Bu sabah yine içmiş dün geceye dâir hiç bir şey hatırlamayarak uyandım. başım çok ağrıyor. ilk iş saat'e baktım. 01:10 geçiyor, yine işe geç kalmıştım. Duş aldıktan sonra apar topar evden çıktım. mahallede hızlı adımlarla tanıdık, tanımadık önüme gelenleri selamlayarak yürüyordum. Oto yıkamanın önüne geldiğimde palanın kapının önünde beni beklediğini görünce kovulduğumu anladım. Eyvallah pala deyip bizim mekana doğru yürüdüm. yolda çocuklarla bir kaç dakikalığına maç yapıp kafa dağıtım. Herşeyin böyle üst üste geldiği zamanlarda birilerinin yüzünü dağıtmak istiyorum. Bu günde kimsenin kaşıntısı yok. canım sıkkın ve kafam karışık bir şekilde kahveye vardım. bizimkilerden daha kimse gelmemiş. Salih abiden acı bir kahve istedim. kendi aramızda salih abiye imanlı diyoruz. söylediği herşey mantıklı geliyor. çok değişik hikâyeleri vardır. Salih abi bir zamanların ağır ağabeyilerinden biridir sonradan herşeyi bırakıp kendisine ait bir kıraathane açmış, kendisi hakkında pek bir şey bilinmez. ona imanlı dememizin sebebi ise çok sabırlı ve her hâline şükür eden biri olasıdır. Salih abi çayı getirdi
_Bizde suratsızlara çay verilmez. Güçlü bey ne bu hal
_ Yine işten kovuldum. İmanlı
_ Genç adamsın sana iş mi yok bu dünyada, işsiz yaşayıp hayatlarını sürdüren insanlarda var. Allah kullarını rızklarıyla dünyaya gönderir. Boşver bunları bir çay iç kahveyi hazırlayana kadar._ Eyvallah abi haklısın.
_ Baksana Güçlü bu gelen seninki değilmi evet imanlı Cesur bu.
Gelen benim çocukluk arkadaşımdı arkadaş dediğime bakmayın öz kardeşim o benim. Anamız babamız bir değil ama kaderimiz bir.
İyice yaklaşıp selam verdi gelip masaya oturdu
_Ooo Güçlü paşa yoksa, Pala sana yıllık izin mi verdi._Dalga geçme oğlum işten kovuldum.
_Boşver abicim yaklaş biraz diyeceklerim var. Bizimkiler yeni bir mekân bulmuşlar. Bizim Cevo Karşıyakada zengin bir manita yapmış kızın babasının Villası var. Cevoyu evindeki partiye davet etmiş. Anlayacağın iş ayağımıza geldi
_Parti ne zaman?
_Ha şöyle bayadır yoksun seni özledi buralar. parti yarın.
_Oğlum şu Cevo kadar yakışıklı olsaydım. Allahıma alırdım bir tane zengin kız bakardım hayatıma.
_Cevo bu biliyorsun ona manita işleri evlilik falan ters.
_ Doğru diyorsun eee hadi kalk gidelim çok işimiz var yarına hazırlık yapalım.
_İşte bu be işte bu, oğlum sen busun antik kuntik işler sana göre değil.
_Hadi kardeşim hadi
Bizim mekâna doğru yürüdük mekan dediğine bakmayın bizim Mutlunun evlerinin damı.
Ben size bizimkileri biraz anlatayım:Cesur: 22 yaşında Babası annesini gözlerinin önünde daha dokuz yaşındayken öldürmüş, Babası da hapise alınınca amcası bakmış, amcası bakmış bakmasına da yengesi çok eziyet etmiş zaten 11 yaşındayken tanıdım onu. Erzurum dan yeni taşnmışlardı İzmir e. Sabahın köründe kalkıp mendil satardı. Bir gün mahallenin çocukları onu döverken ben daldım çocukların elinden. o gün bütün mendilleri beraber sattık. Kardeşliğimiz o gün başladı bizim. ondan sonrada her sabah beraber mendil sattık. Bir gün bankta oturalım dedim. Cesur oturur oturamaz bir çığlık attı hemen ayağa kalktı ne olduğunu sorduğumda ise sırtını açtı mosmordu... evet yengesi yapmıştı. İşte o gün anlatı neler çektiğini. Gerçi benimde ondan kalır yanım yoktu bir üvey babanin elinde... neyse zamanla anlatirim. İyi arkadaş olmuştuk birimiz simit alırken diğeri peynir alırdı öyle doyurduk karnımızı. Çok sürmedi İzmir deki dördüncü yıllarına girerken yengesi başka bir adamla kaçtı. Zavallı amcası kendisine yapılan bu ıhanete çok fazla dayanamadı. hastalandı. yatalak oldu o günden beri amcasına cesur bakıyor.
Cevahir: 24 yaşında kendi aramızda ona cevo deriz. Cevoyu tanıyalı dört yıl oldu o bizim bu ortamlara pek alışık değildi doğrusunu ısterseniz bu ortama hiç yakışmıyordu. Cevo çok yakışıklı bir çocuk. Sarı saçları ve mavinin her tonunu içinde barındıran gözleriyle kızların kalp hırsızı, ben cevoyla hırsızlık yapmaya gittiğim bir villada tanıştım ikimizde aynı yere girmiştik ve o gün polislerin elinden zor kurtulduk cevonun ilk soygunuydu hayatında ilk defa böyle bir şey yapmıştı. O gece dışarda saklandık bana o gece bütün hayatını anlatı Cevo Mardinden gelmişti bir gün babası cinnet geçirerek eşini öldürmüştü.
İyi okumalar.
İlgili düşüncelerinizi yazın.
Pala,
Salih (imanlı),
Güçlü,
Cevahir (Cevo),
Cesur,
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MİHNET(Devam EDİYOR)
JugendliteraturÖZGÜRLÜĞÜN VE ADALETİN OLMADIĞI BİR DÜNYADA YAŞAMAYA MAHKUM OLMAK.