Fatih Yaşasaydı 2 (Otranto ve Rodos)

100 4 0
                                    



1480'de Fatih bir tarafdan Mesih Paşa'yı Rodos'daki Hospitaller Şövalyeleri üzerine diğer taraftan Gedik Ahmed Paşa'yı Güney İtalya'ya donanma ve ordular ile sevk ederek yeni bir futühat harekatına başladı.

Mesih Paşa Rodos Kalesini doksan gün boyunca çetin bir şekilde muhasara etdi fakat başarısız olarak büyük kayıplarla geri çekilmek mecburiyetinde kaldı.

Gedik Ahmed Paşa ise Ayamavra, Kefalonya ve Zenta adalarını zabt etdi ve sonrasında Napoli Krallığı'nın iç işlerine karışma imkanı buldu ardından 132 gemi ve 18.000 kişilik bir kuvvet ile Avlonya'dan hareket ederek Otranto'ya hucüm etti ve zabt etti.

Çizmenin topuğundaki Otranto Kalesi bir akıncı üssü haline getirilerek etrafa akınlara başlandı.

Rodos'daki hezimet Fatih'i hiddetlendirmişti Mesih Paşa'yı vezaret vazifesinden azl etdi rütbesini düşürerek Gelibolu Sancak Beyliği'ne tayin etti ve sefere bizzat kendisi çıkmaya karar verdi fakat bu kararına şahsi hekimi olan Molla Abdurrahman Efendi karşı çıktı kendisini sağlık durumu muhafazası konusunda ciddi bir şekilde uyardı Molla'nın oluru alamayan Fatih sakinleşerek sıhhatinin devletin bekası için daha önemli olduğunu anlayarak sefere bizzat çıkmaktan vazgeçti.

Fatih, Rodos'a göndereceği kumandanı düşünmeye başladı en kabiliyetli kumandanı Gedik Ahmed Paşa Otranto'da idi onu geri çağırması İtalya'daki askeri durumu tehlikeye sokabilirdi diğer kumandanlarını düşünürken aklına Otlukbeli Muharebesi'nde öncü kuvvetlerin kumandanı olan ayrıca İşkodra Seferi'nde bir çok kaleyi zabt etmiş olan Arnavud Davud Paşa aklına geldi tam uygun kumandandı derhal yanına çağırtarak kendisine vezaret rütbeside vererek Rodos Seferi için tayin etdi.

Arnavud Davud Paşa sefer hazırlıklarına hemen başlayarak İstanbul'dan 5.000 yeniçeri ve 100 top alarak geri kalan kuvvetleri de Anadolu ve Rumeli'den toplamak üzere Rodos adasının karşısındaki Anadolu tarafına harekete başladı.

Gedik Ahmed Paşa ise Otranto'yu yeni feth etmişti ve bir akıncı üssü haline getirerek etrafa akınlara başlamıştı.

Otranto'nun düşmesi Batı Katolik Aleminde büyük bir korkuya neden olmuştu hatta Papa Roma'yı bırakıp Fransa'ya kaçmayı planlamayı başlamıştı İtalyan Şehir Devletleri, Macaristan ve Fransa'da Papa'nın kışkırtmasıyla haçlı ruhu canlandı ve Otranto'yu yeniden zabt etmek için askeri hazırlıklara başladılar bu durum üzerine Gedik Ahmed Paşa derhal Avlonya'ya geri dönerek taze askeri birlikler toplayarak Otranto'ya geri döndü böylece Otranto Kalesi muhtemel bir haçlı saldırısına karşı tahkim hale getirilmiş oldu.

Arnavud Davud Paşa ise donanmanın himayesinde Rodos çıktı emrinde 5000'i yeniçeri olmak üzere yaklaşık 50.000 asker ve 100 top ile muhasara altına aldı ayrıca 100 gemi Rodos Kalesi'nin deniz tarafını ablukaya almıştı.

Fatih emirleri gereğince Arnavud Davud Paşa karadan ve denizden toplarla Rodos Kalesi'nin surlarını tamamen yıkılınca kadar dövdü ancak ondan sonra yine saldırı çıkılmaya uzun bir müddet beklendi Rodos Kalesi'nde açlık ve susuzluk başlayınca etkisini gösterince Arnavud Davud Paşa saldırı emrini verdi ayrıca Mesih Paşa'nın yaptığı hatayıda yapmayarak Rodos düşürse askerlerine yağma edileceğine dair söz verdi böylece şevklenen Osmanlı askerleri iki gün boyunca süren bir saldırı harekatı neticesinde Rodos'u feth etdi.

Gedik Ahmed Paşa Otranto'yu tahkim etmiş ve etrafa akınlara devam ederken Papa'nın liderliğinde Papalık Devleti,Fransa, Napoli ve Macaristan ve İtalyan Şehir Devletleri askerlerinden meydana gelen 50.000 kişilik ve hafif toplardan oluşan bir haçlı ordusu Napoli Kralının kumandanlığında Otranto'yu muhasara etti Otranto'yu muhafaza eden Gedik Ahmed Paşa'nın emrinde ise 2000'i yeniçeri olmak üzere 20.000 asker ve kale savunmasında kullanılan 100 top bulunmaktaydı gayet ihtiyatlı olan Gedik Ahmed Paşa ayrıca ordusunun 6 aylık gıda ihtiyacını ve barutunuda Otranto'nun depolarında mevcud idi.

ALTERNATİF TARİH HİKAYELERİHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin