😎вaв 3😘

136 13 2
                                    

  Semasa cuti semester selama sebulan mereka berempat sepakat hendak pulang kerumah keluarga masing-masing.

     "Flight kau kul brape?"tanya hana kepada yeonha.

     "Kul empat pagi."balas yeonha sambil mata masih terarah kepada televisyem.

     "Barang semua dah pack ke?"soal yomi pula.

     "alaa...eѕoĸ pυn ѕeмpaт."вalaѕ yeonнa мalaѕ.

     "Aku nak pergi tidur dulula"ujar hana lalu bangkit.

     "Aku pon!"sahut yomi dan myeon serentak.

     "Weh,kau tak nak tidur lagi ke?"tanya myeon kepada yeonha.

      "Korang pergi la tidur dulu,aku nak layan citer ni dulu."balas yeonha tanpa berpaling kearah myeon.

+

  Myeon tersedar daripada tidur lalu dia mengerling kearah jam di tepi katilnya.

"Hmm...baru pukul 3.00 pagi."bisik myeon dalam hati

     Semasa keluar daripada bilik dia ternampak telivesyen yang masih menyala.

     Myeon yang ingin mencapai alat kawalan jauh telivesyen terhenti apabila terlihat ada seseorang yang sedang tidur diatas sofa.

"Weh yeonha,bukan ke flight kau pukul 4 pagi?"soal myeon sambil tangannya mengoncang badan yeonha dan mata mengerling kearah jam.

"Dah pukul 3.15 ni."ujar myeon kuat.

"Aaah...awal lagi laa..."ujar yeonha mamai.

"Kalau macam tu takpe la."balas myeon lalu menuju ke dapur.

    "Baik aku isi perut aku."desis myeon dalam hati.

Yeonha yang tersedar daripada tidur memandang kearah jam di dinding dengan mata terbeliak.

"Wehhh...asal korang tak kejut aku!!!"

  Dengan laju yeonha berlari naik ketingkat atas.

"Dah lewat ni!sempat ke tak?!"desis hati yeonha.

   Tangannya masih sempat mengetuk pintu bilik hana.

"Hana!!!bangun tolong aku!"

Hana yang masih lena diulit mimpi terkejut mendegar ketukan di pintu biliknya dan jeritan daripada yeonha.

     Hana yang masih mamai bangun dengan rasa tidak puas hati.

"Apehal kau kejut aku pagi-pagi buta macam ni?!"tanya hana

"Tolong pack baju aku."ujar yeonha lalu berlari masuk kedalam biliknya.

     Hana yang mengekori yeonha dari belakang sempat membebel.

"Tu la,bangun lewat lagi.Yang kau ambil flight pepagi buta tu dah kenapa."

*
+

   "Cepatlah hana!!!"laung yeonha dari luar rumah

    "Kalau kau nak cepat pergi sendiri" balas hana sambil mencapai kunci kereta yang berada diatas meja.

    "Dah pukul berapa ni!nanti terlepas flight macam mana?"

     "Macam mana ape.Siapa suruh kau bangun lambat."

~

~

Sampai saja di airport yeonha mengeluarkan bagasinya dari tempat duduk belakang.

      " ok la.Thanks hana."ujar yeonha kepada hana yang berada di dalam kereta.

Dengan laju dia menarik bagasinya dan berlari anak masuk kedalm airport.

      "Hati-hati!!" laung hana kepada yeonha

Yeonha hanya mengangkat tangannya .

Hana pun berlalu pergi.

      "Aku pun nak balik kemas barang jugak ."desis hana dalam hati.

Yeonha terkocoh-kocoh menuju kearah kaunter pertanyaan.

      "Cik tumpang tanya,flight ke New Zealand berlepas pukul berapa yer?"soal yeonha termegah-megah.

        "Maaf,kapal tebang baru je berlepas."ujar gadis di kaunter pertanyaan.

        "Ouh...thanks."balas yeonha kecewa.

Dia mengeluarkan telefon bimbitnya dari dalam beg untuk menelefon hana.

         "Ish...mana hana ni?si yomi dan myeon pun tak angkat fon.kalau beli fon tak nak guna baik campak jer."bebel yeonha

*

  

KIDNAPPING~ѕevenтeen°Where stories live. Discover now