Ik zie aan het gezicht van Jace dat hij geschrokken is. Hij draait zich snel met zijn rug naar me toe om, en dat irriteert mij zeer. "Jace.. Waarom heb je niets van je laten horen?", zeg ik, nog kalmer dan dat ik ben. "Summer, ga weg. Dat is beter voor alles en iedereen", mompelt hij. "Dit méén toch niet?! Na 4 fxcking jaar zie je me, en stuur je me gewoon weg!", roep ik boos. Mijn hoofd voelt rood aan, van woede. "Waarom zoek je me überhaupt op?! Ik ben niet voor niets vertrokken. En trouwens, ik heb nooit van je gehouden dus zal toch nooit terugkomen!", roept Jace. Ik kijk met betraande ogen naar mijn broer. Zijn woorden kwamen hard aan, hoe kan hij dat nou zeggen..?
Ik draai me om en ren weg, naar buiten. Zijn gezicht hoef ik even niet te zien, niemand hoef ik eigenlijk te zien nu. Ik loop naar het strand, ga op het zand zitten en kijk naar het golvende water. Ineens voel ik een hand op mijn schouder en draai me meteen om. Het is dezelfde jongen als degene die me hielp toen ik viel bij het vliegveld. De jongen met de felblauwe ogen.. "Mag ik naast je komen zitten?", vraagt hij en ik knik langzaam. "Je komt altijd precies op het moment dat ik je nodig heb", glimlach ik door mijn tranen heen. "Tja, ik ving een stuk van het gesprek met jou en de dj op en zag je verdrietig weglopen dus kwam ik maar achter je aan. Is die dj een bekende van je?", vraagt de jongen. "Ja.. Ik ben gewoon zó boos en verdrietig en ik wil gewoon mijn kwaadheid ergens op afreageren maar ik weet niet waarop en hoe..", mompel ik. "Weet je, als ik dat ook heb, ga ik héél hard schreeuwen. Het voelt dan dat ik alles wegschreeuw", zegt de jongen. "Probeer maar", zegt hij vervolgens. Ik kijk hem aan met een gezicht van; WTF?! Hij grinnikt. "Ik weet dat het raar klinkt, maar het helpt echt. Maar wil je het nog over de dj hebben?", vraagt de jongen alweer. Het lijkt een interview, maar hij bedoelt het goed en dat waardeer ik. Ik schud mijn hoofd. "In dat geval..", zegt hij terwijl hij opstaat en mijn hand vast pakt. "Volg me maar, je hier wel wat vrolijker van worden", zegt hij en ik volg hem. We lopen langs het strand en ik ontspan me. Na een tijdje gaan we zelfs in de zee, mét kleren nog aan ook!
Na een heerlijke strandwandeling en gezwommen te hebben, zitten we weer op dezelfde plek als dat ik de jongen aantrof. "Trouwens, ik heet Nash! We hebben ons nieteens aan elkaar voorgesteld, haha!", zegt Nash terwijl hij mijn hand schud. Ik schiet in de lach terwijl ik zeg; "Inderdaad, hahaha! Dat zijn we gewoon vergeten door de tóch nog leuke avond. Mijn naam is Summer", antwoord ik. Hij glimlacht terug en ik kijk diep in zijn felblauwe ogen.
Ik heb nog nooit zúlke mooie ogen gezien als die hij heeft! En dat bijzondere gevoel dat ik had van toen ik hem voor het eerst zag, is groter en groter geworden. Hij is zo lief, grappig en behulpzaam. Hij heeft mijn avond tóch nog goed gemaakt zover het kan! We kijken samen naar de zonsondergang en vertellen elkaar nog wat meer over ons zelf.
"Oh, ik moet gaan. Ik spreek je hopelijk later, Summer. Hier is mijn nummer", zegt Nash terwijl hij een briefje aan me geeft waar zijn nummer opstaat. "Okee, en bedankt Nash. Echt", zeg ik. "Waarvoor? Voor dat ik gewoon mezelf ben en doe wat ik moet doen?", antwoordt Nash en hij knipoogt en loopt weg. Wow. Ik ben er helemaal stil van en krijg een raar gevoel in mijn buik.
Er is verder niemand meer op het strand, behalve ik dan. Mijn vriendinnen zijn waarschijnlijk nog lekker aan het feesten, maar dat vind ik niet erg ofzo hoor. Ik denk terug aan de tip van Nash; schreeuwen. Ik kijk om me heen of er écht niet iemand is, want anders zou het best awkward zijn als ze me random zien gillen. Nee, er is niemand en ik begin de longen uit mijn lijf te gillen. Het voelt heerlijk, net zoals Nash zei! Als ik uiteindelijk uitgegild ben, hoor ik voetstappen achter me.
"Dáár ben je! We hebben je zowat overal gezocht!", roept Lois die aan komt lopen. Ik draai me om en zie mijn drie vriendinnen voor me staan. Mila tilt me omhoog terwijl ze zegt; "Je moet ons denk ik heel wat uitleggen..."
Dit was part 4 alweer! Hoe vinden jullie t tot nu toe? Moet ik doorgaan of hebben jullie een tip, meld het in een reactie! Vergeet ook niet mijn story te promoten :) xxxx
JE LEEST
Unforgettable
Teen FictionHet meisje Summer en een aantal vriendinnen van haar kopen een loterijlot, gewoon voor de lol eigenlijk. Uiteindelijk winnen ze daar de hoofdprijs van; maar liefst 16 miljoen euro! Ze besluiten met z'n alle op vakantie naar Ibiza te gaan. Summer o...