-5-

117 21 5
                                    

Harini d.o mengambil keputusan untuk ke hospital. Dia keluar Waktu awal pagi. Dia tak lupa meninggalkan nota kecil dan ditampal Di pintu. Dia bergegas keluar Dari dorm.

Di hospital.

"doktor, saya setuju untuk buat kemoterapi" Kata d.o

"OK baiklah, Mari kita lakukam Harini"

D.o perlahan-lahan mengangguk. Dan mengikuti doktor Kim ke bilik rawatan kemoterapi.

Sesampainya Di bilik itu, d.o menutup mukanya dengan mask Dan Masuk. Kelihatan makcik² sedang berbaring menerima rawatan kemoterapi.

"en, boleh duduk sini. Kita nak ambil darah"

D.o pun duduk di hadapan doktor Kim. Doktor Kim menyarungkan sarung Tangan getah Pakai buang ke tangannya lalu mengambil picagari Dan juga jarum. Dia pun menyapu sesuatu Di lengan d.o.

Perlahan-lahan jarum itu menembusi urat d.o. D.o.mengetap giginya. Doktor Kim menarik picagari Dan tertariklah darah d.o. Selesai, lengan d.o ditekup dengan kapas.

"darah ni kita akan buat beberapa ujian, Jadi en boleh baring Kat sini"

***

"Mana d.o?!!"
Soal manager Lee. Suho menunduk.

Member exo Yg lain turut sama menunduk. Tiba² pintu dorm dibuka. Wajah d.o semua memandangnya termasuklah manager Lee.

D.o Masuk Dan memohon maaf kepada manager Lee.

"mianae, tadi eomma d.o panggil katanya Dia demam" bohong d.o.

"Arraseo, Lusa korang ade Konsert Kat Malaysia!" Kata manager Lee. Dan berlalu pergi.

D.o memandang exo. Semua memandangnya. Muka masing² semua tak puas Hati.

"mianae"

"lain Kali ckp lah Kat manager dulu! Yg kena marah Bukan d.o!! Hyung Yg kena!!" marah Suho.

Xiumin menenangkan Suho. Suho menjerit Dan mangambil kot Dan keluar. Semua memandang Suho pergi.

"hyung jgn ambil Hati sgt dengan Suho hyung" pujuk Kai.

"kajjaa kita makan, d.o kajja" ajak xiumin.

"takpe, d.o x lapar" Kata d.o Dan berlalu naik ke bilik.

***

Keesokkan harinya, d.o Dan Suho masih Lagi tak bertegur sapa. Member exo Yg lain Cuba pujuk d.o Dan Suho. Tapi semua keras kepala. Akhirnya, semua membiarkan saja.

Di SM Entertainment.

Harini Exo akan berlatih tarian Lama mereka iaitu growl, drop that, monster, lotto Dan kokobop.

Untuk Konsert Kat Malaysia Esok Hari. Mereka buat Yg terbaik untuk exo-L. Walaupun lepas kemoterapi sepatutnya kene berehat tapi d.o tabah .

Kalau pening d.o. berhenti kejap. Dan teruskan latihan.

Suho memandang d.o Yg sedang berlatih menari Di belakangnya. Dia nmpak wajah d.o pucat semacam je. Asyik dri tadi d.o berkerut.

D.o terasa bilik Latihan itu berpusing. Kepalanya juga rasa berat semacam. Kai Menghampiri d.o . Mata d.o menjuling Dan pandangan d.o mulai menggelap. Perkataan terakhir Yg Dia dengar ialah

"d.o!!"

Drpd Suho hyung Yg tgh berlari ke arahnya.

D.o pengsan.

Mianae [✔]Where stories live. Discover now