Memanglah apa yang abang aku cakap tu betul. Tapi takyahlah sampai hari mak minit saat ngan detik pon mak cakap sekali. Menyampah aku. Nilah susahnya mak bercakap dengan abang sendiri yang annoying tahap ghaban. Masa tu bukannya aku sengaja pon turun lambat. Masa tu aku memang nak naik atas. Aku naik atas mana ada aku pakai lipstick pon. Masa kat bawah aku main lipstick,baru je nak naik mak aku dah panggil suruh siram pokok bunga. Aku naik atas jap nak amik and bersihkan lipstick tapi bila aku sampai bilik,aku cuma ingat nak amik phone je and lupa mak bersihkan lipstick tu. Tu yang bibir merah je.
Aku bersiap and turun ke bawah. Pahal senyap jek rumah ni. Mingyu dah tinggalkan aku ke? Jahanam tol. Aku jenguk ke bawah jap and ooooo...dia tengah tidor rupanya. Lama sangat ke aku siap?Takdelah. Baru 59 minit je aku siap. Oklah tu. Rekod masa yang diambil oleh aku untuk bersiap.Kurang apa tu. Sebelum ni 1 jam. Mana ada lama. Ah pape jelah.
"Mingyu bangun. Kata nak jumpa kawan."
"Sekarang pukul bape?"
Pukul kau sampai mati. Hahaha. Jahat kan aku. Hati ni nak je cakap. Tapi nanti kalau cakap kang dia tinggal.
"Pukul 9.00 pagi. Kau cakap nak jumpa dorang pukul 9.30 pagi kan?"
"Aalah. Jom cepat."
***********************************************************************
//Dalam kereta//Mingyu p.o.v
"Nah. Pakai ni."
"Aik. Kenapa lak kena pakai bendalah ni?"
"Kau nak kejar lagi ke macam hari tu. Dahlah aku pon terkena sekali."
"Ooooh.Lupa lak. Hehe."
Masa tu kitorang pergi melawat Korea jap sebab nak cari rumah untuk 4 orang. Yang tinggal dalam rumah tu aku,Jihyun,Minhee ngan Jihoon.
Lepas dah cari rumah,aku ngan Jihyun keluar jap. Masa tu kitorang tak pakai penutup mulut ngan cermin mata hitam ni sebab kitorang ingat mesti tak kena kejar punyalah. Yelah kat London takde sorang oon antara kitorang ber-4 yang berani keluar rumah tanpa memakai bendalah ni. Kalau tak nanti kena kejar. Tapi sangkaan kitorang tersasar jauh. Kitorang kena kejar jugak kat sini. Mula mula dia je kena kejar,pastu aku cuba selamatkan dia. Tapi sebaliknya aku pulak kena kejar. Penat gila tho.//Sungai Han//
"Sampai pon. Kat mana ni bro?"
"Apa bro bro! Ni abang kau lah hanat! Bangang tol! Nak jadi bangang biar berpada pada. Simpan kebangangan tu untuk masa hadapan!"
"'Bla bla bla. Yelah dah simpan dah kebangangan aku ni! Skang ni kita kat mana ?!"
"Kat sungai Han lah bodo. Ada otak tak nak guna! Nasib baiklah ko je yg ikut,kalau Min dengan Hoon ikut sekali tadi mesti lagi teruk ni."
"Muka aku ada menunjukkan bahawa aku kesah ke atas segala patah perkataan yang baru diperkatakan oleh encik Kim Mingyu di sini? Takde kan. So aku cuma nak ,DO I CARE?!"
"Kuajag betul. Siap ko nanti."
"Apa siap siap! Tumbok kang.Menangis tak berlagu."
"U shut up. Or i'll leave you here and ask my friends to meet at the other place."
Bila aku speaking. Swag. Walaupon tak tau lah betul ke tak,takpelah masih ada speaking di situ. Asalkan readers kesayanganku faham apa maksud dia.
"Woi! Berangan ke. Kau ingat readers nak ke jadi makwe kau."
Perli ae. Please k. Aku ni laku tau. Readers je yang taknak kau.
"Please k.Aku ni laku ah.Kalau aku cakap kat readers siapa nak jadi makwe aku,terus kat depan ni ada barisan panjang au. Kau apa tahu."
"Kalau macam tu aku nak kecohkan lah kat readers yang ko tanya kat dorang sape nak jadi awek ko. Aku nak jugaklah tengok orang yang terdesak nak makwe ni punya reaksi bila tengok suma readers yang beratur and semua pulak yang cantik cantik bhai."
"Berani kau.Aku bagitahu Aliff yang dia crush kau."
"Woi! Janganlah bagitau. Malu titew nanti."
"Do i care. Kalau kau taknak aku bagitahu Aliff,jangan kecoh kat readers. Kalau x,rahsia terbesar kau akan terbongkar."
"Yelah yelah tak bagitahu."
See i win. Well,abang kan. Sentiasa win
Jihyun p.o.v
Kuajag punya abang. Tak pernah nak kasi orang win. Asyik dia je.Tak habis habis guna alasan Aliff. Tahulah minat Vida. Bagitau dia kang.Sebulan kurung diri dalam bilik tak keluar. Kritikal ni. Eceh,mengada je lebih. Over the top tol. Menyampah aku dibuatnya.
Tapi abang aku tu bangang gak kan. Plus buduish sebab tak reti ke nak fikir,kalau aku tak cakap pon readers boleh tahu sebab diorang baca. Melainkanlah kalau Aliff tu baca wattpad ni. Dia boleh tahulah yang aku minat dia. And kalau readers tahu kau jangan marah aku lak. Dorang tahu tanpa aku bagitahu tapi sebenarnya kau yang bagitahu. Kalau kau salahkan aku, kepala bana anda.
"Woi!"
"Pe?"
"Jangan marah ae kalau readers dah tahu pasal tadi."
"Pehal pulak? Kau bagitahu readers ae. Kau ni memang tak leh dipercayai tol. Aku bagitahu Aliff yang kau suka dia."
"Kau pehal! Tak tahu apa apa nak menuduh lak."
"Yelah. Macam mana readers boleh tahu lak sedangkan tu rahsia?"
"Kau sedar tak ni buku. Readers baca an? Kalau kau cakap readers tahulah ngok."
"Aalah. Macam mana ni? Kenapa tak cakap awal awal?"
"Sebab aku baru taulah aku bagitau kau lambat lambat. Dahlah,kata nak jumpa kawan. Mana kawan nya?"
"Jap. Aku chat diorang jap."
Ceh. Ingatkan dah tahu. Dah tau nak jumpa,setkanlah tempat dulu ,masa,tarikh bila. Ni bila dan sampai barulah sibuk sibuk nak chat sana chat sini. Apalah. Tak bertanggungjawab langsung.
"Ok. Jihyun,jom!"
"Jom."
YOU ARE READING
Thanks
FanfictionKisah tentang seorang budak yang bernama Jihyun...Hidupnya berubah setelah berjumpa dengan seorang lelaki ni.Dia ialah kawan kepada abang Jihyun sendiri!Tetapi ada masalah yang menimpa dia kerana ada orang lain yang menyukainya.Apakah yang akan terj...