"Eah..Asal kita ke sini..?Aku mana ada duit nak bayar.." Aku tersentak bila dia pergi ke restoran terapung yang berada di pinggir laut ni..
"Alah...Biar aku belanja..Dah jom masuk.." Aku membontoti si dia..Apa yang dia order sama la jugak dengan aku..Aku tak tau nak pilih apa sebab bermacam-macam menu ada dalam buku berkulit tebal ni..
"Eah..Kau betul-betul ke tak cam siapa aku..?" Tanya si dia..Aku hanya menjawab dengan muka blur..
"Erm..Ada la cam sikit-sikit tapi aku tak ingat sangat.." Aku menyengih sambil menggaru-garu kepala yang tak gatal..
"Eah..Aku Iqbal Naufal la..Anak Datin Maria la..Serious kau tak ingat..?" Aku macam tercengang gila bila dia kata macam tu..Patut la aku familiar gila dengan muka dia..Teringat pulak masa dia dengan mak dia datang rumah dulu..
"Oh..Hehehe..Patut la..Macam mana kau tau nama aku..?Bukan ke masa tu aku tak sempat bagitau nama aku..?" Aku pulak yang bertanya..Sebab aku dah ingat dah siapa dia..
"Solihin yang bagitau..Btw aku senior dia..Kiranya aku lebih tua dari kau..Haha.." Si dia atau aku panggil Naufal menjawab..
"Eah..Hahah..kiranya abang-abang la ni..?Haha..Terkurang ajar pulak bila berkau aku ni..Haha..Sorry.." Aku yang terfaktab dengar kata-kata dia terus menjaga percakapan aku..
"Eah..Tak per..Aku tak kisah pun..Btw hensem kau malam ni..Pandai bergaya eah..?Sebelum ni kalau kau pergi kelas aku tengok selebet je..Hahaha.." Dalam pujian ada hentaman..Aku hanya memberikan muka tak kisah..Sebab utama masuk pun pasal harta semua tu..Bukan niat utama nak belajar..
"Dah...Tak payah nak puji lebih-lebih..Makanan dah sampai..Jom makan.." Aku tak tau nak borak apa lagi kebetulan Makanan yang dipesan tadi pun sampai..So melantaklah kami..
"Lepasni temankan aku pergi shopping..Aku nak beli baju sikit.." Aku dah tak boleh cakap apa..Iyalah..Aku dah tumpang dia..So nak tak nak aku terpaksa ikut jugaklah dia..Bestnya jadi dia..Anak orang kaya..Duit berkepuk..
Selesai makan, aku dengan Naufal pusing satu IOI mall sambil membelek-belek baju.. Ada jugaklah yang aku berkenan..Aku Cuba mengacu kat badan aku..Tapi aku pikir balik..Baik aku simpan duit gaji yang tak seberapa ni..Selesai teman dia beli baju..Kitorang pun balik ke kolej..
"Nah..Ni untuk kau.." Naufal menghulurkan bungkusan kertas kepada aku..Aku cuba menolak pemberian dia tapi dia tetap mendesak..
"Anggap je ni hadiah perkenalan kita...Aku harap kau suka la..Okay lah..Jumpa lagi next time.." Aku menyambut sebelum aku dan dia beralih arah menuju ke bilik masing-masing..
Sampai dibilik..Aku membuka hadiah yang diberikan Tadi..Baju yang aku berkenan tu lah yang dia belikan..Dan tak sangka pulak dia nampak masa aku tengah acu tadi..Satu pesanan ringkas masuk ke telefon aku..
-Terima kasih sebab sudi keluar dengan aku..Aku harap kita boleh jadi kawan atau pun lebih..see u next time..Assalamualaikum..Goodnight ..Sweet dream my heart..- Naufal
Aku hanya tersenyum..Dah nyanyuk agaknya dia kata aku hati dia..
YOU ARE READING
Aku Bukan Maid
De TodoNi kisah macam Cinderella.. Yang diilhamkan Dari kisah hidup aku sendiri..Hurm..Tapi ada tokok tambah la sikit..