Benjamin vaknade av att en mobil rang. Felix sov fortfarande, med sin arm utsträckt över Benjamins bröst. Utan att flytta på sig sträckte sig Benjamin sakta mot telefonen. Nådde. När han försökte svara insåg han att det i själva verket var väckarklockan. Om en timme behövde de vara nere vid arenan för att förbereda genrepet. Ingen stress. Benjamin satte väckarklockan på snooze. Felix stönade morgontrött i hans öra.
"Måste du gå upp?"
"Nä," svarade Benjamin, "jag kan stanna lite" Felix log ett sömnigt leende och tryckte sig lite närmare Benjamin.
"Så... I natt..."
"Hade jag fett kul, jag hoppas att du kände detsamma" fyllde Felix i.
"Jo men..." Benjamin bet sig i underläppen, "är jag ett av dom där breakup-liggen?" Felix spärrade upp ögonen.
"Åh, nej nej nej. Absolut inte. Jag borde inte pratat om det så, det var alkoholen."
"Så jag är inte bara ditt senaste booty call?" frågade Benjamin med en något muntrare ton. Felix log och pussade Benjamin på näsan.
"Nejdå"
Benjamin satte sig upp och sträckte på armarna. Musklerna värkte efter att sovit med ryggen i en lustig position. Fortfarande dåsig lade han sig ner igen, med sin näsa vidrörandes Felix öra. Felix vred sig så att de två låg näsa mot näsa.
"Jag är hungrig" utbrast Benjamin. Felix nickade och sträckte på sig, sådär som en katt gör efter att ha sovit.
"Jag meeeed" Benjamin satte sig upp, och hamnade gränsle över Felix med ansiktet vänt bort mot hotellrummets lilla kök.
"Har du någon frukost-mat här på rummet eller måste vi gå ner till matsalen?"
"Jag vet vad jag vill äta till frukost," flinade Felix och la sina händer runt Benjamins skinkor, "this asssss!". Benjamin såg förvirrad ut en sekund, sen rädd men Felix skrattade bara.
"Jag bara driver". Benjamin andades ut.
"Eller?" Fortsatte Felix med ett belåtet leende. Han gav Benjamin en lurig blick och klämde lite med händerna.
"Jag har lite flingor, men det är nog allt". Benjamin skakade på huvudet. Han ställde sig upp och gick bort till det lilla kökets skafferi.
"Har du inte någon... Hah! Här har vi det!" Han lät väldigt nöjd när han tog fram ett paket pasta.
"Pasta? Till frukost?" Felix verkade inte helt övertygad om idéen. Benjamin synade honom och skakade på sitt huvud.
"Felix, Felix, Felix. Pasta kan man ha till ALLA måltider. Om jag kunde skulle jag äta pasta morgon, middag, kväll med ett undantag för pizza då och då". Felix skrattade.
"Du skulle bli tjock av så mycket kolhydrater".
"Det är ett pris jag är villig att betala. Och vissa människor tänder faktiskt på övervikt". Felix bara skrattade igen. Benjamin vände sig mot Felix och började gå mot sängen igen.
"Du då Felix? Skulle du tända på mig om jag var lite mulligare?" Frågade Benjamin med en tillgjord röst.
"Jag tycker du ser helt perfekt ut som du är," sa Felix och tog tag i Benjamins arm och försökte dra till sig honom, "men jag skulle inte sluta tycka det för att du drog på dig lite love handles".
"Släpp mig, jag försöker koka pasta här".
"Okej då".
Benjamin ställde sig vid den lilla spisen och började koka upp pastavattnet. Medan pastan sen kokade försökte han slänga ihop en sås på en liten burk tomatpuré, några vitlöksklyftor och några kryddor. Under tiden satt Felix och skickade slängkyssar från sängen, något som fick Benjamin att rodna men sen fnissa lite och skaka på huvudet.Sen åt de pastan mmmm vad gott det är med pasta mums filibabba
YOU ARE READING
Det Är Inte Bara Tekniken Som Strular På Friends Arena: Benjamin x Felix
FanfictionHej okej så jag upptäckte att det inte verkade existera någon fanfiction utav Sveriges nya homosexuella powercouple Benjamin Ingrosso och Felix Sandman, så jag bestämde mig för att vara den förändringen jag drömde om. Luta er bakåt och "njut" av min...