,,Ne!'' Izabela byla mrtvá. Okamžitě na ni každý zapomněl, kromě její dcery. Rina totiž nosila na krku zlatý přívesek listnatého stromu, který ji měl chránit před kouzly i nebezpečím. Celá vesnice usnula díky zapomínajícímu kouzlu. Rina naposledy objala svou matku i bratra a přívěsek darovala svému nejlepšímu příteli. Pak se vrhla na Chloranu, mocnou kouzelnici, která zabila její matku černou magií. Na desetileté děvče měla sice dost odvahy, ale proti mocnější a zkušenější kouzelnici, navíc bez kouzelného přívěšku, neměla šanci. Chlorana po ní vrhla kouli energie, která Rinu odhodila hluboko do lesa. Tehdy ji Chlorana viděla naposled...
,,Alexi, počkej!'' křičel Max. ,,Přidej, Maxi, už tam skoro jsme!'' Dva dobří kamarádi, skoro bratři, vylezli na vrchol nejvyššího stromu v Západním lese. Často si zde jako malí kluci hrávali, dokonce si zde zřídili úkryt před nejstarším strážcem lesa, Roaldem. Najednou se pod nimi mihl známý stín postavy, který je provázel už asi pět let jako strážný duch.
,,Pojď, Alexi! Dneska už musíme konečně zjistit, kdo nebo co nás vlastně celá ta léta sleduje!'' ,,Maxi, počkej, potřebujeme plán, jak to polapit!'' ,,Na plánování není čas, to chce činy!'' Rychle slezli dolů a vydali se za tajemným duchem v kápi černé jako havraní peří. Oba byli dobří a vytrvalí běžci, ale duch také. Běželi za ním stále hlouběji do lesa až se ocitli před malým domkem. Duch vběhl dovnitř, ale Alex s Maxem nemohli. Zadržela je jakási zeď. Pokoušeli se ji rozbít kouzly i hrubou silou, ale marně.
Z domku pak vyšla starší dáma s bílými vlasy v jednoduchých červených šatech a pravila: ,,Snad jste nezabloudili mládenci.'' ,,Ne,'' odpověděl zdvořile Alex, ,,nezabloudili, madam.'' ,,Proč jste sem přišli?'' zeptala se vlídným zpěvavým tónem. Tentokrát promluvil Max: ,,Viděli jsme, jak k vám do domku někdo vběhl. Postava v černé kápi, kterou jsme pronásledovali ze Západního lesa.'' ,, To máte domů hodně daleko, chlapci. Ale spletli jste se. Nikdo tu kromě mě a vás není. Asi jste měli jen halucinace.'' ,,Víme co jsme viděli! Nebyl to jen přelud!'' ,,Kdo jste, paní?'' zeptal se Alex. ,,Jen výplod vaší fantazie, chlapci.'' odpověděla žena a foukla na ně jakýsi prach. Když se probudili leželi pod jejich stromem a zjistili, že už je večer. Že by spali tak dlouho?
ČTEŠ
Tajemství na druhou
RandomDva kamarády stále pronásleduje jakýsi tajemný stín a chrání je před nebezpečím. Chtějí zjistit kdo nebo co je už 5 let sleduje. Pátrání je zavede do srdce hlubokého lesa, kde potkají starou kouzelnici-Matku magie, která jim časem bude mnoho věcí mu...