masih tidur ke apa~ btw,jom!" kata Laura..."wait..wait... aku nak buang air jap~ tunggu aku tau?!" kata Anna lalu pergi dari situ segera..."dari tadi tak buang~" kata Laura...Krystal hanya tersenyum sahaja...
Laura dan Krystal diluar berbual-bual sementara menunggu Anna habis membuang air..."tau tak,Krys...ada seorang lelaki ni minta nombor telefon awak...dan apa yang paling penting dya senior kat sekolah kita~" kata Laura teruja...Krystal hanya selamba sahaja...
"Siapa dya??" tanya Krystal..."Mark! Senior kita~ wow,jealous rasanya awak boleh tarik hati lelaki macam Mark tu...da la handsome,pandai...and hot! Oh my god!" kata Laura sambil menggoncang bahu Krystal...
"Wowow~ aku tau kau excited but...i'm not~ " kata Krystal bosan..."oh come on~ kau belum jumpa dya lagi,Krys...kalau kau da jumpa dya,confirm your heart gonna fly!" kata Laura..."happy without me,huh??" kata Anna yang baru sahaja datang...
"Cheh,siapa suruh buang air lama sangat?!" kata Krystal lalu menjelirkan lidahnya ke arah Anna...Anna hanya menjeling sahaja..."okok stop! Jom pergi sebelum aku ubah fikiran!" kata Laura sambil menarik mereka berdua ke arah kereta...
Semasa mereka sibuk bercerita di sebuah restoran,pandangan Laura terhenti apabila terlihat seseorang yang menyebabkan dya tersedak..."apa la kau ni,Laura? Minum air tu!" kata Anna..."tu la,makan laju-laju mana taknya,kan?" kata Krystal lali tertawa...
Selepas sahaja minum dan melap sisa makanan pada bibirnya,dya terus mendekati wajah mereka berdua...Anna dan Krystal pun ikut juga rentak Laura..."tau tak,siapa aku nampak tadi??" tanya Laura...Anna dan Krystal saling berpandangan lalu melihat semula ke arah Laura...
"Siapa??" tanya Anna..."ex kau eh?" tanya Krystal...Laura menjadi serius lalu duduk seperti biasa semula..."agak-agak la~ Mark jadi ex aku? No way la aku nak putuskan dya kalau dya boyfriend aku" kata Laura..."Mark?" Anna menjadi patung mendengar nama itu...
"Iya~" jawapan ringkas dari Laura..."Hey girls~" mereka disapa oleh beberapa lelaki disitu..."oh god~" kata Anna perlahan melihat mereka...Krystal pun melihat wajah mereka satu persatu...'ouh? Wujud juga lelaki ni~' kata Krystal dalam hati...
Tanpa disedarinya,dya tersenyum melihat seorang lelaki itu.. Apabila lelaki iu memandang ke arahnya lalu memberi senyuman,Krystal segera menoleh ke arah lain...'dya senyum kat aku tadi ke?' kata Krystal..."ouh,senior~ silakan duduk!" Laura menjadi teruja melihat tiga orang lelaki yang merupakan senior mereka bertiga...
Ketiga-tiga lelaki itupun duduk bersama mereka dan Krystal menjadi tidak selesa apabila lelaki yang senyum kepadanya tadi duduk disebelahnya..."guys,biar saya perkenalkan ni Mark senior kita...dan kawan-kawannya juga merupakan senior kita,David dan Daniel" kata Laura...
Mereka berenam asyik bercerita dan menonton wayang bersama-sama sehingga malam...Ketika berada di halaman bangunan beli belah itu,"terima kasih sebab sudi luangkan masa bersama kami,senior~" kata Laura...
"Haha tak de masalah,Laura~ lagipun kami gembira dapat luangkan masa dengan kamu bertiga juga~" jawap Mark..."kalau macam tu,saya balik dulu~ saya kena balik sebelum jam 9 malam..."kata Anna...
"apa kata saya hantar awak,kan rumah kita dekat sahaja~" kata Daniel..."tak menyusahkan?" tanya Anna...Daniel hanya menggelengkan kepala sahaja...mereka berdua pun pulang bersama-sama sementara Laura dan Krystal masih bersama David dan Mark...
"Korang tak balik lagi?" tanya Laura...Mereka berdua menggelengkan kepala...Krystal hanya diam sahaja..."sebab saya kena balik juga~ uhm Krystal kalau awak tak kisah,awak balik seorang nanti eh?" kata Laura lalu menarik tangan David meninggalkan Krystal dan Mark disitu...
'Nak kena ke Laura? Tunggu kau esok!' kata Krystal dalam hati..."uhm,kalau awak tak kisah,saya boleh hantar awak balik...lagipun,tak baik perempuan balik seorang diri malam-malam" kata Mark dengan senyumannya..."harap tak menyusahkan senior pula~" kata Krystal...
"Tak de la~ jom?" Mark hanya tersenyum sahaja...Semasa dalam perjalanan ke rumah Krystal,mereka berdua hanya mendiamkan diri sehingga sampai ke rumahnya..."uhm,da sampai~" kata Mark lalu memandang Krystal...
"Btw,thanks sebab hantar saya balik~" kata Krystal...hatinya rasa berdebar sekarang apabila melihat Mark melihatnya lalu dya menoleh ke arah lain..."kalau awak tak kisah,boleh tak saya minta nombor telefon awak?" tanya Mark...
Krystal hanya terkejut lalu selambanya,dya pun memberikan nombor telefonnya...Mark juga memberikan nombor telefonnya kepada Krystal..."kalau tak de apa-apa,saya pergi dulu~" kata Krystal lalu membuka pintu kereta tapi lengannya ditahan...
Krystal menoleh ke arah tangannya sedang ditahan oleh Mark..."selamat malam~" kata Mark lalu melepaskan tangan Krystal..."awak juga~" balas Krystal lalu keluar dari situ segera kerana berasa tidak selesa dan masuk ke dalam rumahnya segera...
"Mark,apa awak buat ni?" Mark hanya bermonolog sendiri..."tapi aku kena rapat juga dengan dya,sebab mimpi tu..." kata Mark semasa dalam perjalanan pulang ke rumahnya...Dya hanya tersenyum sinis memikirkan idea yang keluar dari otaknya...