"Eh,pukul berapa dah ni?"yomi menguap sambil memisat-misat matanya.Tangannya menggagau telefonnya yang berada diatas meja.Yomi mengerdipkan matanya beberapa kali untuk melihat jam ditelefonnya.
"Hah?!!pukul 1.30!!!"
Yomi terkocoh-kocoh bangun dari pembaringan dan menyambar tuala yang tersangkut didepan almari bajunya.
Yomi lari menuri tangga dengan laju.Dia lari kearah bilik air yang terletak disebelah dapur.
Selesai mandi,dia berlari keluar dari bilik air.
"Tidak!!!30 minit lagi waktu flight!"
"Argh!!!"
Yomi terjelupuk jatuh seperti nangka busuk.Tulah,lain kali lepas mandi lap badan tu dulu.
"Aduh,aduh!!!sakitnya!kau lah ni air,menyusahkan betul!!"yomi menumbuk-numbuk punggungnya yang sakit sambil memaut almari pinggan untuk menampung berat badanya.
"Ish!!kau lah ni!masa ni lah nak menyibuk kat sini,kan dah jatuh!"yomi membebel sambil menyepak air yang bertakung di lantai.
"Eh,dah pukul berapa ni?"
Yomi mengerling jam diruang tamu.
"Hah?pukul 11.30?bukan ke tadi pukul 1.30 ke?"
Terkebil-kebil yomi melihat jam di dinding
"Mana satu betul ni?ah,lantaklah!baik aku cepat,nanti terlepas pulak"
Yomi berjalan perlahan kearah tangga.
"Baju mana nak pakai eh?"
Yomi mengurut dagu.Bersepah baju diatas katil.Konon-kononnya tak tahu nak pilih baju apa,padahal boleh je pilih baju apa pun.Jangan berbogel sudah!eh,tapi mana boleh blah jugak yomi ni,otak dia bukanya betul sangat!buat malu kawan je lah jawabnya.
Yomi memadankan baju ke tubuhnya.Sesekali dia mengeleng
"Haa...yang ni ok!"
Yomi memilih baju dress bunga-bunga berwarna putih merah.
"Ok,siap!"
Yomi mengambil bagasi dan tas tangannya,digantung di bahu kirinya,dia mengangkat bagasinya turun dari tangga dan mengambil topi dan cermin mata hitam di dalam kabinet di sebelah pintu utama.
"KANADA!!!here i come!"
Yomi menjerit sambil mendepakan tangannya dan memandang ke langit.
%
%
%
"Cik nak pergi ke mana?"tanya pemandu teksi yang lewat 40-an kepada yomi.
"Lapangan terbang"kata yomi lalu mengeluarkan telefon dari tas tangannya.
'Myeon dengan hana dah sampai ke belum eh?'
Yomi mendail nombor myeon.Beberapa saat kemudian...
"Nombor yang anda dail,tidak dapat dihubungkan buat sementara waktu.sila tinggalkan pesanan selepas bunyi beep"
"Myeon,kau dah sampai mana tu?dalam flight lagi ke?aku dalam perjalanan nak pergi lapangan terbang Incheon dah ni,nanti bila kau dah sampai,roger tau! K.bye"
Yomi memutuskan talian dengan segera.
~SKIP~
'Bzz bzz'
Myeon terjaga dari pengsan.
"Kau dah bangun eh?"
Dalam samar-samar lampu tidur ,kelihatan kelibat seorang lelaki memakai topi berdiri dihadapan myeon.
"Argh!sakitnya kepala aku."desis myeon
'Bzz bzz'.Sekali lagi telefon myeon berdering.
"Ish! bising la fon ni."degus scoup sambil mengambil telefon yang berada di dalam poket seluar myeon.
"Lepaskan aku lah bodoh!!! kenapa kau culik aku?bentak myeon
"Senyap lah betina! memekak je"marah scoup sambil membuka telefon myeon.
"wau! dari kawan tercinta rupanya! sweet lah korang ni" scoup membuka peti pesanan suara dari yomi.
"Myeon,kau dah sampai mana tu?dalam flight lagi ke?aku dalam perjalanan nak pergi lapangan terbang Incheon dah ni,nanti bila kau dah sampai,roger tau! K.bye"
"I see... masa yang tepat untuk menculik orang"
"Jauhkan diri kau dari kawan aku, jangan kau sentuh dia!!!"bentak myeon
"Kau ingat aku ambil kisah dengan amaran kau tu"kata scoup sambil berlalu pergi meninggalkan bilik itu.
"Dasar lelaki tak guna!!!"bentak yeonha pula yang dari tadi senyap.
"Myeon apa kita nak buat ni,kenapa kita kena culik,apa salah kita"bertubi-tubi soalan yang diajukan oleh yeonha kepada myeon.
"Aku pun tak tahu nak buat apa ni,yang aku fikirkan sekarang ni kita kena sedarkan hana dari pengsan,lepastu kita fikirkan cara untuk lepaskan diri dari tempat ni."kata myeon khuatir
YOU ARE READING
KIDNAPPING~ѕevenтeen°
Teen FictionSekumpulan gadis yg diculik oleh sekumpulan lelaki yang tidak dikenalinya....dan mereka tidak tahu atas sebab apakah mereka diculik... Sebab apakah mereka diculik??..kalau nak tahu,baca dυlυ? jangan lυpa voтe тaυ... Thanks to @LucdNcturnalsm...