chapter 15

4K 185 10
                                    

AUDILYA P.O.V

Saya pandang ja ke arah lelaki yang berhood dan bercermin mata itu tanpa berkelip . That smile ! Senyuman itu saya kenal betul !

Tiba2 Andy datang dan terus duduk di depan saya .

"sayang .. kenapa ne ? Muka sayang pucat betul .. nda sihat kah ? " si andy bilang sambil pigang2 dahi dan tangan saya .

Saya geleng2 kepala . Habis berpeluh2 saya ketakutan sana . Tangan saya pun rasa kesejukan .

"Jum pulang .. saya rasa mengantuk suda .. " saya tarik2 tangan Andy ajak pulang . Berkerut2 muka Andy mungkin pelik tingu perangai saya .

Bila Andy bangun dari bangku , saya toleh balik ke tempat si Hayden duduk . Hilang ! Saya cepat2 pandang sekeliling tapi langsung nda ada kelibat si Hayden lagi .

"Sayang ... is anything wrong ? "- Andy

"Eerrr.... no .. nothing.. saya cuma rasa pening kepala sikit ja .. kekenyangan mangkali ... " saya kasi alasan sama Andy .

Makin pelik tu pandangan Andy tingu saya . Saya terus ja tarik tangan dia jalan keluar dari tu kedai . Bikin sumarat ja . Berani lagi saya tingu hantu dari tingu tu saitan bertopeng manusia .

Dalam perjalanan balik saya diam ja . Kusut otak saya fikir kenapa si Hayden balik2 mau kacau kami . Baru ja settle tentang tu bantaton bella sekarang datang lagi si hantu hayden .

"Sayang ... hey sayang ... jauh betul mengelamun ... fikir apa ne ? " si andy tegur saya dan pegang tangan saya . Terkejut saya sampai mau terlumpat dari seat . Nasib ada pakai safety belt . Kalau tidak mimang saya lumpat suda ke seat belakang . Saya pandang sekeliling . Suda sampai depan rumah rupanya . Punya jauh saya fikir sampai nda sedar suda sampai .

"Kenapa ne sayang ? Sejak dari kedai tadi sayang macam binggung ja ... "- Andy

"Nda ada apa2 hubby .., pening dan penat ja rasa ne .. " - me

"Ba.. kalau begitu ,sayang masuk ja bilik dulu arr .. saya sedut nyawa dulu sini luar .. " si Andy bilang sambil senyum . Dia siap kasi kenyit lagi sebelah mata . Bulih2 kasi cair hati saya masa binggung2 begini .

"Jangan lama2 di luar ar b .. " saya bilang sama dia . Takut2 si gila stalking kami sampai rumah dan cederakan Andy lagi . Hati saya betul2 nda tenang .

"Ooooo... kenapa ne ? Nda sabar betul ka ? Tadi suda dapat kan ? " si Andy bilang dengan nada mengejek .

"Eeiiiii... b arr... gatal !! " saya cubit tu pinggang dia . Ketawa lagi dia kuat2 sana . Saya terus keluar dari kereta dan masuk ke rumah . Saya cakap serius2 , dia lagi mau main2 .

Saya baring di katil sampai nda sedar saya terlelap . Saya terjaga bila dengar Andy menjerit di ruang tamu . Cepat2 saya bangun dan pigi sana ruang tamu .

"Fuck !! Jan ko barani tunjuk lagi tu muka kau sama saya !! Langkah mayat saya dulu kalau ko betul2 lelaki !! Pukima !!" si Andy teriak . Saya nampak dia cakap dalam handphone .

Dia baling tu handphone sana sofa . Masih lagi dia nda sedar saya tingu dia .

"B......... kenapa ?"saya beranikan diri ja tanya dia . Saya dengar dia mengeluh kuat . Perlahan saya jalan pigi ke depan dia . Tiba2 dia tarik saya dan peluk saya kuat2 .

"Sayang jan sekali2 tinggalkan saya arr .. saya nda buli kalau teda sayang .. " andy bilang sambil peluk saya .

"Kenapa ne b ? "- me

"Hayden call tadi .. dia bilang suruh saya spend time puas2 sama sayang sebab nda lama lagi dia mau ambil sayang dari saya .. " andy bilang sambil usap2 rambut saya .

DEVIL BESIDE ME (COMPLETE)Where stories live. Discover now