Temankan Kawan ke Tandas

786 23 0
                                    

Aliya adalah seorang oelajar yang sangat gigih orangnya. Setiap malam, Aliya dan kawannya pergi ke perpustakaan untuk belajar. Pada suatu hari...

"Liya aku tak paham part nilah." Rungut Mia.

"Yang mane? Yang ni?" Tanya Aliya.

"A'a..yang tu." Kata Mia.

"Ala...senang je part ni. Ni macam ni." Terang Aliya.

Sepuluh minit kemudian...

"Liya teman aku gi tandas jap." Mia kata.

"Kejap 5 minit lagi." Kata Aliya.

"Aku dah tak tahan ni!" Aliya merayu.

"Klah jum." Dengus Aliya.

Semasa di dalam tandas....

"Mia dah ke?" Tanya Aliya.

"Dah nak ni." Kata Mia.

Semasa dalam perjalanan ke perpustakaan....

"Aliya tengok tu. Ada benda lah kat depan dorm kita." Mia ketakutan.

"Eh a'alah...jum kemaskan barang kite dalam perpustakaan." Kata Aliya. Mereka bergegas ke perpustakaan dan mengemas barang barang mereka dan kembali ke dorm mereka.

"Korang tak tidur lagi ke?" Tanya warden sekolah yang selalu memeriksa pelajar asrama supaya tidur ataupun tidak di tepi tingkap.

"Nak tidur lah ni. Goodnight makcik." Kata Mia. Aliya kehairanan melihat gelagat Mia.

"Mia bukannya dorm kite tingkat ke-2 ke? Macam mane makcik tu boleh tegur kite melalui tingkap?" Aliya ketakutan.

"A'alah...jangan jangan....." Aliya dan Mia memandang sama sendiri dan terus menyelimuti diri sendiri.

Suara halus memasuki gegendang telinga Mia dan Aliya.

"Temankan aku ke tandas dulu...hihihihi..."

Hi guys! Admin harini boring sebab tulah admin buat cerita. Jumpe korang kat kisah yang ketiga k? Bye. Tengok tepi. Sape tu?

5 KISAH SERAM DI ASRAMAWhere stories live. Discover now