Last +

162 18 11
                                    

D.o memandang kalendar Yg berada di biliknya.Tak lama Lagi Dia akan meninggalkan dunia ini. Air mata d.o Yg sedari tadi ditahan akhirnya gugur juga. D.o memegang kepalanya, Säkit Yg berdenyut itu makin kuat.

Mungkin Harini juga ajalnya dtg Menjemput..

Lantas d.o mencari ubatnya lalu makan dengan air.

Tok! Tok! Krekk!

Pintu biliknya dibuka oleh xiumin hyung. D.o mengesat air Matanya Dan Menghampiri xiumin.

"kajjaa, Kita dh lewat"

D.o. mengangguk lalu menutup segala suis Dan menutup pintu lalu mengikuti xiumin hyung turun.

Mereka semua segak menggayakan tuksedo putih. Harini diorang ade photoshoot dekat park. Jadi semua menggayakan tuksedo putih termasuklah d.o sekali.

Di dlm kereta.

Baekhyun duduk di sebelah d.o Yg duduk sebelah tingkap. Lalu mereka semua pun bertolak.

"d.o, jom selfie"

Ajak baekhyun sambil tersengih.

D.o pun join lah baekhyun. Dan mereka semua bergembira walaupun dalam Hati d.o masih sedih. Dia tak sanggup nk tinggalkan exo.

Taman

"Senyum!"

Jerit jurugambar itu kepada exo.

Dan member exo pun hanya menurut sahaja. Masing² ade Yg buat gaya piss, mini love Dan ade juga mereka memeluk d.o beramai-ramai.

15 minit kemudian.

"okay! Bagus kamu semua boleh rehat."

Kata Pengurus exo. Member exo pun merasa lega sebab dpt rehat. D.o pun berjalan-jalan Di sekitar taman itu seorang diri. Ingin Mengambil udara segar katanya.

Chanyeol Yg ternampak d.o berjalan-jalan seorang diri di tepi tasik tidak jauh Dari lokasi photoshoot mengikuti d.o. secara senyap².

D.o pun berhenti di Depan tasik tu. Dia mendongak untuk melihat keindahan langit Yg membiru bersama dengan burung² Yg berterbangan.

"ah!"

Tiba² kepala d.o terasa bagaikan hendak pecah. Rasa berdenyut itu sgt kuat membuatkan pandangan d.o menjadi kabur Dan makin menggelap.  Dia Cuba meraba poket seluarnya untuk mencari buat tahan sakitnya tapi akibat terlalu Säkit.

Akhirnya d.o jatuh pengsan.

"Ni No Ni No! "

D.o dikejarkan ke hospital Seoul sebab keadaan d.o semakin parah. Xiumin Dan Pengurusnya ikut naik ambulans Dan Yg lain Mengikuti dengan kereta.

Sesampainya Di hospital, d.o.dimasukkan ke dalam zon merah. Iaitu zon untuk kes kecemasan.

D.o masih tidak sedarkan diri. Dan member exo semua sedih. Doktor pun cemas merawat keadaan d.o. ahli Exo semuanya tgh menunggu khabar d.o. Suho tak habis² berdoa supaya d.o tak ape².

2 jam kemudian.

Doktor Yg bernametag Kim sang bum itu keluar untuk berjumpa dengan member exo. Suho Yg pertama bangun dan Menghampiri doktor Kim.

"d.o.tak ape² ke doktor?!"

Soal Suho.

"en diminta bersabar. Keadaan en. Kyungsoo semakin teruk Dan tak dpt diselamatkan. Sel kanser en. Kyungsoo sudah merebak ke seluruh badan." Kata doktor Kim.

Kai dan lay terduduk apabila dengar ape Yg dikatakan Oleh doktor Kim. Kai bangun lalu menarik kolar Baju doktor Kim.

"doktor bergurau kan.. D.o hyung masih boleh diselamatkan kan?!  Jebal ckp yaa!! Jeball!! Hyung!!"

Mianae [✔]Where stories live. Discover now