* POV Alexis *
Er wordt op de deur geklopt. Zac loopt binnen. ''Tijd voor je eerste undercoveroperatie.'' Zegt hij.
''Huh? Dat was toch pas morgen?''
''Ja, gedeeltelijk. Morgen begin je echt pas. Wij gaan samen naar een ander deel in Amerika. Vandaag krijg je te horen hoe je gaat heten enzo. Daarna gaan we opweg.''
''Oh oké.''
Hij legt een mapje op mijn bed. ''Zorg dat je dit goed weet. Ik zie je buiten over een half uur.'' Ik knikte bedachtzaam terwijl hij de deur uitliep. Het wordt nu toch wel heel erg echt. Ik pak het mapje op en sla het open. Ruby Evans, staat er op de voorkant. 18 jaar oud, haar ouders wonen in New York en zijn erg rijk. Haar moeder is Nederlands en daarom kan Ruby ook Nederlands spreken. Ze is enig kind. Haar hobby's zijn dansen en piano spelen. Ze is geboren op 10 mei en is nu 18 jaar oud. Het is handig dat mijn undercover personage Nederlands kan spreken. Dat zou nog wel eens goed van pas kunnen komen. Ik sla de bladzijde om.
Josh Campbell, staat er daar bovenaan. Zijn ouders wonen in Dallas, hij is enig kind. Zijn hobby is boxen. Hij is geboren op 3 februari en is nu 18 jaar oud. Ik zucht. Dus ik ben Ruby Evans en Zac is Josh Campbell. Het duurt niet lang voordat ik alles in mijn hoofd heb gekregen. Het is ondertussen al een half uur later. Ik loop naar buiten, waar Zac al staat. ''Zo Josh Campbell, waar gaan we naartoe?''
Hij lacht. ''Nou, Ruby Evans, wij gaan naar Las Vegas met jouw auto.''
''Oké.'' Ik loop rustig naar mijn auto. Van tevoren heb ik de rest laten weten dat ik weg ga. In de auto geeft Zac mij een pistool. ''Houd die altijd bij je. Ook tijdens schooltijden, behalve tijdens gym.''
''School?! Gaan we undercover in school?''
''Ja, het doel is Froy Gutierrez. Zijn vader heeft ons niet betaald. We moeten zijn zoon dus ontvoeren zodat hij wel betaalt.''
''Froy is toch hartstikke beroemd? Hij heeft meer dan een miljoen volgers op insta.''
''Ja inderdaad.''
''Oké.'' Ik knik en begin met rijden. Zac heeft mij helemaal uitgelegd hoe het schoolsysteem in Amerika werkt. Hij heeft ook uitgelegd dat morgen school weer begint na een lange vakantie. En dan kan het soms gebeuren dat er nieuwe kinderen in klassen komen. Ik kom dus als nieuwelingen in de klas van Froy, en Zac zit in een ander huis aan het eind van de straat om mij te helpen als ik hulp nodig heb. Als alles dus goed gaat, hoefde hij eigenlijk niet mee. Ik zucht. ''Kunnen de mensen horen dat ik niet uit Amerika kom vanwege mijn accent?''
''Nee, jouw Engels is echt perfect gewoon. Niemand zal dat merken.''
''Oké'', We zijn allebei even stil. ''Ik ga toch niet echt toetsen maken?''
''Jawel, maar het maakt niet uit als je een onvoldoende haalt. Je gaat toch daar weer weg als we hem hebben.'' Na iets minder dan vier uur zijn we eindelijk aangekomen bij het huis waar Zac gaat wonen. ''Hoe gaan we het nou precies doen?'' Vraag ik.
''Het belangrijkste is dat je zorgt dat hij je vertrouwt. Ik denk dat het je lukt voor het einde van de week. Jij gaat dus gewoon naar school en ik ben hier. Je kan gewoon bellen als er iets is. Jouw huis is aan het einde van de straat naast die van Froy. Probeer hem zo snel mogelijk te krijgen. Bel mij als je hem hebt.''
''Oké, maar wat ga jij dan heel de dag doen?''
''Wat wapens verkopen ofzo. Ik weet het nog niet precies, Seth gaat mij straks bellen om te zeggen wat ik hier kan doen.''
Ik knik. ''Wat is mijn rooster?''
''Het staat op de site van de school.''
''Oké.'' Ik stop voor een grote villa. Ik pak mijn koffer uit mijn auto en loop richting het huis wat de komende week mijn onderdak is. Op dat moment komt er een Tesla aanrijden. Meteen zie ik dat het een model S is. De auto stopt voor het huis van Froy. Er stapt een jongen uit. Ik zie dat het Froy is. ''Hey, ben je nieuw hier?'' Vraagt hij als hij naar mij toe is gelopen.
''Ja, ik kom hier wonen.''
''Oh! Gezellig. Ik ben Froy Gutierrez en ik ben je buurjongen.''
''Leuk je te ontmoeten, ik ben Ruby Evans en ik zie je vast nog wel een keer.''
''Uhm, ik moet wel naar school dus ik weet niet of ik je heel vaak zie.''
''Nee snap ik, ik moet ook nog naar school hoor! Het is het laatste jaartje.''
''Ja ik ook. Nou doei.''
''Doei.'' Ik kijk hem nog heel even na, maar dan loop ik ook naar binnen. Alles is erg luxe en mooi wit. Er liggen boeken op het aanrecht. Ik loop heel de villa rond. Uiteindelijk heb ik mijn kamer gevonden. Er ligt sportkleding op mijn bed. Even kijk ik wat mijn rooster is. Morgen moet ik om zes uur op. Maar dat moest ik ook toen ik nog in Nederland woonde. Dus het valt wel mee met hoe stom het is. Ik besluit te gaan douchen en daarna pizza te bestellen.
Met de tv aan eet ik mijn pizza op. Het is ondertussen al elf uur als ik naar mijn kamer loop. Snel poets ik mijn tanden en ga ik slapen.
-
Soepel rijd ik het schoolterrein op. Ik merk dat mensen naar mijn auto kijken, waarschijnlijk omdat de lamborghini Veneno Roadster, 3,3 miljoen euro waard is. Ik stap uit en loop naar het gebouw toe. Froy komt van de zijkant naar mij toe gelopen.
''Hey.'' Zeg ik.
***
Wajow! Een hoofdstuk van BIJNA 1000 woorden!!! YAY! Ik ben zo blij nu! Dit zal vaker gebeuren hoor ;)
E.
JE LEEST
Undercover ✔️
ActionWat als je ouders je niet willen? Wat als je iemand ontmoet die niet is wie die zegt dat hij is? Wat als je verzeild raakt in illegale zaken? Dit overkwam Alexis. --- Er komt grof taalgebruik in voor en ik geef altijd aan vanuit wie het hoofdstuk...