Setelah saja yerin memasuki rumahnya tadi , yerin terus berlari kepada kedua ibubapanya yang sedang berborak di ruang tamu dan duduk diantara mama papanya .
"Mama ! Papa ! tengok ni ..." kata yerin excited kepada dua orang tuanya sambil menunjukkan cincin di jarinya .
"Wah .. cantiknya cincin ni .." kata hyo joo iaitu mama kepada yerin , manakala suaminya jongsuk hanya tersenyum memandang puteri tunggalnya itu .
"Taehyung oppa bagi yerin tadi ..." tambah yerin lagi .
"Wah, mama happy untuk kamu yerin .." senyum hyo joo pada puterinya . yerin membalas senyuman hyo joo dan teringat ..
"Oh , mama papa .. ! Taehyung oppa kata parent dia akan balik ke seoul dua hari lagi" Yerin yang baru teringat taehyung kata kepadanya tadi .
"Mereka nak jumpa dengan bakal menantu mereka lah tu" sengaja jong suk mengusik yerin.
Yerin mengangguk laju dan tersengih mendengar kata papanya itu .
"Okay , jom kita jumpa mereka secara official nanti , kita kena tunjukkan pada mereka Yerin puteri kita ni perempuan yang paling cantik dekat dunia ni , kan sayang ?" kata jong suk lagi .
"Ya betul , dan disebabkan ni , keluarga kita akan terselamat" kata hyo joo sambil senyum memandang jong suk .
Yerin terdiam dengan kata-kata mamanya itu . 'Terselamat ? apa maksud mama ' detik hati yerin
"Yerin is really our family treasure" tambah jong suk lagi .
"apa maksudnya tu , mama, papa ?" Tanya yerin untuk kepastian .
Hyo joo dan Jong suk kelihatan seperti baru tesedar dengan kata katanya itu .
"emm .. haa maksud mama ..." kata hyo joo yang tergagap , namun dipotng oleh jongsuk
"err, maksud mama, asalkan yerin bahagia , mama dengan papa dah boleh lepaskan semua kerisauan kami" jong suk akhiri katanya dengan sedikit ketawa kecilnya , begitu juga hyo joo .
"Ohh, aishhh mama dengan papa ni, takpe takyah risaukan yerin dah ye .." yerin memeluk kedua orang tuanya itu . Yerin sangat bahagia dengan keluarganya .
-------------------------------
"saya dengar dekat sini bulgogi sedap, lain dari yang lain" kata seorang lelaki
"Ya ! betul tu encik , bulgogi di kedai kami adalah menu utama kami , memang banyak bulgogi dekat luar sana , tapi dekat sini rasanya lain dari yang lain , sekali rasa memang nak tambah lagi," Terang Ji hoon dengan semangatnya kepada customer tersebut .
"Betul ke! okay saya nak dua set bulgogi .." kata customer tersebut .
"Emmm , en..cik tapi chef kami ..." kata ji hoon agak teragak , dan memandang jaesuk, seakan akan meminta pertolongan daripada jaesuk . ya daniel masih 'cuti' , tiada siapa yang tahu memasak bulbogi sama seperti daniel .
"Dua bolgogi akan siap nanti !" jerit daniel tiba2 dari atas restauran tempat mereka menetap .
Jihoon tersenyum riang memandang daniel .
"Okay encik , chef kami akan siapkan dua set bulgogi . sila tunggu sebentar ya encik " kata ji hoon senang . Jaesuk pula hanya memasang muka datar .
Di dapur ..
Jaesuk mendekati Daniel yang bersedia memasak bulgogi specialnya "Jangan fikir sebab kau boleh buat bulgogi tu sedap , kau special"
Daniel tak megendahkan Jaesuk . Sikap ego bossnya tu memang dia malas nak layan .
"Aku boleh je remove bulgogi daripada menu" tambah jaesuk lagi .
YOU ARE READING
Love ToGetHer (Daniel X Yerin)
RomansaAnnoying betul lelaki ni - Yerin Cis , sombong - Daniel Setiap kali berjumpa bergaduh , kalau tak bergaduh tak lengkap hidup yerin dan daniel . _____________________________ But Suddenly .... I LOVE YOU ! - Daniel Huh ? What ? - Yerin I said...