Hoofdstuk 1

110 4 0
                                    

Perspectief Nur.

07:00

* De wekker gaat*

Met een diepe zucht zet ik mijn wekker op stil. Het is te vroeg en ik ben zo vermoeid dat ik geen stap uit mijn bed wil zetten. Toch ga ik uit bed. Eerst ga ik naar de wc, vervolgens was ik mijn handen en mijn gezicht. Ik kijk mezelf aan en lach, ik zie er echt niet uit. Ik ga naar de woonkamer en pak mijn kleren die ik een dag van te voren had klaar gezet. Ik kleed me om en zet mijn haren in een losse staartje. ''Totaal geen zin om er vandaag o zo leuk uit te zien'' , zei ik tegen mezelf. Ik zet mijn tas klaar, eet wat en tenslotte poets ik mijn tanden. Ik zie dat het bijna tijd is en loop snel door naar de trein. Eenmaal aangekomen op school zie ik mijn vriendinnen. Ik ben zo moe van het werken dat ik ze gewoon een klein glimlachje geef.

'' NUUUUUUURRRRR '' hoor ik Beyza schreeuwen vanaf haar kluisje. Ik schud mijn hoofd en loop naar haar toe.

'' Je ziet er echt dood uit ''
'' Oh echt, had ik echt niet door man dankjewel''
'' Te vroeg voor jouw sarcasme Nur''
'' Te vroeg voor jouw onzin Beyza ''
'' Je houdt van me''

'' Jammer genoeg wel ja''

Daarna lopen we naar boven voor onze eerste les. Dan zien we onze klasgenoten. Ik rol met mijn ogen en ga het lokaal in. Zoals gewoonlijk neem ik achterin plaats. De lessen zijn dood saai, maar toch moet.

Wanneer mijn laatste les voorbij is, loop ik naar mijn kluisje en pak een paar boeken.

'' Gaan we vandaag naar jou'' komt Beyza vragen.
'' Ja dame, dat project moet af! ''

'' Nerd ''
'' Je houdt van me he Beyzatje!! ''
'' HAHAHWHAH hell no, je stinkt vies wijf''

Ik geef Beyza een dode blik en we beginnen te lachen. Ach, wat houd ik van haar. Samen gaan we naar mijn huis. Ik woon met mijn moeder, vader en een kleinere zusje. Ik heb ook een oudere zus, maar die is al getrouwd en heeft een kind.  Eenmaal aangekomen doen we onze schoenen uit en lopen naar binnen.

''Anne, Beyza en ik zijn gekomen''

'' Beyzaaa, lieverd heb je honger?''

Ik begin stiekem te lachen

''Yenge, ik ruik sarma?! Natuurlijk heb ik honger!''

( Yenge is tante in het Turks! )

Na het eten gaan we naar mijn kamer. Na een paar uurtjes aan het project gewerkt te hebben nemen we een pauze.

'' Hey heb je het gehoord, die bitch van onze klas heeft een nieuwe vriend''
Ik kijk Beyza raar aan en zij kijkt mij verrast aan.

''Ach man zij heeft om de week een nieuwe, wat is daar zo verrassend aan'' zei ik met een vermoeide stem.

'' Dit keer zijn ze serieus heb ik gehoord, die jongen is naar haar vader gegaan'' zei Beyza met een blije stem.

'' Wat doe je blij, wil je dat ook ofzo ?'' zei ik een beetje geïrriteerd.

'' Waarom niet, een echte man stapt gelijk naar mijn vader i.p.v klefjes te doen en te wachten''
Ik keek Beyza aan met grote ogen, hoorde ik het goed? Mijn vriendin wilt een relatie, even serieus mensen dit is nieuw. Normaal is het dat ze walgt van jongens, maar nu wilt ze een relatie?! Ik begin te lachen en Beyza geeft me een duwtje.
''Maar lelijkerd, ik ga maar eens naar huis, zie ik je morgen?''
'' Heb ik een andere keuze?''

''Nahh wilde gewoon even aardig doen tegen je, je komt of je sterft. Je gaat me echt niet alleen laten met die rare mensen, ik maak je dood he'' zei ze half dreigend en half lachend. Ze is serieus trouwens.

Een keer kwam ik niet naar school, omdat ik te ziek was. Ze kwam na school naar mijn huis en gooide een bord soep over me heen. Mijn moeder lachte zich kapot en Beyza begon te schreeuwen en schelden over hoe erg het was alleen. Heb er lang over gelachen om eerlijk te zijn. This girl isn't about jokes damn..

Nadat Beyza weg is kleed ik me om en ga ik in bed liggen. Ik scroll nog even door instagram. Hoe zou het voelen eigenlijk om verliefd te zijn? Nja, als de tijd rijp is kom ik er wel achter. Mijn moeder kwam kijken of ik aan het slapen was. Ze zette mijn deken goed en ik viel in een diepere slaap.

-----

Perspectief Nasser.

"Nasser we hebben morgen feest." Zei me zusje Manar.

"En nu? Gaan we alvast feesten zodat we morgen niet hoeven?" Zei ik.

"Nasser doe normaal! Het is een verlovingsfeest van je neef Kamal!" Zei me moeder boos.

"Wejow die zebbi? Ik ga niet. Weet je wat die sukkel allemaal heeft gedaan?" Zei ik dit keer boos.

"Schij uit man! Het is je neef vergeet dat niet." Zei me vader.

"Neven steken elkaar niet in de rug." Zei ik en schonk thee. Ik woon op mezelf al jaren , maar dat breekt de band tussen me gezin niet.

"Je komt gewoon. Je tante wilt je heel graag zien. Sinds je in de drugs zit heb je haar niet eens 1 keer bezocht! Schaam je." Zei me moeder. Ik knikte.

"Maar wij gaan. Morgen rond 17:00 moet je daaro zijn." Zei me vader. Ik knikte alweer. Nam afscheid en ging snel naar boven.

"Faka brada. Luister kom met Farid , Louis naar hiero." Zei ik en hing op.

"GOOI DIE FUCKING FLES MAN." Schreeuwde Louis tegen Farid.
"BROERTJE JE GAAT JEZELF IN DE KANKER ZIEKENHUIS DRINKEN. GEEN DRANK MEER VOOR JOU." Schreeuwde Farid terug.
"A KANKER EZELS HOUD JULLIE BEKKEN DICHT ZELFS DOOR DIE MUZIEK HOOR IK JULLIE SCHREEUWEN." schreeuwde ik tegen hun. Louis en Farid zijn mijn broerders sinds 3 jaar geleden.
We deden er alles aan om met ze 3e grote drugsdealers te worden en guess what? Nu zijn we dat. Er kwam een meid op mijn schoot zitten die kapot lelijk was maar wel gekke lichaam. "Pff , word heet." Zei ik lachend. "Als je gekke nacht wilt kom je met me mee." Zei ze lachend. Als ze lacht lijkt ze op een krab. "Nee bedankt." Zei ik en duwde haar weg. Ze keek me boos aan. Ik moest stuk. Wat een hoer ze is niet eens 1 minuut geleden bij mij gekomen en ze zit op Louis.
"Wollah gaan we weg. Deze fissa is kanker gaar." Zei Farid. Ik knikte en we liepen weg.
Ik liep half scheef door de straten. "Heb zoveel gedronken vandaag mattie , lijkt alsof een wijf mij van achter heeft genomen." Zei ik lachend. "Scan die junkies daaro." Zeiden paar jongens. "Junkies? Deze jasje is duurder dan heel je huis." Zei ik boos. "Dat denk jij. Je verdient zeker geld onder de b..." zonder nog te wachten op zijn onzinnige zin stootte ik hem op zijn slaap. Farid klapte die andere boy en toen gingen we vechten. "Kanker junkies." Zei ik en liep weg.
"Wollah wie fockt met ons komt er niet levend uit." Zei Farid lachend. Ik lachtte mee.

Ik werd wakker met 1 gekke kater. Ik zag dat ik nog me kleren aanhad van gister en zag ook dat Farid naast me lag. Wtf hebben we geneukt? "Kanker homo sta op je bent zomaar naast me gaan liggen." Zei ik en duwde hem van het bed.
"Broertje tfoe ik heb fissa vandaag van die kanker homootje je weet toch Kamal." Zei ik. "Wollah veel succes." Zei hij en gaf me een klap op mijn achterhoofd. Ik liep naar beneden en zag dat izen chick eten maaktte. Wollahme ik ken haar? "Wie ben jij!" Zei ik. "Lissette. Je hulp." Zei ze zachtjes.
"Ey wat moet je dragen op een verlovingsfeest?." Zei ik terwijl ik zat te eten. "Uhm een nette blous en een nettje broek. Desnoods nette schoenen en een jasje die erbij past. Geen leren jasjes." Zei ze en ging veder.
"Oke je kan weggaan ik ruim het zelf hier op." Zei ik. Ze knikte en liep weg.

"Mama , ik heb net kleren gehaald voor die fissa van Kamal. Moet ik jullie ophalen of zie ik jullie daar?" vroeg ik. "Kom hier langs dan gaan we met ze alle." Zei ze.
"Oke isgoed." Zei ik. "Kun je naar Nora gaan? Ze maaktte koekjes voor zijn verlovingsfeest maar niemand kan het ophalen." Vroeg ze. "Isgoed gooi die adres en dan ga ik naar haar toe." Zei ik.
"Isgoed doei." Zei ze en hing op.
Ik pakte me autosleutels en liep weg.
Kijken waar deze dag mij naartoe brengt.

Him & HerWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu