TÖVBE

511 70 15
                                    

Bir sitede dolaşırken denk geldim . O kadar güzel  cevaplanmışki doğru kelama ne hacet..😊

kaf suresi, 16 varken ( Andolsun insanı biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.


kaf suresi, 16 varken ( Andolsun insanı biz yarattık ve nefsinin kendisine fısıldadıklarını biliriz. Ve biz ona şah damarından daha yakınız) uzaklaşmanın, kaçmanın mümkün olduğunu söyleyemeyiz.

maide suresi, 39 varken [Ancak kim işlediği zulümden sonra tevbe eder ve (davranışlarını) düzeltirse, şüphesiz Allah onun tevbesini kabul eder. Muhakkak Allah, bağışlayandır, esirgeyendir] affeder mi diye sormak kalpleri kırar.

maide suresi, 74 varken (Yine de Allah'a tevbe edip bağışlanma istemeyecekler mi? Oysa Allah bağışlayandır, esirgeyendir.) ya korkuyorum ya affetmezse hm? demek Allah'ın Tevvab ve Ğafur ismini bilmemektir. nefesimiz daralır.

tahrim suresi 8'deki gibi ( Ey iman edenler! Samimi bir tevbe ile Allah'a dönün. Umulur ki Rabbiniz sizin kötülüklerinizi örter, Peygamber'i ve onunla birlikte iman edenleri utandırmayacağı günde Allah sizi, içlerinden ırmaklar akan cennetlere sokar. Çünkü onların nurları, önlerinde ve yanlarında koşar da, «Ey Rabbimiz! Nurumuzu tamamla, bizi bağışla, çünkü sen her şeye kâdirsin.» derler) samimi bir şekilde tevbe gönülden bir tevbe ile af dilemek gerekiyor.

insanın kendisindeki hatayı görmesi ya bi dakika ben naptım napıyorum diyebilmesi o kadar mükemmel bir nimet ki. sırf bu fark etme nimeti için şakır şakır şükür gerekiyor elhamdülillah. demek ki gözler kör değil çünkü. kalpte pis kan donup orda kalmamış temizleniyor.

tevbe ettikten sonra içimizdeki pişmanlığı zirveye çıkarmış oluyoruz. bu içsel bi temizlenme.

sonra dilimizle af diliyoruz

*estağfirullah'lar

Allahümme inneke afuvvun kerîmun,

tuhibbul afve,

fa'fu annî’ ler dilimizde bizi ayık tutuyor. dil ne derse beden onu giyiyor. tevbe eden bir dil vücuda mükemmel bir elbise dikiyor.

sonra kalbimizle ve dilimizle ettiğmiz tevbeyi davranışlarımızla desteklememiz gerekiyor. tutarlı ve sağlam bir mümin olmak. ığğğmm leziz.

bunun için işlediğimiz günahlara bir daha yönelmememiz gerekiyor. bu ilk adım. sonra da kötüye yaklaşmadığımız gibi üzerine iyilik yapıyoruz. bu ikinci adım. bu ikinci adımın önemini hud 114'te anlıyoruz. Rabbimiz “iyilikler kötülükleri yok eder” buyuruyor.

al-i imran, 89'da “Ancak bundan sonra tevbe edenler, ‘salih olarak davrananlar’ başka. Çünkü Allah, gerçekten bağışlayandır, esirgeyendir.” diye iyi davranışta olanların vurgulanması ve müstesna bir yere konması da bize mükemel bi işaret.

net olarak davranışlarımızla destekliyoruz tevbemizi ve bu doğru yol bilincimizi diri tutuyoruz. çünkü biz meryem, 76'yı biliyoruz içimiz rahat.

“Allah doğru yolu seçenleri daha derin bir doğru yol bilinci ile destekler; ve kalıcı mahsullere dönüşen dürüst ve erdemli davranışlar Rabbinin katında karşılık olarak (dünyevi kazançlardan) daha değerli ve sonuçları itibariyle daha verimlidir.”

tevbe ettiğimiz zaman tevbemizde sebat etmemiz yani sabit kalmamız gerekiyor. sabır sebat. bunların ikisi namazla gelen şeyler. namazlarını eksiksiz ve içi dolu kılan bir insanın şuuru daima yerinde olur. mümini dik tutan omurgadır namaz. o yoksa beli bükülür. ilk günahta çatırt diye kırılır ve yıkılır insan. namaza sarılıp günahların kötülüklerin belini kırmak zamanıdır. çünkü “namaz insanı hayasızlıktan (işlenen kötülükten utanmamaktan) ve kötülüklerden korur” buyuruluyor ankebut, 45'te. az önce namazını kılıp Rabbine itaatini gösteren kulun bu bilinci ve itaati diğer namaza kadar sürer sürmelidir. Allah'ın yarattığı günlerin hiçbiri namazsız değildir. günü namazla süslemiştir. her biri ayrı kokulu çiçek namazların. kokladıkça ferah bulur insan.

neler neler için inat ediyoruz. artık namazla ve sabırla inat edelim. mümince ve müslümanca keskin bir duruş. kendimize yaklaşan fenalıkları julyen julyen keselim innşallah. (taze fasulyeyi böyle kesip zeytinyağlısını yapmak leziz ya. Allahım yaz gelsin Allahım şükürler olsun) Allah hepimizin yardımcısı olsun.

Hadi sende yapmış olduğun bir günahtan dolayı şuraya bir

Hadi sende yapmış olduğun bir günahtan dolayı şuraya bir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Estağfirullah. Estağfirullah. Estağfirullahe’l-azîm el-kerîm, ellezî lâ ilâhe illâ hüve’l-hayyü’l-kayyûmü ve etûbü ileyhi, tevbete abdin zâlimin li-nefsihî, lâ yemlikü li-nefsihî mevten velâ hayâten velâ nüşûrâ. Ve es-elühü’t-tevbete ve’l-mağfirete ve’l-hidâyete lenâ, innehû, hüve’t-tevvâbü’r-rahîm.”

Bırak😊

Selametle✋

İNŞİRAH  MİSALİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin