ANDY SIXX P.O.V
Lepas 3 jam di klinik , si Audilya sudah boleh pulang . Sebelum pulang , doktor ada juga bagi beberapa jenis ubat untuk dimakan . Saya nampak si Audilya nampak lemah ja .
"Do u want to stay in my place or do u want to go back to Audrey's ? " saya tanya dia . Mana tau dia mau kakak dia jaga kan .
"Why ? U don't want to take care of me is it ? " dia pandang saya sambil cakap perlahan .
"No.. its not that .. takut kau nda mau ja ba .. " saya cakap sambil pandang ke jalanraya .
Saya terus ja drive menuju ke rumah saya . Nampaknya emosi Audilya masih nda stabil . Tengah2 saya drive handphone saya bunyi lagi . Saya tingu tu phone dan fikir2 mau angkat ka tidak . Akhirnya sampai habis ringging saya nda angkat tu phone .
Nda lama kemudia berbunyi lagi tu phone . Masih saya 2 3 hati mau angkat .
"Kenapa kau nda mau angkat ? Ada apa kau sembunyikan dari saya lagi ? " tiba2 Audilya bersuara .
Tersentap saya dengar kata2 Audilya .
Mau tidak mahu saya angkat juga walaupun tu number caller buat saya ragu2 mau angkat .
📞hello
📞hello Andy.. apa khabar ?
Tersirap darah saya dengar suara yang di talian . Terus rasa menyesal saya angkat tapi mengenangkan si Audilya yang moody disebelah , terpaksa ja la .
📞ada apa ?
📞apa khabar kau anak ?
📞masih juga hidup macam masa kau tinggalkan saya dulu .. belum lagi mati ..
📞anak .. berapa kali harus mama minta maaf ?..
📞tu anak yang kau tinggal dulu sudah teda .. saya ne anak daddy saya seja ..
📞mama tau mama salah .. tolong maafkan mama mu ini ..
📞aduuuhhh... sakit ba telinga saya kau balik2 sebut mama2 .. saya nda pernah tau apa tu maksud mama ..
Saya dengar pemanggil di talian seperti menangis teresak2 . Tapi nda tau kenapa , teda kesan di hati saya dengar tangisan dia . Mungkin begini yang dia rasa masa saya menangis minta mau ikut dia dulu tapi dia kasi tinggalkan saya di rumah seorang diri . Bukan setengah hari atau sehari saya sendiri di rumah sana , tapi 3 hari . Bukan setahun dua dia pergi tapi 16 tahun . So why bother to come back now ? Kenapa baru sekarang mau minta maaf ?
📞Andy anak ... please just listen ..
Click...
Saya end call tu terus . Teda guna mau dengar lagi . Semua pun sudah terjadi . Kata2 maaf tu pun bukan dapat mau ubah balik apa yang terjadi 16 tahun lepas.
Sampai ja rumah saya terus angkat Audilya masuk bilik dan saya terus pigi mandi . Penat badan saya .
Lepas mandi , saya chat daddy suruh tapau bubur ayam on the way balik nanti . Saya masuk bilik tingu Audilya . Sudah tidur pula dia . Kesian saya tingu dia . Saya tutup pintu dan jalan ke ruang tamu . Saya duduk termenung di sofa . Rupa2 nya si Audilya mengandung tapi langsung kami nda tau apa2 . Menyesal saya nda jaga dia betul2 .
Layak kah saya jaga dia sedangkan dia mengandung pun saya nda tau ?
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.Sudah 3 minggu sejak kejadian baby kami gugur . Audilya nampak lebih cergas dari sebelum ne suda . Tapi saya tetap nda kasi dia buat kerja berat2 . Saya baca di internet ba , kalau perempuan keguguran kena jaga juga macam berpantang bersalin . Kadang2 kalau saya nampak dia menangis sendiri , laju2 saya pigi peluk dia . Nda buli kasi dia sendiri takut meroyan juga saya baca . Heh ! Biasa la saya nda ada ibu macam orang lain , jadi semua kena main baca dari internet ja .
YOU ARE READING
DEVIL BESIDE ME (COMPLETE)
RomanceAudilia... seorang gadis yang ceria dan gila-gila ... jatuh cinta pandang pertama pada hayden , si handsome dan pandai di sekolah . Dengan sikit keberanian yang ada dia menulis surat kepada hayden meluahkan perasaan nya tapi malangnya surat itu tela...