(Gerçek Tarihe göre Fatih Sultan Mehmed 1481 senesinde 49 yaşındayken vefat etmiştir. Şimdi şu şekilde tarihi yeniden yazmaya çalışalım eğer Fatih Sultan Mehmed 1481 senesinde vefat etmeseydi tarihdeki olaylar nasıl şekillenirdi.)
HASTALIK VE TEŞHİS
Fatih Sultan Mehmed Boğdan Seferi sonrasına kadar sarayda veya seferlerde iken ekseriyetle et ağırlıklı bir yeme alışkanlığına sahib birisiydi ve bu sebeble kendisinde gut hastalığı belirtileri şüphe götürmez şekilde başlamıştı ve kendiside sağlık durumunda kötüleşmeyi hissetmeye başlamış fakat hastalığı hakkında bir kanaati yoktu.
Sıhhat durumu için çare aramaya başladı ve saray hekimlerine muayene oldu isede saray hekimlerinin kendisinde çekindiğini ve hastalığına tam teşhis koyamadıklarını gördü.
Saray hekimlerinin hastalığına teşhis koyamadığını gören Fatih Sultan Mehmed Osmanlı hududları içindeki maharetli hekimlerin bulunmasını emre etdi ve bir çok hekim kendisini tedavi için saraya geldi fakat bunlarda kendisi tatmin edici bir teşhis koyamadılar tam bu konuda umudunu kestiği sırada Kırım Hanı Mengli Giray Han'nın gönderdiği hekimlik alanında tecrübesi olan Molla Abdurrahman Efendi kendisini muayene etdi hiç çekinmeden yeme içme alışkanlıkları hakkında ayrıntılı sorular sordu cevablarını not etti ve bu konuda eski kitablardan araştırma yapacağını söyledikten sonra saraydan ayrıldı ve Kırım'a döndü.
Molla Abdurrahman Efendi altı ay sonra yeniden İstanbul'a gelerek Fatih Sultan Mehmed huzuruna çıktı hastalığı hakkında tafsilatlı bilgi verdi kendisinin nikris hastalığından muzdarip olduğunun söyledi ve kesinlikle uyması gereken diyet önerdi bu diyete göre büyükbaş ve küçükbaş hayvanların etlerinden ve deniz mahsüllerinden uzak duracak hatta hiç yemeyecekti ve bitkisel ağırlı beslenecekti.
Fatih Sultan Mehmed Kırımlı hekimin bu teşhisini kendisinden hiç çekinmeyerek sunmasını takdir etdi ve tavsiyelerine uyacağını belirtti ayrıca kendisini bu diyet uygulanmasını ve sağlık durumunu gözlemlemesi için şahsi hekimliğine tayin etdi.
Molla Abdurrahman Efendi'nin tedavisini uygulayan Fatih Sultan Mehmed sağlık durumu kısa sürede düzelmeye başladı ayrıca devamlı olarak sağlık durumunu gözlemleyen Molla Abdurrahman Efendi'nin diğer tavsiyelerine uydu devrin malumatı içinde sağlıklı bir yeme alışkanlığı edindi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ALTERNATİF TARİH HİKAYELERİ
Historical FictionALTERNATİF TARİH NEDİR ? Tarihte hiç gerçekleşmemiş bir olayın gerçekleştiğini varsayarak ya da bir olayın sonucunu farklı kabul ederek oluşturulan kurgu edebiyat türüdür. ALTERNATİF TARİH HİKAYELERİ I - FATİH SULTAN MEHMED 1481'DE VEFAT ETMESİYDİ...