CHAPTER 3

5.9K 278 19
                                    

CLIO POV


Pancaran matahari dari luar terkena muka saya menyababkan muka saya rasa panas. Perlahan-lahan saya buka mata saya lalu saya gosok mata saya supaya tidak mahu tertutup lagi. Selesa betul ba saya tidur semalam, saya tidak perlu risau kalau ada orang yang mahu kacau saya waktu saya tidur sebab selama saya hidup di jalanan saya tidak pernah tidur lena sebab saya takut ada orang yang ambil kesempatan sama saya.

Saya bangun lalu masuk dalam bilik air mahu mandi. Kaki saya pun semakin pulih tidak macam sebelum ini. 5 minit saya manjakan diri saya dalam bilik air, siap saja saya mandi saya pakai panties sama bra saya yang saya cuci kemarin dan saya pakai balik t-shirt putih Angelo balik sebab baju saya belum berapa kering lagi masih lembap lagi. Perlahan-lahan saya jalan pigi meja make up mahu pigi ambil ubat sapu untuk kaki saya. Semakin cepat kaki saya sembuh semakin cepat la saya akan keluar dari rumah Angelo, saya tidak mahu jadi beben kepada Angelo untuk jaga saya walaupun dia cakap saya bukan beban untuk dia tapi saya tidak boleh terus menyusahkan Angelo. Dia jaga saya sampai kaki saya sembuh pun saya bersyukur sudah. Saya sapu krim di kaki saya yang terseliuh tiba-tiba ada orang ketuk pintu bilik saya.

"Come in." Angelo masuk bilik saya segak dengan black leather jacket with red t-shirt di dalam dan ripped jeans. Angelo nampak macam seorang model dengan attire dia pakai sekarang.

"Good morning." Sapa Angelo dengan senyuman.

"Good morning Angelo." Balas saya. Angelo nampak saya tengah sapu ubat di kaki saya terus dia ambil krim tu dari tangan saya lalu dia tolong sapu di kaki saya.

"You don't have to do it. I can do by myself." Saya mahu ambil balik tu krim dari tangan Angelo tapi Angelo kasi jauh tu krim dari saya.

"Let me help you." Bilang Angelo. Saya pun kasi biar saja la Angelo tolong sapukan ubat di kaki saya. Lepas Angelo siap sapu ubat di kaki saya dia berdiri masuk bilik air mahu cuci tangan dia yang bekas sapu ubat di kaki saya.

"Thank you." Bilang saya.

"Get ready, we going out." Bilang Angelo.

"Where are we going?" Tanya saya. Angelo mahu bawa saya pigi mana?

"Didn't I told you yesterday that I will bring you shopping today? We going to buy some stuff for you." Bilang Angelo selamba. Saya panic sudah bila Angelo serious mahu beli barang keperluan saya. Angelo tidak perlu membazir duit dia untuk saya.

"No. You don't need to waste your money on me. I only stay here for few days than I will leave." Saya tolak ajakan Angelo dengan cara yang baik.

"No. Get ready, I will wait for you and here Zara let you borrow her dress." Angelo kasi saya summer dress warna kuning cair. Saya ambil tu dress dari tangan Angelo. "I will be in living room." Angelo keluar dari bilik saya bagi sedikit privacy untuk saya.

Saya mengeluh perlahan Angelo memang lelaki yang degil. Tanpa buang masa saya buka baju yang saya pakai sekarang lalu saya pakai dress yang Angelo bagi sama saya tadi. Siap jak saya terus saya turun bawah pigi cari Angelo di ruang tamu. Saya nampak Angelo sedang tengok berita pagi sementara tunggu saya siap.

"I'm done." Bilang saya terus Angelo toleh belakang tengok saya.

"Good. Let's go." Bilang Angelo. Dia kasi off tu TV yang dia ON tadi.

Hari ni Angelo drive Audi warna merah. Saya perasan tadi di garage dia tadi banyak kereta mewah yang berparking rasanya ada 10 buah kereta Angelo kalau tidak silap saya. Sepanjang perjalanan kami diam saja dan keadaan yang saya rasa dalam kereta sekarang adalah sangat janggal. Kereta Angelo berhenti di sebuah shopping mall yang nampak sangat mewah.

THE GIRL AND MR BILLIONAIRE (COMPLETE)Where stories live. Discover now