5

197 18 39
                                    

ريفال..

«عمر»

"هواري،هواري متستعبطش،وسيب الشيكولاتة"

هواري فتح شيكولاتاية،و بصلي ببرود وهو بيكولها

هواري"لية،جاليك ضيوف لسمح الله ؟!"

بصلته بقرف،و قمت جبت طبق الكحك،من اللي أخويا بعتهولي الصبح،رشيت عليه سكر و قعدت أنا و هواري،ناكل

"و الله يا جدع ما حد واكل السكر دة غيرك؟!"

هواري"لا يا عم،أنت باصصلي فيه،ألحس أنت الطبق بمعرفتك"

"طلاق تلاتة أبداً،طب بص تيجي نقسمه،انت تلحس الجزء البمين،و أنا الجزء الشمال،أية رأيك؟!"

هواري جابني من فوق لتحت"أنت معفن يلا!!ألحسه لوحدك"

مسكت الطبق،حطيته قدام وشي،و قعدت ألحسه،السكر البودرة دة هايضيع مستقبلي،و انا مش عارف،أبطل مش عارف!!

و انا بلحس الطبق في سكر دخل في مناخيري،فقعدت أهرش فيها زي الشمامين كدة...

"عمر،الباب بيخبط،قوم ليكون صاحبك!!"

روحت فتحت لقيت روان،و شريف...

روان"وسع من وشي كدة يالا،و انت مقرف كدة يعععع!!"

انا ابتسمت"اليع اللي عندي،نفس اليع اللي عندك،و يمكن أنتِ أكتر يوعوعية،كتك القرف و انتِ زي القمر كدة"

روان ابتسمت بكسوف و دخلت،و أنا أخدت من شريف الشنط

"لية كدة يا شريف،مكنش لية لازمة التعب دة يا راجل ،خلي و الله!!"

قولتله كدة و انا داخل بيهم المطبخ،قد اية انا مصري أصيل😌😂

فجأة سمعت الباب بيخبط،تؤ مين دة كلهم جوا!!الباب قلب طبلة بلدي،أنا عرفت هوا مين!!

روحت فتحت و لقيت كريم،و سارة،وريفال في وشي

كريم فتح دراعو"surprise"

"Surprise مين بس مانا عارف انك جاي هانستعبط"

لف حضن سارة ،و ريفال عمالة تضحك،الله😍

"سارة اية اللي جابك؟!"

ريفال بصتلي"بتطردني صح؟!"

أنا أبتسمت بكسوف شوية"لاء و الله مش قصدي،بس انا مستغرب،انتِ في اي و قت،و الله يعني،بصي اللي هو ،هو بصي،انتِ،اي وقت"

ريفال ضحكت جامد،و انا دخلتهم و لطمت!!

«لاڤيندر»

اتفقنا ان كلهم يجوا يسهروا معايا أنا و عمر،و كل اللي يجي يجبلي معاه علبة حلويات،كحك و بسكوت و كدة،و عمر مبسوط،مبسوط اوي يعني مش فاهمة،مع ان الحاجات دي غلط على المعدة،و تقيلة و بتتعب القولون و المرارة غالباً،و هنا بيعملوها بسمنة،أو زبدة...

ولكنWhere stories live. Discover now