Sehinggalah malam sampai di Daniel restauran 'Jaesuk Bogi 712' dan terus membuka pintu dengan muka tidak puas hatinya. Tiba-tiba sehelai tuala kecil melayang ke mukanya , daniel terkejut .
"Hey daniel , mana kau pergi !?"
"...... accident tadi and tayar basikal rosak , tu balik lambat tu" Daniel terus naik ke atas restauran tersebut kerana tempat daniel berteduh dan bekerja di seoul ini hanyalah di 'Jaesuk Bogi 712' , daniel menetap disitu bersama dua orang rakan kerjanya Jihoon dan woojin, begitu juga boss kepada restauran tersebut iaitu Jaesuk .
"Hah?!!" Jaesuk dan kedua rakan kerjanya terkejut .
Daniel mengambil first kit untuk merawat luka disikunya akibat accident yang daniel hadapi dengan 'princess angkuh' tu . haih , bila fikir je buat daniel makin bertambah sakit hati , harap tak jumpa dah perempuan macam tu ! harap je cantik tapi angkuh ! belagak !
"Hey daniel, kau tau tak sebab basikal rosak tu, kita boleh hilang banyak customer yang order dari rumah! banyak kita rugi macam ni, kau tak fikir ke ???!!! " kata jaesuk yang agak marah dengan kerosakan satu2 kenderaan yang dibuat untuk delivery makanan .
tangan daniel yang merawat luka tu , terberhenti . daniel memandang Jaesuk tajam .
"Eh boss, kau tahu aku ni lagi sengsara daripada basikal rosak tu!" suara daniel tak kalah tinggi dengan jaesuk itu . Jaesuk dan kedua rakan daniel hanya memandang daniel.
"kau lupe ke ? aku sepatutnya dekat seoul ni kerja sebulan je untuk aku kumpul duit untuk balik ke jeju ! sekarang aku nak kena bayar balik duit kerosakan basikal tu kan?!" sambung daniel , bila di fikirkan balik , ya dia sepatutnya tingal di seoul sebulan saja untuk dia kumpul duit sebab barang2 daniel kena rompak pada hari pertama dia jejakkan kaki di seoul . Malang.
Tambah lagi apabila jaesuk menghalang daniel balik ke jeju kerana hanya daniel yang tahu masak bulgogi, ya walaupun nama restauran ini atas nama jaesuk tetapi bila jaesuk masak ada saja yang tak kena . Bulgogi yang daniel masak menjadi kegemaran customer di pekan ini, setiap hari pasti akan penuh kerana customer sangat suka dengan bulgogi daniel . mungkin ada secret resepinya.
"Hey kau!!-" jerit jaesuk tapi kata katanya terputus apabila daniel memotong.
"ape?! aku jamin , kau takkan bagi aku duit untuk baiki balik basikal tu kan, kau akan tolak dari salary akukan , macam pecahkan pinggan dekat sini, salah delivery , semua tolak dari salary kan , apa lagi yang kau tak pernah tolak dari salary aku?!" kata daniel, kerana dia tahu perangai boss dia yang satu ini . Batak .
Jaesuk terdiam daripada kata2 daniel . begitu juga dua rakannya , mereka tahu jika daniel dah marah memang takde siapa yang boleh halang dia.
"and then .. yang sengsara tu, aku! aku takde mood , esok aku taknak kerja ! aku cuti..." sambung daniel lagi .
Jaesuk memandang daniel "jadi macam mana dengan order delivery harini?" tanya jaesuk.
Daniel tersenyum sinis"tolak daripada salary aku , macam tak pernah buat" daniel terus baring tanpa kembali merawat sikunya yang luka itu .
jaesuk terdiam lagi, dia terfikir kalau tak ada daniel esok siapa yang akan masak .
"Emm, macam mana siku kau tu, okay ke ? nak bawa pergi hospital ?" jaesuk cuba berbaik dengan daniel , dengan harapan daniel akan berkerja esok . tapi malangnya ..
"Tak payah!!" kata daniel agak sedikit meninggi , kerana mood daniel memang telah hilang . Jihoon dan woojin hanya melihat saja pergaduhan kecil antara boss mereka dan daniel .
Jaesuk terus bangun , pergi dari tempat daniel . tak ada apa yang boleh jaesuk buat lagi . hanya hujung mata daniel saja yang mengikut jejak jaesuk yang berlalu pergi .
YOU ARE READING
Love ToGetHer (Daniel X Yerin)
RomansaAnnoying betul lelaki ni - Yerin Cis , sombong - Daniel Setiap kali berjumpa bergaduh , kalau tak bergaduh tak lengkap hidup yerin dan daniel . _____________________________ But Suddenly .... I LOVE YOU ! - Daniel Huh ? What ? - Yerin I said...