M.Ö. 4241 – Mısırların takvimi oluşturmalarıyla birlikte olayların ilk tarihlendirildiği yıl olmuştur.
M.Ö. 3200 (c) – Tekerleğin resmini çizen ve yazıyı kullanan ilk halk Mezopotamyalı Sümerler
M.Ö. 3000 (c) – İnsanların çevrelerini inceledikleri ve hayatlarını kolaylaştıracak yöntemler arayışına girdiği dönemdir.
M.Ö. 3000 (c) – İlk toplama makinesi olan abaküs Babiller tarafından icat edildi.
M.Ö. 2000 (c) – Bu dönemde 2. ve 3. Dereceden denklemler, karekök alma gibi daha karışık olan matematiksel işlemler yapmaya yine Babiller öncülük etti.
M.Ö. 1300 (c) – Suriyeliler kendi alfabelerini geliştirdiler.
M.Ö. 1000 (c) — Bu dönemde Çinliler gökbilim alanında sahip oldukları bilgileri ilk kez kayıt altına aldılar.
M.Ö. 700 (c) — Eski bir Hint tıp metni olan Ayurveda ilk kez bu dönemde derlenmiştir.
M.Ö. 700 (c) — Mal alım satımını gerçekleştirmek için ilk kez Lidyalılar tarafından para kullanıldı.
M.Ö. 10 (c) — Romalı bir mimar olan Vitruvius ilk kez vinç tasarımı yaptı.
150 – Yıldızlar ve Gezegenlerin hareketleri hakkındaki Almagest, Ptolemaios tarafından yazılmıştır.
600 – Orta Amerika'da Maya uygarlığı gelişir.
813 – Bağdat'ta gökbilim ile ilgili okul kurulmuştur.
999 – Bir keşiş tarafından ilk kez saat icat edilmiştir.
1000 – Bu dönemde işaret gönderebilmek ve havai fişek için ilk barut Çinliler tarafından kullanıldı.
1023: Çin'de ilk defa kağıt para basıldı.
1045: Bi Sheng tarafından Çin'de hareketli bir baskı makinesi geliştirildi.
1050: Fransa arbaleti icat etti. (Arbalet nedir ? Arbalet ortaçağ döneminde kullanılan yaylı ve ok fırlatan bir silahtır. Yaydan farkı bir defa gerilip ok yerleştirildikten sonra üzerindeki oku bir tetik yardımı ile fırlatabilmesi idi. Özellikle kalın zırhların delinmesinde yeterli bir savaş aracıydı.)
1079: Bugün "Celali Takvimi" olarak bilinen takvim Ömer Hayyam tarafından yapılmıştır.
1182: Manyetik pusula icat edildi.
1200: Elbise düğmeleri icat edildi.
1202: Hindu-Arapça numaralandırma sistemi, Fibonacci isimli İtalyan matematikçi tarafından batıda tanıtıldı.
1249: Rodger Bacon barutun formülünü yazdı.
1250: İlk ateşli silah Çin'de icat edildi.
1268 – 1289: Gözlüğün keşfi. (Optik anlamında büyük bir devrimdi.)
1280: Mekanik saatler icat edildi. İlk saatler elektrikle değil yayın gerilmesine dayanan kurmalı sistemlerle çalışıyordu.)
1285 – 1290: Yel değirmenleri icat edildi.
1295: Modern camcılık İtalya'da başladı.
1326: İlk tabanca üretildi.
1328: İlk testere değirmeni yapıldı. Testere değirmenleri genellikle dere kenarlarına kurulur. Su bir değirmeni döndürür ve dönen değirmen ağaç tomruklarını bir yatakta ilerletip yine değirmen tarafından hareket ettirilen bir testereye doğru sürükler. Testere tomruğu keser ve arkasına ikiye bölünmüş olarak atar.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BİLİM'İN BİZE KATTIKLARI
RandomBilim , fiziki ve doğal evrenin yapısının ve hareketlerinin birtakım yöntemler aracılığıyla sistematik bir şekilde incelenmesini de kapsayan entelektüel ve pratik çalışmalar bütünüdür.