Wat komt hij hier doen?

13 1 1
                                    

En opeens kruisten zijn ogen de mijne.
Snel draaide ik mijn hoofd weg en keek naar de grond. 'Wat komt hij hier doen?' dacht ik in mezelf. Snel deed ik het raam waaruit ik naar hem keek dicht. Ik pakte mijn telefoon en toetste het nummer in van mijn beste vriendin Saar. Kak, ik kreeg de voicemail. Nee, dit mocht niet gebeuren! Nu pas drong het echt tot me door. De jongen die mij pestte kwam naast me wonen. 'Kan het nog erger?' dacht ik in mezelf. Ik deed alle gordijnen dicht in het huis, ik hoefde hem niet te zien. Toen hoorde ik sleutels in de deur gaan, mijn moeder was thuis. Wist zij al dat we nieuwe buren hadden?
"Demi ik ben thuis!"
Hoorde ik haar roepen. Waarschijnlijk dacht ze dat ik weer boven op mijn kamer zat.
"Oh hey Demi, ben je beneden?"

'Ja... Dat zie je toch?' dacht ik in mezelf.

"Deem, wist jij dat we nieuwe buren hadden? Ik kom ze net tegen, die jongen zit blijkbaar bij jou op school hè!"

Ik zuchtte.
"Ja klopt hij zit in bij Saar in de klas."
Zei ik. "Nou, ik vind ze hartstikke aardig, dus ik heb ze uitgenodigd om vanavond hier te eten!" Zei mijn moeder blij."Ja, leuk hoor..."
Zei ik zachtjes. Ik wilde niet dat mijn moeder weet wat die jongen mij allemaal heeft aangedaan. Geen onnodige stress, ik kan wel voor mezelf zorgen. Vanavond doet hij waarschijnlijk toch niets omdat zijn ouders er dan bij zijn.

Tijdsprong: 7 uur 's Avonds

Ding dong. Oh nee hè, daar zal je hem hebben. Ik had geen idee waarom, maar ik keek toch even in de spiegel. Ik hoefde er echt niet goed uit te zien voor hem hoor...
Ik hoorde hoe mijn moeder de deur open deed en ze begroette. Toen ik Justins stem hoorde sloeg mijn hart over. Zijn stem klonk zo mooi, en toch werd ik er bang van. Voordat ik naar beneden ging deed ik toch nog even mijn staart uit, los haar stond me mooier. Ik deed de tussendeur open en ja hoor, daar stond Justin. In mijn huis! Mijn eigen huis was dus blijkbaar ook geen safe space meer. "Hoi." Zei ik tegen Justin en zijn familie. Justin deed alsof hij me niet hoorde. Zijn moeder daarintegen was heel enthousiast en trok me mee in een knuffel. Wat was dat ongemakkelijk! "En, vinden jullie het een beetje een leuke buurt?" Vroeg mijn moeder. Justin reageerde niet. "Ja zeker, leuker dan de oude!" Zei Justins vader. "Nou, laten we maar gaan borrelen!" Zei mijn moeder. Oh nee hè. "Trouwens, Demi, ga jij maar naar boven met Justin! Ik begrijp het als je dit saai vind hoor." Ik kreeg geen tijd om te antwoorden. "Ja, leuk!" Zei Justin. Hij pakte hardhandig mijn arm en trok me mee naar boven. "Mijn kamer is links." Zei ik. Ik ging ongemakkelijk op mijn bed zitten. "Justin, ik weet dat je me niet mag maar aangezien onze ouders elkaar nogal aardig vinden zal je vaker bij mij thuis komen en andersom. Misschien moeten we er maar het beste van maken." Zei ik. Toen begon Justin zachtjes te snikken. "Het spijt me Demi, de waarheid is, ik vind je al sinds de brugklas super leuk! Ik ben verliefd op je..." Ik kreeg een brok in mijn keel. Om te voorkomen dat ik ook ging huilen en het een waterballet zou worden maakte ik maar een  'grappige' opmerking. "Nou, een meisje versieren kan heus wel op een betere manier Justin." Hij zag er de humor niet in. Toen begon ik ook maar te huilen, tja, ogen doen wat ze willen. Ik gaf Justin een knuffel. "Maar Demi, vind je mij ook leuk?" Ik knikte. Ja, dat vond ik. "Nou, misschien kan vanavond dan toch gezellig worden." Zij Justin. Ik moest blozen. Hij pakte mijn hand en we liepen naar beneden.

I know, een beetje cliché maar idc haha
652 woorden.
schrijfwedstrijdenX
❤️

Inzendingen Voor WedstrijdenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu