***Kringgggggggggggggggggggggg***
loceng menunjukkan waktu balik telah tiba.“Awak, harini awak free tak? Jom study dekat library , boleh saya ajar math sekali. Nak tak?” tanya suzy sejurus cikgu keluar dari kelas.
“Kita nak pergi library mana?” tanya jae chan dengan muka kosong.
“Library sekolah je. Senang, lagipun ramai yang balik lambat study kat library dengan kawan.Tak de lah rase kosong je.Boleh??” Jawab Suzy.
“Haa, ye lah ye lah. Lagipun kalau dekat rumah, bukan buat ape pon, dah lah sorang sorang.Mak ayah balik lambat.Hmmm, saya on je” jawab jae chan sambil mengeluh kesunyian.
“Alahh, siann dia. Tak pe tak pe, harini saya teman awak yeeee, heheheheh.”Jawab suzy sambil tertawa kecil.
“Elehhh, teman konon.Kang nanti pengsan lah, kepala terhantuk lah, itu lah, ini lah , kang dekat library ape jadi pulak?”tanya jae chan dengan risau.
“Tak kan jadi ape ape lah, saya janji kali ni saya jaga keselamatan diri saya.” jawab suzy sambil membuat cross di hati nya tanda dia janji dengan apa yang dia cakap.
“Hmmm, okay.Jom”jawab jae chan dengan tak rela.Jae chan berasa tidak sedap hati secara tiba tiba.Entah apa yang akan jadi nanti membuatkan Jae chan lebih risau.
-----------------------------------------------------------
Setiba di perpustakaan,“Hmmm, boleh tahan besar jugak perpustakaan sekolah ni kan. Buku pun banyak.” cakap jae chan sejurus melihat perpustakaan dua tingkat itu.
“Shutttt, jangan bising. Nanti kene tendang dengan pustakawan.” bisik suzy pada jae chan.
“Ooh ye ke, sorry sorry.”bisik jae chan pada suzy balik.
Suzy menunjuk meja yang kosong berdekatan dengan tingkap agar terang dan mudah untuk dia dan jae chan belajar.
Jae chan hanya patuh arahan boss kecik tuh dan terus duduk di situ.
“Awak, saya pergi carik buku rujukan sejarah kejap. Saya ingat saya nak study sejarah kejap.Awak tunggu sini tau. Jangan pergi mana mana.” tegas jae chan lalu pergi meninggalkan tempat tersebut.
Suzy yang dari tadi memegang sapu tangan pink tu hanya mengangguk dan membuka bukunya untuk dibaca.
~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~•~
***Grrrrrrrrr***“Aduhhh, sakit lah pulak perut nihhh, jae chan ni pun sama. Dia kat mane? kang aku gi toilet kang, dia tahu ke aku gi toilet.Asal pilih buku lama gile.Adumakkk, macam mana nih .Hmmmm, haaaa. Senang cite ambik kertas tulis lah nak gi toilet. Lepastu letak atas meja, nanti dia bacelahkan . Okay bye.Nak gi toilet.” bisik suzy sambil menulis note dan pergi meninggalkan perpustakaan.
Tak lama kemudian,
Monolog Jae chan
“Aikkk, mana budak tuh.Tengok aku baru cakap jangan gi mana mana.Dah hilang.Buku ade.Ehh, ade note.«Awak, saya gi toilet kejap.Perut saya meragam.Jangan marah tau.» Ohh, gi toilet. Hmm, alone lagi lah aku” bisik jae chan sambil menghampiri meja yang diduduki oleh mereka.
20 minit kemudian....
“Haisshhh, budak ni lama nye gi toilet. Tak sedap hati lah pulak. Ahh, aq gi check kejap.” bisik jae chan yang risau Suzy tidak pulang dari toilet.
Jae chan pun beredar dan mencari suzy. Didapati kawasan itu tiada siapa pon yang ada. Cuma acik cleaner je. Tak kan nak masuk tandas perempuan. Kan jae chan lelaki. Alang alang tu, acik cleaner seorang perempuan tanya je lah.
“Maaf acik, tumpang tanya. Ada sesiapa tak dekat tandas. Tadi kawan saya pergi tapi tak balik balik.” tanya jae chan.
“Ha kejap, acik tengok.” jawab acik cleaner itu.
“Aikk, tak de sape lah dik. Kosong. Semua tandas tak de orang.” jawab acik itu sejurus mencari di dalam toilet.
“Ha? tak de.Ishh, risau pulak. Hmm, terima kasih acik.” Jae chan hanya beredar dari tempat itu.
“Aduhhh, sakitnya”jerit jae chan yang tergelincir terpijak sapu tangan.
“Ehhh, sapu tangan nih macam kenal je. Haaa, ni suzy punya sapu tangan lah. Mesti ade ape ape jadi kat dia.” bisik jae chan.
================================
Hiii, author is here. Sorry kalau part ni agak slow. Saya harap korang suka lah novel saya nih. Terima kasih sebab baca.
YOU ARE READING
Crush [Completed✔]
FanficSemua orang ada crush. Crush ni kadangkala tahu, tapi pura pura tak tahu yang kita minat dia bagai nak mati. Kadangkala, tak tahu sebab dia punya blur tu gila ba** lah. Kalau nasib menyebelahi, crush yang kita suka tu boleh suka kita balik. Yang pal...