BFF💙

21 4 4
                                    

Keesokan paginya

*Am pov...*

Selesai mengerjakan solat subuh, Am terus ddk kt birai katil lalu mencapai fon nya yg diletak dekat atas meja. Dia terus membuka Fb lalu ternampak ada message dri seseorang ppuan yg bernama Iza. Siyes arhh Am rasa pelik time tu.."Iza?kenapa dia tetiba chat aq lak? apa yg dia nk cakap? aq dh buat dia sakit hati ka smpai dia chat aq?tpi mustahil laa sebab aq baru kenal dia". Bisik hati Am

Lalu Am membuka mesej lalu membacanya satu persatu. Alangkah terkejutnya Am apabila membaca mesej tersebut. Time mula baca mesej tu, Am glk x terhenti ii sampai terkeluar air matanya." Iza suka aq?ehh ni lawak nii..Hahaha".Kata Am sendirian. Lalu Am membalas mesej Iza.

Walaikumsalam Iza,

Tapi kn Am minta maaf sangat ii..Am xleh terima Iza sebab Am dh ada gf. Tapi kita still leh jadi Bff kn?....

Am terus menekan butang hantar lalu meletakkan fon nya kt tepi bantalnya.Am berbaring kt atas katil lalu berfikir sendirian" Kenapa lak dia tetiba suka aq?apa yg ada kt diri aq nii? camna plk dia boleh tersuka kt aq?". Gumam hati Am akibat x percaya dengan apa yg dia dh baca sebentar tadi. Setelah lama memikirkan hal itu, Am terlelap seketika.

            **********************

*Iza pov...*

Iza terjaga dri lenanya lalu cepat ii mengambil wudhuk untuk menunaikan solat subuh. Usai sahaja menunaikan solat subuh,Iza terus mencapai fon yg berjenama Samsung yg berwarna silver itu lalu dia membuka fb untuk melihat sama ada Am ada membalas chatnya atau x.
Betapa gembira hatinya apabila mengetahui Am ada membalas chatnya lalu dia terus membuka chat tersebut lalu membacanya...

My goss...betapa hancurnya hati Iza apabila membaca mesej tersebut. Siyes time tu Iza betul ii kecewa apabila Am memberitahu yg Am dh ada gf. Hanya Allah jaa yg tau apa perasaan dia time tu. Tapi dia cuba untuk x mengeluarkan airmatanya n dia cuba untuk tabah.

"My goss...dugaan apakah ini? dia tolak aq mentah ii?Ya allah malunya aq. Camna aq nk hadapi dia lepas ni? malunyaa aq!!...tapi xpe aq tau yg cinta memang xleh dipaksa. Aq akan cuba untuk terima yg dia tu bukan untuk aq". Pujuk hati Iza

Siyess memang time tu Iza betul ii kecewa and time tu jgk dia nk menangis tapi dia tahan...Dia tau yg dia memang x layak pun untuk lelaki macam Am tu..

You and me❤Where stories live. Discover now