€ ~Bab 5😎

137 13 0
                                    

"Eh,korang rasa yeonha dah sampai ke New Zealand ke?"tanya hana

"Belum lagi kot..."sampuk yomi

"Eh cuba korang tengok telefon korang"ujar myeon

"Kenapa myeon?"tanya yomi dan hana serentak.

"Cubalah buka dulu telefon korang,baru lah tahu"ujar myeon dengan suara yang kuat.

Terbeliak mata mereka setelah melihat beberapa panggilan dari yeonha.

"Cuba la call dia balik,aku try call mak dia nak tanya dia dah sampai ke belum."kata myeon dengan risau

"Omma,yeon dah sampai rumah ke?"."tak de lah pulak,flight dia pukul berapa sebenarnya?"."pukul 4 pagi,dia tak de beritahu omma ker?sepatutnya dia dah sampai pukul 7 tadi."

{             ~

{             ~

{             ~

"Awak tak nak masuk dulu ker."tanya hoshi sambil mematikan enjin kereta dihadapan rumahnya.

"Takpelah awak pergilah saya tunggu dalam kereta je."ujar yeonha

"Oklah,saya pergi ambil barang kejap"kata hoshi

   Sedang yeonha leka dengan telefon bimbitnya dia merasakan ada seseorang disebelahnya lalu dia berpaling kesebelah dan tiba-tiba...

"Arghh!!!"yeonha cuba menjerit dengan mulutnya ditekup dengan kain.

   Yeonha menggelupur cuba melepaskan diri.Pandangannya menjadi gelap tiba-tiba.

*

*

*

"Eh hana,aku nak pergi tandas kejap .Kau! duduk diam-diam dekat sini k"ujar myeon bahu hana ditampar perlahan.

"Fine do.Tak payahlah nak tampar-tampar."balas hana tanpa memandang myeon.

"Dirty dirty jam jam"myeon menyanyi perlahan sambil membasuh tanganya.

"Cantik jugak aku nih"myeon membelek mukanya di cermin sambil memuji diri sendiri .Perasan betul aku nih.Myeon melangkah menuju kearah mesin pengering tangan.

"Cik!Cik!"

   Myeon berpaling kearah suara itu.Kelihatan seorang perempuan yang memakai skaf dan sweter yang tebal.Unnie nih sakit ke pakai sweter tebal tengah-tengah panas ni.

"Ya,ada apa?"myeon bertanya sambil mengerutkan dahi.

"Ni dompet cik ke?" perempuan itu menghulurkan dompet berwarna pink bercorak bunga blossom.

"Sorry,ni bukan dompet saya .Dompet saya warna kelabu ada gambar gajah."kata myeon dan menunjukkan beg dompetnya.perlu ke beritahu ada gambar gajah bagai?

"Tapi cik,dompet ni jatuh dari poket cik"

"Kan saya dah cakap,ni bukan dompet sa...ya"

   Myeon rebah serta merta selepas disembur dengan ubat pelali.

£

£

   Jeonghan memapah myeon keluar daripada tandas.

"Beratnya minah ni."desis jeonghan dalam hati.
     Dasar gajah!!!

"Kau lah ni suruh aku menyamar jadi perempuan."ujar jeonghan

"Ala kau ni,buat kerja sikit pun merungut."bebel scoups

"Buat kerja tu boleh,cuma part yang kena jadi perempuan tu,weik!geli rasa"ujar jeonghan.

"Dah,bawak dia pergi."arah scoups

   Jeonghan pon memapah myeon masuk kedalam van.

~

~

~

"Ishh...lambatnya myeon ni!dengus hana sambil menekan-nekan telefon bimbitnya.

   Hana pon bangun menuju ke keretanya di parking lot.

"Cik boleh tolong saya tak?"tanya suatu suara dari arah belakangnya.

"Ada apa ya?balas hana seraya berpaling kebelakang dan segera menghampiri lelaki tersebut.

"Nak mintak tolong angkat barang ."ujar lelaki tersebut.

"Ouh...ok"hana pun mengikut lelaki itu.

"Tolong angkat beg ni masuk dalam bonet van."pinta lelaki tadi.Hana hanya menurut tanpa banyak soal.

"Eh bukan ke tu myeon?"bisik hana.

"Emm...siapa dia..."belum sempat hana menghabiskan pertanyaanya,lelaki tadi terus menekup mulut hana dan pandangannya mula gelap.

KIDNAPPING~ѕevenтeen°Where stories live. Discover now