“ Omma cerita ni, jae chan jangan sedih tau.” cakap omma rela tak rela.
“ Wae omma??” tanya jae chan dengan penuh harapan.
“ Suzy.., suzy koma. Dia dekat ICU. Sebenarnya, suzy selamatkan kamu dari kena langgar dengan mina. Dia dengan kawan baik dia intip mina. Dia... dia tak sanggup tengok kamu terlantar kat hospital. Ni, ni surat yang dia bagi kat kawan baik dia. Kawan baik dia pass dekat omma tadi. Dia kata suruh kamu baca. ” Jelas omma dengan panjang sambil menghulurkan surat kepadanya.
-----------------------------------------------------------
Kepada my lovely bae💕
Anyeong oppa ❤, saya nak minta maaf sebab tak bagitahu awak pasal plan ni. Saya tahu dulu kita dah plan nak jatuhkan mina sama sama. Tapi, semua tu berubah lepas saya tahu yang mina nak langgar awak. Saya tak sanggup biar awak hadapi benda ni sorang sorang. Saya dengan bong soon plan , nak suruh polis kepung jalan mina and encik stranger tu lepas langgar awak. But, saya kan nakal orang nye, tak dengar cakap😂😂 , Saya tak sanggup tengok awak kene langgar seorang diri. So, saya plan , biar saya kene langgar dengan mina. Saya tak sanggup tengok awak terlantar atas katil hospital😊. Biar saya rasa sakit tu, saya tak sanggup tengok awak sakit. Awakkk, awak ingat tau. Makan ubat, dengar cakap doktor . Nanti awak dah sihat, awak boleh pergi sekolah. Jumpa kawan kawan. Kalau saya dah tak ade, awak jangan putus asa dengan hidup awak tau. Saya sentiasa ade dalam hati awak. 😇
From your namja,
Suzy.
-----------------------------------------------------------
Jae chan terdiam.Air matanya mula mengalir.
Dia mula menangis.
Omma disebelah turut menangis dengan apa yang suzy lakukan demi menyelamatkan anaknya yang tersayang.
“Omma, saya.. saya nak tengok suzy!!!!!! Sekarang jugak!!!! Please lahhh😭😭😭😭😭” Jae chan meronta ronta menangis. Dia tidak boleh terima kenyataan dengan apa yang terjadi.
“No, jae chan shi. Awak tak boleh keluar dari bilik ni. Awak tak sihat lagii” jawab omma sambil menenangkan jae chan.
“Tak nakkkkk!! Saya nak tengok suzy sekarang!!!! Kalau omma tak nak bawak jae chan, biar jae chan pergi sendiri.” jerit jae chan sambil cuba untuk bangun tapi malangnya tak boleh.
“Jae chan, jangan macam ni ... , omma tahu, suzy buat semua ni sebab dia sayang jae chan. Dan omma tahu, suzy tak nak tengok jae chan macam ni jugak. Nanti jae chan dah sihat, jae chan pergi lah tengok dia ye, dah jangan macam ni ye anak omma. Suzy tak kan ape ape punya. okay??” Cakap omma cuba untuk menenangkan jae chan.
“ Tak ade ape ape omma cakap, omma sendiri kata dia koma tadi. Plus omma kata dia dekat ICU. Omma, dia selamatkan anak omma yang ade depan mata omma ni. Omma tak rasa kesian langsung ke dekat dia?!” marah Jae chan.
“ Jae chan, kalau omma tak kesian kan dia, omma tak membazirkan air mata omma lah. Dah lah nak, jangan macam ni, nnti Jae chan dah sihat, kita melawat suzy okay.” sekali lagi omma cuba untuk tenangkan jae chan.
“Hiks, hiks, oky omma.” jawab jae chan dan baring arah bertentangan katil itu dengan ommanya dan sambung menangis dalam diam.
A week later,
“ Jae chan, awak dah boleh discharge harini. Tapi ingat, ubat still kene ambik and amalkan. Okay?” terang doktor itu.
“Baik doktor.” jawab jae chan sepatah.
*eh eh, bukan sepatah, dua patah lah.
Setelah doktor pergi meninggalkan bilik itu,...
“Omma, omma, palli ya. nak jumpa suzy ni. Suzy dah sedarkan omma??”
Omma mendiamkan diri dan sebuk mengemas.
" Hurmm, omma buzy kot. Tak ape lah. Suzy should be okay."
20 minit kemudian...
Dalam lift ;
“Omma, suzy dekat tingkat berape?”
“Lima”
“Okay.”
Sesudah sampai ke bilik yang terletaknya suzy,
Jae chan terdiam.
Apa yang dapat dilihat olehnya,
sebijik dengan mimpinya yang sering beliau alami sejak kebelakangan ini.
Suzy terlentang di atas katil,
bernafas menggunakan alat yang telah dicipta dengan adanya teknologi yang serba canggih.
Kepalanya dibalut dengan kain berwarna putih.
Kakinya disaluti dengan simen oleh kerana retakan yang besar yang disebabkan oleh hentakkan yang terlalu kuat.
“Suzy , suzy... ni saya ni. Jae chan. Boyfriend awak yang nakal ni. Awak , bangun lah awak. Saya datang ni, nak melawat awak. Saya rindu awak. Awak, bangun lah. Saya nak dengar cerita dari awak. Awakkk, awak nak dengar saya menyanyi tak? dulu hari hari awak minta saya menyanyi untuk awak. Awak, bangun lah awak. Bogoshipda suzy shi. Irona yaaa. Awakkk, bangun lah. Saya nak dengar awak sebut nama saya pun dah cukup. Awakkk oh awakkk, awak!!!, hiks hiks..... bangun lahhhhhh. Suzy shi!!”
🔰🔰🔰🔰
Anyeong yorobun. Okay, this novel will be end with only one chapter left. I hope you enjoy it💕.
YOU ARE READING
Crush [Completed✔]
FanfictionSemua orang ada crush. Crush ni kadangkala tahu, tapi pura pura tak tahu yang kita minat dia bagai nak mati. Kadangkala, tak tahu sebab dia punya blur tu gila ba** lah. Kalau nasib menyebelahi, crush yang kita suka tu boleh suka kita balik. Yang pal...