PART 12

4.1K 203 22
                                    

Gia tersenyum sendiri memikirkan apa yang berlaku antara dia dan Eric. Kisah mereka yang persis Romeo dan Juliet, banyak salah faham yang harus di tempuhi. Syukurlah semuanya sudah berakhir. Kini, pengajian Gia di Japan telah pun selesai, setelah 3 tahun dia habiskan masa berada di sana demi mencapai cita-citanya. Gia menyambung pengajiannya di Yokohama National University Bachelor, Japan. Dan beliau telah mengambil bidang Mechanical Engineering. Segulung degree telah pun dia miliki dalam usia yang masih muda. Kini, tiba masanya untuk Gia kembali di tanah airnya.

“I will miss you Gia. Hope we can meet again.” Kata rakan baik Gia, Nanako.

“Of couse nako. Keep in touch okay.” Gia memeluk erat sahabatnya itu. Pelukan itu di leraikan setelah taxi yang di sewa sudah sampai. Gia akan terbang balik ke sabah.

Semasa dalam perjalanan ke Airport, fikiran Gia melayang teringat akan kejadian yang berlaku pada hari dia berangkat ke Jepun.

*****

“Im Vanessa.”

Suara itu masih jelas terngiang-ngiang di cuping telinga Gia.

Saya terkejut bila perempuan yang berdiri depan saya sekarang ni adalah Vanessa. Perempuan yang dulunya menjadi kekasih hati Eric dan menjadi ibu kepada anak Eric.

“im sorry Gia. Saya sudah buat kau salah faham. I know kau nampak time saya kiss Eric tu masa but trust me saya tiada niat apa pun, I just too happy bila saya nampak dia menyanyi masa tu. Im so sorry Gia. I know u love Eric right but both of u is ego.”

Air mata saya mengalir di pipi. Penjelasan yang cukup menjelaskan segalanya. Saya sudah salah faham. Tapi apakan daya saya tidak mampu untuk batalkan segalanya. Saya melihat Eric di belakang Vanessa. Gosh ! I love him.

“Gia, saya tahu kau perempuan yang baik dan mampu menjadi ibu yang baik untuk Daisy. I trust you Gia. Saya tidak mampu jaga anak saya sendiri. Biar lah dia tahu yang kau adalah mumy dia yang sebenar.”

Tangisan Vanessa makin deras. Kesakitan di hatinya yang sukar di gambarkan. Dia terpaksa mengorbankan peraasaannya demi kelurga tercinta. I adore this women ! Saya memeluk Vanessa dan menenangkan dia. Perlahan2 tangisan diaa mula reda. Dia meleraikan pelukannya dan menarik Eric ke arah saya. Dia pula keluar dari dalam airport itu.

Eric melihat sayaa dengan renungan tajamnya, sepertinya dia tidak mahu saya pergi tapi saya harus pergi juga. Saya mengaku yang saya memang sudah mula sayang dengan dia tapi buat waktu sekarang sayaa harus utamakan kepentingan diri saya dan juga kelurga saya.
Saya mengenggam tangan Eric dan meletakkan pada dada saya. Saya merenung mata dia.

“Why Eric?? kenapa tidak pernah mengaku sama saya yang kau sayang saya? Susah sangat kahh?”

“Saya hanya mahu tingu kau bahagia Gia. Saya tahu yang kau sudah happy dengan Marcel. Sebab itu saya hanya mencintai kau secara diam saja. Lagipun belum tentu kau akan terima saya bila kau dapat tahu apa yang jadi di masa lalu saya.”

Saya melepaskan tangan Eric dengan kasar. “Stupid ! kalau bgtu kau mmg tidak serius bah kan. Tiada usaha pn mahu terus terang sama saya. I have to go now !”

Saya menarik luggage saya dan meneruskan langkah saya. “Gia wait !” Tangan saya di pegang dengan erat. Eric berdiri depaan sayaa daan terus merenung tepat ke anak mata saya.

“I love you GIA ROVELLEN. I love you very very muchh !! saya cuma mahu kau tahu ini. Saya sayang kau. Pls ! don’t go. I need you in my life Gia. I want to spend my time with you Gia. Be a mother for my daughter pls ?”

Air mata mula berlinangan di mata Eric. God ! this guy memang betul2 serius. Dia singut2 hingus dia sambil air mata mengalir di pipi dia. Kedua tangan dia menyentuh pipi saya. Saya pun tidaak dapat tahan emosi saya lama2 terus terikut2 dia begitu.

THE GORGEOUS ME ✔️Where stories live. Discover now