°zomervakantie°

13 2 1
                                    

"Lisa en Bo, ik heb het nu vaak genoeg gezegd, kom na de les maar even bij mij!" Schreeuwt meneer Pekkens. Lisa en Bo kijken elkaar aan, het blijft drie minuten lang stil. Op een gegeven moment kan Bo haar lach niet meer inhouden en ze giegelt. Dan ontploft het, Lisa en Bo gieren het uit. De hele klas lacht mee, maar het hoofd van meneer Pekkens wordt rood. De ader in zijn nek klopt. Lisa pakt haar tas alvast, ja, daar komt ie: "EN NU DERUIT!!!!!!!!!!!!!" Ja, dat was hem. Lisa en Bo pakken hun tassen en verlaten het wiskunde lokaal. Zodra ze de deur dichtdoen zijn ze vrij. "Yes! Ik wist wel dat meneer Pekkens daar niet tegen kan!" Lacht Lisa. Nu hebben ze 3 uur eerder zomervakantie! "Jezus man zag je zijn gezicht? Hij is gewoon depressief, de hele klas moest lachen behalve hij!" Zegt Bo. Ze rennen de trappen af en stormen naar buiten. "Eindelijk!" Ze genieten van de warme zonneschijn. "Lies gaan we naar jou huis toe?" Vraagt Bo. Lisa knikt, bij Bo is minder te doen. Ze halen hun fietsen uit de fietsenstalling en fietsen binnen 5 minuten naar het huis van Lisa, ze woont heel dichtbij school. Eenmaal bij Lisa aangekomen komt Sonja, de moeder van Lisa naar beneden. "Hey Bo! Leuk je weer te zien meid, ga je mee? Wij gaan vandaag picknicken." Bo knikt. Lisa heeft zo'n gezellige moeder! "Mam wat heb je gemaakt om mee te nemen?" Vraagt Lisa. "Ik heb kippenboutjes, fruit, smoothies, stokbrood met beleg en koeken mee." Antwoordt Sonja. PRRR. "Dat was mijn buik haha!" Lacht Bo. Lisa en Bo helpen Sonja met de spullen in de auto doen. Ze rijden naar het strandje in de buurt, gelukkig is het vandaag niet zo druk. Ze kiezen een plek vlakbij het meer om hun kleedjes neer te leggen. "Dus Bo, waar ga jij naartoe deze zomervakantie?" Vraagt Sonja. "We vliegen naar Spanje, daar blijven we een week en dan rijden we door naar Portugal, daar zijn we ook een week." Zegt Bo. "Oh wat leuk! Wij gaan naar Frankrijk en dan-" Sonja's verhaal wordt onderbroken door druppels. "Neee gaat het juist nu regenen?!" Jammert Lisa. "Dan komt er in ieder geval een regenboog haha, blijf positief denken Lisa!" Lisa steekt vriendschappelijk haar middelvinger op. Met zijn drieën pakken ze de kleedjes en het eten en rennen ze naar de auto. Dan moeten ze het eten maar lekker opeten met een dekentje op de bank!

Inzending opdracht 1 voor schrijfwedstrijdenX

Inzendingen Voor WedstrijdenWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu