Ik word weer wakker. Waar ben ik, oowja, shit ik ben ontvoerd! Uhm hoe kan ik hier weg komen. Ik kijk om me heen, er is een raam die niet open kan. Het raam zit in het plafond, ik zie een paar bomen met wat bladeren en ik zie de wolken. In de kamer staat een bed waar ik op zit, een kast in de andere hoek, een tafel in het midden van de kamer en een deur in de andere muur. Je kunt de deur niet open doen zonder een code. Ik probeer een paar keer om het cijferslot te kraken, maar dat lukt niet want het is een sterke code. Oke, een andere mogelijkheid is om het slot hacken, alleen weer ik niet hoe. Ik loop naar de kast om te kijken wat er in zit. In de linkerkant zitten kleren en in de rechterkant zit een oude tv. Ik kijk of ik de tv aan kan krijgen. Omg het lukt, er komt een kookprogramma op. Wat is er nog meer op, ik zapp door alle tv-programma's tot ik op een soort crimineel programma uitkom. Er wordt uitgelegd hoe je iemand wachtwoord kunt hacken. Wow dit is wel heel toevallig dit had ik net nodig. Ik weet bijna hoe ik moet hacken, maar dan hoor ik geluid bij de deur. Ik doe snel de tv uit en de kastdeur dicht. Ik ga achter de deur staan met de stoel die aan de tafel stond. De deur gaat open, ik sla op Felix die de deur in komt. 'Aauuuww, godverdomme!' Schreeuwt hij. Ik probeer weg te rennen, maar Felix heeft me door en sluit heel snel de deur. 'Dat dacht ik even niet hè.' Zegt hij. 'Hoezoo deed je dat?! Ik wil je geen pijn doen maar als je dit nog een keer doet dan ben jij de sjaak.' 'Nou ik heet dan alsnog Lisa hoor.' Zeg ik arrogant. 'Je weet zelf wel wat ik bedoel.' Felix geeft me een blik waar ik een rilling van krijg. 'Wat kom je doen als ik toch niet weg mag?!' 'Ik dacht dat je misschien wel wat eten wou.' Ik zie nu pas dat Felix brood en water in zijn handen heeft. 'Hoe laat is het, hoe lang heb ik geslapen.' Vraag ik. 'Het is 10 uur, en je hebt zo'n 7 uur geslapen.' 'Wanneer mag ik gaan?' 'Nu niet in ieder geval.' 'Je kunt me hier niet eeuwig houden, ik vind wel een weg om hier uit te komen.' Zeg ik duister. 'Dat zien we nog wel.' Felix schenkt het drinken in een hals en legt brood op een bord op tafel neer. 'Heb je al vaker iemand ontvoerd?' Vraag ik. Felix antwoordt niet. 'Nou?' Vraag ik ongeduldig. 'Ik ga weer.' Zegt Felix gauw. 'Oow durf je daar geen antwoord op te geven?!' Felix opent de deur en loopt weg. 'Geef antwoord!' Roep ik nog gauw, maar het is al te laat hij is weg. Ik probeer om met de informatie van het hack programma ofzoiets het slot te hacken. Ik ben bezig en dan hoor ik een soort piepje.
JE LEEST
Ontvoerd
Mystery / ThrillerDit is een Nederlands spannend boek. Het boek gaat over een ontvoering van Lisa, als ze ontvoerd is probeert ze er alles er aan te doen om te ontsnappen.