نغم بدموع وانهيار.طلقنى يا ادم.
ادم.انتى.....انتى مفكرا انى ممكن اطلقك كده عادى لا طبعا.
نغم بدموع.طلقنى يا ادم انا ماذتكش ولو مطلقتنيش حرفع عليك قضيه وحطلق.
ادم.لا انتى غلطانه انتى اذتينى اذتينى لما وافقتى على الجواز انتى عندى كنتى زى نور اختى لكن انتى الى حبيتى كده يبقى خلاص اشربى وطلاق مفيش ولو فكرتى انك ترفعى عليا قضيه يبقى تستحملى الى حيحصلك.
نغم بانهيار وعصبيه.انت ايه يا اخى حرام عليك انا وافقت علشان بحبك فكرت انك انت كمان بتحبنى وانت كمان قولتلى....قولتلى انك سبتها ومرتحتش معاها وافقت ليه على جوازنا جيتلى ليه.
جى جى.ههههههههههه مرتحش معا مين يا حبيبتى هوا اصلا ميقدرش يعيش من غيرى صح يا دومى.
ادم.ايون طبعا يا قلب ادم.
نغم.بس بس انتو الاتنين طلقنى يا ادم بالله عليك انا ماذتكش طلقنى علشان لو مطلقتنيش انا حخلعك.
ادم بعصبيه.اتهدى بقى طلقنى طلقنى مش انتى الى كنتى موافقه على الجواز وبعدين طلاق مفيش واياك حد من اهلى ولا اهلك يعرفو حاجه عرفه لو اتكلمتى انا عندى مقدره انى اوقع شركة ابوكى وانتى عارفه هوا تعب اد ايه علشان الشركه دى لو مستغنيه عنهم اوك انا مستعد.
نغم بصدمه ودموع.منك لله انت حيوان وزباله انت موش راجل.
ترااااااااااااخ.(صوت صفعه على خد نغم)
تسقط نغم على الارض من الصفعه ولكن يجرها ادم من شعرها ويقول لها.
ادم.عارفه لو لسانك دا طول حيحصلك ايه تحبى اعرفك انا راجل ولا لا ردى عليااااا.
نغم._______
ادم.اطلعى فوق شوفيلك اى اوضه انا عاوز اريح انا ومراتى ورانا سفر بكره واه اجهزى علشان حتييجى معانا.
نغم بدموع.انا (شهقه)مش عوزا(شهقه)اروح.
ادم بعصبيه.الى اقوله يتنفذ احسنلك.
يصعد ادن بينما تظل نغم تبكى تحاول ان تتحرك لكى تصعد الى غرفتها وتتسند على كل شى اماممها وتقوم وتصعد وهى منهاره تماما.
_____________________
بغرفة ادم وجى جى.
جى جى.انا مش مصدقه يا حبيبى اخيرا انا وانت اتجوزنا بس انا زعلانه انا كان نفسى فى فرح والكل يعرف.
يحتضنها ادم ويقول لها.استنى شويه يا حبيبتى انتى عارفه الظروف وانا اول ما كل حاجه تتحل وبابا يرضى يخلينا نطلق حعلن جوازنا وحعملك احلى فرح.
جى جى.انت كنت ممكن تطلقها يا بيبى مهو هى الى طلبت اهو.
ادم.لا طبعا لو كنت طلقتها كانت حتروح تحكيلهم كل حاجه وكل الى احنا عملناه حيروح على الفاضى.
(فلاش باك).....
ينتهى ادم من شراء الشبكه ويذهب الى منزله وينام ويفيق باليوم التالى ويذهب الى الشركه الخاصه به.
تاتى اليه جى جى.
جى جى.تدخل اليه وتحضنه وتقبله. بيبى وحشتنى اوووى.
ادم.وانتى اكتر يا روحى اعدى علشان عوزك فى موضوع مهم.
جى جى.خير يا حبيبى قلقتنى.
ادم.انا حتجوز.
جى جى بضحك.ادم مش وقته هزار بقى قول يلا.
ادم.جى جى انا مش بهزر.
جى جى.نعم يا ادم يا عنى كنت بتضحك عليا كل ده ومعشمنى بالجواز.
ادم.لا طبعا انتى حبيبتى حتجوزك بس انا ابويا ضاغط عليا جامد لازم اوافق علشان ميزعلش ويتعب وبعدين اطلقها ونتجوز.
جى جى بعد تقكير.بس بشرط يا بيبى.
ادم.اطلبى يا قلبى.
جى جى.تتجوزنى انا الاول.
ادم.ازاى بس يا جى جى انا بقولك بابا زعلان.
جى جى.احنا مش حنرف حد اصلا وحخليهالك تندم انها وافقت يا قلبى.
ادم._______
تقترب منه جى جى وتحضنه وتقبله وتلعب بشعره وينظر اليها ادم بحب ويوافق على كل شئ.
(انتهاء الفلاش باك)........
ادم.تعالى بقى هنا احنا حنقضيها كلام ولا ايه ويقترب اليها ويحتضنها ويقبلها بشفتيها (وتسكت شهرزاد عن الكلام المباح).....
_______________________
ياتى الصباح على الجميع منهم من سعيد ومنهم من حزين ومنهار.
بغرفة نغم.....
تفيق نغم وهى نائمه بفستانها على الارض تنهض بتعب وتدخل الى الحمام وتاخذ شاور وتسترجع احداث البارحه وتبكى قهرا على ما حدث لها.
__________
بغرفة ادم....
يفيق ادم وهوا عارى الصدر وبجانبه جى جى وهى عاريه لا يداريها الا الغطاء الابيض يلعب ادم بخصلات شعرها الاشقر (الى صبغاهابطريقه مشمئزمه).
تفيق جى جى على يد ادم تتطلع اليه وتبتسم.
جى جى.صباح الخير يا حبيبى.
ادم.صباح النور يا قلبى يلا قومى يدوب نجز علشان نسافر..
يتغير وجه جى جى وتغضب.
ادم.مالك يا حبيبتى.
جى جى.مش لازم ناخدو الزفته دى معانا.
ادم.لا يا حبيبتى لازم علشان محدش يحس ومتخافيش احنا معا بعض يا قلبى.
تبتسم جى جى وتقبله وتنهض سريه وتدلف الى الحمام.
_____________________
يجهز ادم وجى جى وينزلون الى تحت يبحث ادم عن نغم ولكن لا يجدها يصعد سريعا يبحث عنها فوق ويدخل اليها يجدها بتبكى يحزن قليلا عليها ولكن ينفض هذا الشعور.
ادم.انتى لسه مجهزتيش يلا احنا مشيين.
نغم.انا قولت مش عوزا اروح معاكو بقى انا تعبت منك ملكش دعوه بيا وطلقنى بقى وخليك معاها عاوز منى ايه.
يتجه ادم اليها ويشدها بعنف ويصرخ بها.
ادم.انا قولت ايه يلا ١٠ دقايق وتكونى جهزا احسنلك.
ويتركها ويذهب تجلس نغم هى لا وصدق ما حدث لها وكيف تحول ادم هكذا تنهض وترتدى ملابسها وتنزل اليهم من دون كلام ويتجهون الى السياره ويذهبون الى الغردقه.
_____________
بالسياره يحتضن ادم جى جى ويمزح معها بينما نغم تكاد تموت من الحزن انه حبيبها امامها معا امراه غيرها تغمض عيونها بعنف علها تذهب فى النوم....
______
يصلون الى الفندق وينزلون جميعا ويذهب ادم الى موظف الاستقبال وياخذ منهم مفتاحين ويعطى لنغم مفتاح غرفه بمفردها والغرفه الاخرى له هوا وجى جى ويصعدون جميعا.
تمضى الايام وتظل نغم حبيسه بغرفتها ولكن ادم وجى جى كل يوم فسح وخروج وديسكوهات.
تمر الايام سريعها وينتهى فترة اجازتهم ويعدون الى المنزل.
_____________
فى اليوم التالى تفيق نغم وتاخذ شاور وترتدى ملابسها وتذهب الى العمل.
يفيق ادم من النوم ويجد جى جى نائمه ولا تبدى اه اى اهميه يفيق وياخذ شاور ويجهز وينزل ويبحث بعينه على نغم ولا يجدها يصعد الى غرفتها ولا يجدها يعلم انها ذهبت الى العمل.
_________
بشركة السيوفى.
حازم.نغم مالك فى ايه انا عارفك كويس اوعى يكون زعلك.
نغم بغصه فى قلبها.لا يا حازم هوا كويس معايا متخافشى.
يسكت حازم بينما الشك بداخله يكاد يمزقه وحزنه على رؤية محبوبته بهذا الشكل يمزقه من الداخل.
_______
بشركة ادم السوهاحى.
ادم.انا كدا خلصت يا معتز حروح لنغم الشركه لانها نزلت من غير متقولى.
معتز.ازاى يعنى وانت محستش بيها وهى بتقوم من جمبك.
ادم بتوتر.ها.....مهو اصل...
معتز.اصل ايه اوعى تقولى انكو اتعركتو حرام عليك مكملتوش شهر يا ادم والبنت شكلها بتحبك.
ادم.انا نازل يا معتز مش وقته كلام.
(معتز صديق ادم الوحيد وبمثابة اخوه وهوا بنفس عمر ادم وشريكه بالشركه).
يذهب ادم الى شركة عند نغم.
تتفاجئ نغم بمن يدخل اليها دون استاذان.
نغم.فى ايه هوا موش فى باب ولا هوا.......
ادم.ولا هوا ايه يا هانم ازاى تنزلى من غير متعرفينى.
نغم بدون اهتمام.واعرفك ازاى ان شاء الله.
يسكت ادم بينما تاخذ نغم اشيائها وتهم بالخروج ولكن يمسكها ادم من يدها ويقول لها.
ادم.____________
______________________________
ياترا ادم ناوى على ايه لنغم ونغم حتصمد لامتى وجى جى ناويه لنغم على ايه حنعرف الفصل الجاى.
أنت تقرأ
ارهقنى حبك
Romanceاسودت عينى ادم من الغضب ولحظتها نغم حيث ظلت تتراجع الى الخلف بخوف شديد ولكن ادم. ادم.انا حعرفك يا نغم انا راجل ازاى. ........