3

10 3 0
                                    

Bab ini banyak menggunakan imaginasi saya. Saya tak tahu sangat kat korea tu. So janganlah kecam yerr...
===============================================================

"Jom."

Selepas 1 jam perjalanan. Ecewahh, 5 minit pon tak sampai lagi dah 1 jam. Mohon pupus*facepalm*. K sambung. Selepas 15 minit berjalan akhirnya baru lah jumpa tempat diorang nak berjumpa. Kat dalam sungai Han tu.

HAHAHA.Tak lawak k.

Sebelum sampai ke tempat tu,aku dah mintak abang aku nak gi kedai aiskrim. Craving gila tho nampak aiskrim vanilla ngan strawberry tu. Aku pon pergi kat kedai tu. Pergh aiskrim dia. Rasa macam nak beli semua je. Sabar hyun sabar. Ada gak duit kau habis sebab aiskrim je. Abang aku ada suruh belikan aiskrim untuk dia gak. Amboi amboi amboi. Banyak cantik muka. Dahlah duit tak kasi. Nasib baiklah aku ni adik yang baik tau. Kalau tak dah lama aku beli aiskrim untuk aku sorang je tau.

"Cik."

"Ye adik. Nak beli aiskrim?"

Adoyai akak aiskrim ni. Memanglah nak beli aiskrim,kalau tak wat ape aku datang sini. Lainlah dengan kedai sebelah. Jajan ada mainan pon ada.

"Ye kak nak beli aiskrim."

"Aiskrim apa?"

"Aiskrim yang boleh membuatkan saya cair bila terjumpa lelaki hensem kat sini."

Akak tu tergelak kecik and aku pon sama. Tapi dalam hati dan tergelak besar sampai tergolek golek sedar sedar je dah sampai tempat abang aku melepak.

"Buat lawak pulak dia ni. Nak aiskrim apa?"

"Hehe. Ha! Nak aiskrim tu,yang tu,yang tu and yang tu sekali."

"Banyak kamu makan."

"Biasalah cik. Tetiba craving aiskrim korea. Sebelum ni aiskrim london jek."

"Ooooh. Sebelum ni dok london lah ni."

"Aah."

"Ok. Nah aiskrim. Akak ada bagi satu aiskrim percuma untuk kamu  memandangkan kamu craving aiskrim korea. Limited edition tau tu."

"Terima kasih kak. Susah susah je. Takpe,saya terima aiskrim ni dengan hati yang terbuka."

"Ada ada je kamu ni. Sama sama. Lain kali datanglah lagi ye."

"Saya akan sentiasa datang. Ok. Bai kak."

Aku pon berjalan pergi. Aku makan aiskrim yang limited edition tu. Pergh sedap gila tho. Rasa macam tengah terbang je. Peramah gila siot akak tu.

Mingyu p.o.v

Sementara menunggu kepulangan Hyun ngan aiskrim aku aku mencari member aku yang lain. And jumpa pon. Pergh tengah makan aiskrim tho. Tak ajak pon. Takpe tunggu korang.

"Woi!!! Makan aiskrim tak ajak ae."

"Mak kau kambing meletop! Woi tak reti nak bagi salam ke bana! Sakai tol."

"Pergh hyung. Dah lama tak dengar hyung melatah. Korang,rindu gila kat korang."

"Yelah. Hyung tahu walaupon hyung melatah, suara hyung tetap merdu seperti sediakala."

Everybody like↓↓↓

"Woi jangan perasan lah bodo!"

"Suara aku lagi sedap. Kalah bidadari tau."

"Menyampah aku. Pleaselah hyung. Ada gak aku baling aiskrim ni."

"Balinglah. Aku sambut dengan mulut yang terbuka."

"Woi shua."

"Ada apa hyung?"

"Baik jangan nak perasan kat sini. Muka dah lah macam perempuan. Suara kau pon sama. Kalah Nana ceria megastar tu tau."

Hebat S.coups hyung.pfft.

"Sebelum aku baling kau dalam sungai han ni,baik kau shut up."

"Wei korang aku rasa ada ikan josh terlepas kat sini. Pergi panggil polis sana wei. Nak laporkan ada ikan josh terlepas. Ha. Dengan cameraman (betol tak ejaan ni?). Boleh masuk berita."

S.coups hyung ni. Dorang semua perangai tak pernah berubah. Still dengan perangai childish dorang tu. Aku hanya mampu tergelak kecil sahaja.

"Jap. Katanya dalam perjalanan."

Hoshi hyung acah telefon pastu cakap cam tu. Yang kitorang apa lagi. Gelaklah. Sampai tergolek pon ada. Ada yang tergolek sampai masuk sungai han.

K merapu.

"Mana Jihyun?"

"Aalah. Kau kata Jihyun ikut sekali. Mana dia?"

Soalan S.coups dan jeonghan hyung menyedarkan aku dan telah membawa aku ke bumi semula selepas sampai ke planet marikh. Ecewahhh.

K merapu.

"Jihyun tengah beli aiskrim jap. Biasalah. Craving aiskrim Korea katanya. Apa beza?"

"Bezanya, aiskrim Korea sedap aiskrim london tak sedap.HAHAHA"

K merapu.

"Tak lawaklah hyung."

"Support lah sikit leader kamu yang gojes lagikan peloles ni."

Jangan perasanlah hyung. Kalau boleh dah lama aku tumbuk kau. Nasib baik kau hyung aku. Kalau tak mesti esok dan keluar berita.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Apr 03, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ThanksWhere stories live. Discover now