* POV Seth *
Het is al een dag geleden dat de schietpartij was. Ik loop naar de woonkamer toe. Alexis zit dicht tegen Zac aan. Wat Zac ook zegt, hij vindt haar duidelijk leuk. Ik schraap mijn keel. ''Alexis? Ik moet even met je praten. Zac, zou je even ergens anders willen gaan zitten?'' Zac knikt en loopt weg. Ik ga naast Alexis zitten.
''Waar wil je over praten?'' Vraagt ze.
''Ik ben van plan om je undercover te sturen als je 18 bent.''
Ze is stil. ''Undercover?''
''Ja, undercover.''
''Wat moet ik dan doen?''
''Mensen in de gaten houden, misschien ontvoeren.''
''Zoals?''
''Laatst heeft iemand drugs gekocht. Maar hij heeft niet betaald. Het zou handig zijn als jij hem dan ontvoert zodat we het geld alsnog krijgen. En misschien zou je dan met Zac mee kunnen gaan als hij een gevaarlijk iemand moet schaduwen.''
Ik zie haar slikken. ''Ik kan helemaal niet iemand ontvoeren, ik weet niet hoe.''
''Daar kan aan gewerkt worden. Wat denk je ervan?''
''Ik weet niet of ik echt een keus heb eigenlijk.'' zegt ze.
''Ja en nee.''
''Ik moet er even over nadenken als je het niet erg vindt.''
''Dat snap ik.''
''Hoe beginnen we als ik ja zeg?''
''Dan zou je beginnen met trainen totdat je 18 wordt. Dan zou je undercover kunnen gaan.''
Ze knikt. ''Je hoort het uiterlijk morgen.''
''Oké, ik ga dan even met Zac praten omdat hij dan je trainer zou worden totdat je 18 bent.''
''Oké.'' Ik loop naar de richting waar Zac naartoe is gelopen.
''Waar ging dat over?'' Vraagt hij
''Ik ben van plan om haar undercover te sturen.''
Hij lacht. ''Dat overleeft ze echt niet hoor.''
''Nee, dat weet ik. Daarom moet jij haar trainer zijn totdat ze 18 wordt. Dan gaat ze undercover.''
''Heeft ze al toegestemd?''
''Nee, maar ik weet wel dat ze dat gaat doen.''
''Hoe weet je dat zo zeker?''
''Toen ik zei dat jij haar trainer mocht zijn, veranderde een blik in haar ogen. Ze is gek op je Zac.''
''Ja?''
''Ja, en jij ook op haar'', Hij antwoordt niet. Dat betekent dus dat ik gelijk heb. ''Ik zie je nog wel een keer.'' Ik loop weer naar mijn kantoor toe met een vredig gevoel. Ik wist wel dat Alexis nog een keer van pas zou komen.
***
Dit is ook niet zo'n lang hoofdstuk, maar dat maakt niet uit omdat dit de tweede is vandaag. Omdat het morgen eerste paasdag is, zal ik WEER een nieuw hoofdstuk posten! Yay!
E.
JE LEEST
Undercover ✔️
ActionWat als je ouders je niet willen? Wat als je iemand ontmoet die niet is wie die zegt dat hij is? Wat als je verzeild raakt in illegale zaken? Dit overkwam Alexis. --- Er komt grof taalgebruik in voor en ik geef altijd aan vanuit wie het hoofdstuk...