Słowem wstępu.

455 21 15
                                    


Czym jest crush?

Jest to bolesne doświadczenie, często spotykane w okresie młodzieńczym i wczesnodorosłym (choć przypadki starsze są oczywiście spotykane), polegające na pewnego rodzaju obsesji wobec osoby płci przeciwnej (lub tej samej- zależnie od preferencji) oraz odczuwaniu zainteresowania fizycznego (w większości przypadków) lub/i psychicznego/emocjonalnego. Stan jest ten potocznie zwany zauroczeniem.

Czy crushe się czymś różnią?

Tak. Można je podzielić ze względu na czas trwania lub obiekt zainteresowania.

a) Ze względu na czas trwania:

-chwilowe: gdy obiektem zauroczenia jest zwykle nieznajoma osoba, którą na przykład mijamy w jakimś miejscu publicznym. Takie crushe zwykle trwają chwile i szybko przechodzą.

-krótkotrwałe: gdy obiektem zauroczenia jest ktoś (najczęściej kogo znamy lub widujemy co jakiś czas), kto zaczyna nam się podobać, jednak uczucia są raczej słabe i trwają stosunkowo krótko.

-długotrwałe:gdy obiektem zauroczenia jest ktoś (najczęściej kogo znamy lub widujemy co jakiś czas), kto podoba nam się przez długi okres czasu i uczucia są stosunkowo silne.

b) Ze względu na obiekt zainteresowania:

-osoby realne: są to osoby z naszego otoczenia, generalnie ludzie nam dostępni.

-osoby realne, lecz znane: są to celebryci, idole, osoby popularne.

-postaci fikcyjne: są to postaci z filmów, książek, seriali, bajek, anime, mang itp.

Jak rozpoznać czy masz crusha?

Rozpoznawanie czy ma się crusha jest raczej proste. Człowiek zaczyna myśleć intensywniej o pewnej osobie, pojawia się ona w jego różnych fantazjach czy wizjach przyszłość, a gdy osoba ta wyrazi jakiekolwiek zainteresowanie jest ono kilka razy mocniej odbierane. Obiekt zauroczenia również zdecydowanie łatwiej potrafi nas rozbawić, jego komplementy bardziej nas cieszą, a negatywne zachowania bolą. 

Czy zdarzyło Ci się wyobrażać jak to by było pocałować pewną osobę? A może zdarzyło ci się napisać swoje imię z jej nazwiskiem (lub odwrotnie), żeby zobaczyć jakby to wyglądało? Czy czasem bywasz zazdrosny, gdy osoba ta poświęca komuś uwagę? A może zdarza Ci się chcieć by partnerka tej osoby nagle wyparowała? Jeśli odpowiedź jest twierdząca to tak, prawdopodobnie  masz crusha!

Jak to się może zakończyć?

1. Wzajemny crush- gdy obiekt zauroczenia również posiada takie same uczucia względem nas. Często prowadzi w związek.

2. Friendzone- gdy obiekt zauroczenia nie posiada takich samych uczuć względem nas, jednak ceni sobie naszą przyjaźń.

3. Złamane serce- gdy obiekt zauroczenia nie posiada takich samych uczuć względem nas i nie chce naszej przyjaźni / nie zna nas.

Czyli kto powinien czytać dalej?

Jeżeli jesteś w sytuacji z punktu 2 lub 3 to ten poradnik jest specjalnie dla Ciebie!

Jeżeli męczy cię posiadanie tego typu uczuć względem kogoś i chcesz się ich pozbyć to ten poradnik jest specjalnie dla Ciebie!

Jeżeli chcesz pomóc komuś ze swoich przyjaciół kto mierzy się z taką sytuacją to ten poradnik jest specjalnie dla Ciebie!

Jeżeli chcesz mieć pomoc na przyszłość to ten poradnik jest specjalnie dla Ciebie!

Jeżeli lubisz czytać poradniki to ten poradnik jest specjalnie dla Ciebie!

O tym jak pozbyć się crusha i żyć dalej.Where stories live. Discover now