Aku tau dia senior aku..Tapi salahkan aku nak berkawan dengan aku...?Lagi pun pada awalnya dia yang nak kawan dengan aku...Betulkan..? Aku tak tau la ada seorang dua ni macam tak puas hati je bila aku keluar dengan Iqbal Naufal ni..Hari-hari aku dapat kata-kata amaran.. Aku rasa Iqbal Naufal tak tau kot pasal amaran-amaran yang aku dapat ni..
-Hei..Teman aku jom gi jogging..- Iqbal Naufal
Tengah sedap-sedap baring lepas kelas ni..Si Naufal ni pulak hantar mesej ajak teman dia..Adoi..Nak pergi ke tak nak..?Dah la penat balik kelas jalan kaki dah sama macam aku jogging hari-hari..
-Erm..Sorry la..Tak dapat teman la..Aku ada hal nak settle..- Aku.
Aku terpaksa menolak..Aku saja tipu dia..Takut nanti aku jalan-jalan dengan dia..Ada je mata-mata yang tak puas hati..Dah la aku kena paksa belajar kat sini..Lepas tu ada pulak nak cari gaduh..
-Okk..Tak pe..Btw malam ni aku nak ajak kau keluar makan..So tak boleh tolak okay..Okay la aku jogging dlu..- Iqbal Naufal
Aduhh...Dia ni memang sengaja la..Aku tak tau nak balas apa..Telefon di lempar atas bantal..Aku rebah memandang siling...Bilik kosong entah pergi mana roommate aku ni..Aku terlelap sekejap..
"Weh..Nizam..Bangun..Ada orang cari ni.." Suara Solihin kedengaran masuk ke gegendang telinga aku..Aku terpisat-pisat bangun..
"Siapa.?Pukul berapa ni..?" Aku menggenyeh mata aku..Tiba-tiba silau pulak..
"Senior aku..Bangun la dah pukul 8 la..Mesti tak solat maghrib lagi ni kan..?" Kata-kata Solihin membuatkan aku terkejut sebelum membelek telefon..Ada 10 miscall dan 20 chat dari Iqbal Naufal..Demm..
"Kejap..Cakap dengan dia..Tunggu kejap..Aku belum siap.." Aku berkata pada Solihin sebelum berlari menuju ke bilik air untuk mandi dan ambik wuduk untuk solat maghrib..
Sedang aku keluar dari bilik air aku nampak Iqbal Naufal tercongok dekat meja belajar aku..Wait..Siapa benarkan dia masuk..?
"Eah..Naufal..Sorry..Aku tertidur tadi..Tunggu kejap aku siap.." Aku menyarungkan seluar track dan baju T shirt sebelum aku membentang sejadah..Aku tengok Iqbal Naufal tengok je apa yang aku buat..Siap semua aku ajak dia keluar..
"Camni je.?" Iqbal bertanya bila melihat aku..Salah ke aku pakai macam ni..
"Alar..Tak okay ke.?Nak gi makan je kan.?Tak yah la smart-smart..Bukan ada orang nak ke aku pun.." Aku menjawab kata-kata Iqbal Naufal..Iqbal Naufal membuat gaya tak setuju sebelum menyuruh aku menukar pakaian..Dan dia dengan selamba badak menggeledah almari pakaian aku..
"Nah..Kau pakai yang ni..Aku tak cakap pun nak gi makan.." Iqbal menyuruh aku menyarung baju yang dia hadiahkan..Sebenarnya baju tu bukan mana aku pernah pakai..Mahal kot..Rasa macam tak layak aku pakai..Jadi aku gantungkan je dalam almari..
Selesai aku tukar baju..Kami berjalan ke kereta dia sebelum kitorang memecut keluar dari pagar kolej ni..Aku tak tau malam ni dia nak bawak aku ke mana..Aku lost..
YOU ARE READING
Aku Bukan Maid
RandomNi kisah macam Cinderella.. Yang diilhamkan Dari kisah hidup aku sendiri..Hurm..Tapi ada tokok tambah la sikit..