Setelah chanyeol habis training bersama rakan rakannya , dia bertanya kepada hyung sehun
" Hyung , chan nak tanya ni "
" Apa dia " kata sehun
" Hyung tau tak YG ENT kat mana "
" Setahu hyung , dekat dekat area Seoul ni gak . Maybe dekat Mapo-gu . Kenapa tanya? Kau tak nak trainee kat sini ke ? Kau nak trainee kat sana ke " tanya hyung sehun dengan muka yg serius + terkejut
" Eh tak la ! Dah dua tahun saya trainee kat sini takkan la saya senang senang je nak trainee kat sana . Penat la saya kalau camtu . Lagipun tinggal lagi dua tahun je trainee kat sini n then kita nak debut kan . Saya saja je tanya . Hyung ni serius sangat "
" Ouh . Hehehe . Jangan marah hyung "
Chanyeol pov
Eii hyung sehun ni . Boleh pulak dia cakap camtu . Kalau la dia tahu yang aku dah jatuh cinta dengan sorang wanita dari trainee YG mesti dia tak suka . Yela , lagipun trainee mana - mana syarikat pon tak dibenarkan untuk dating . Lagi lagi trainee kat YG , time makan trainee lelaki ngn perempuan pon lain lain tau . Punya la dia jaga trainee perempuan ngn lelaki agar tak bertemu selalu . Yela takut nanti jatuh cinta . Susah . Aku harap sangat yg chaeyoung takde jatuh cinta ngn sesape kat sana . Heishh , macam mana la aku boleh jatuh cinta ngn dia .
End pov
Tanpa disedari , perbualan antara chanyeol dan juga hyung sehun telah didengari oleh seseorang .
Someone's pov
Agak agak kenapa la si chanyeol ni tanya hyung sehun camtu ye . Apa apapun yg terjadi aku mesti siasat . Aku pasti yg dia akan pergi sana nanti .
End pov
Tak lama kemudian , chanyeol pergi ke Mapo-gu yang terletak di sekitar Seoul hanya semata - mata untuk mencari chaeyoung .
Tetapi , tanpa disedari , dia sedang diikuti oleh seseorang .
Setelah sampai di YG Ent , dia ternampak chaeyoung baru keluar dari bangunan tersebut . Lalu dia mengikuti chaeyoung dari belakang .
Rupa - rupanya chaeyoung pergi ke kafe di mana mereka berlanggar pada hari itu .
Chanyeol pov
Ouh , rupanya dia suka lepak kat sini lepas training . Tapi kenapa dia selalu sensorang? Maybe dia suka alone . Better aku ikut dia .
End pov
Setelah chaeyoung membeli coffee , dia pun duduk di satu kerusi bersendirian sambil termenung . Apa yg dimenungkan nya pon tak tahu la .
Tanpa disedari chaeyoung , chanyeol juga membeli coffee yg sama dgn chaeyoung dan duduk di belakamg tempat chaeyoung duduk ( ha pepandai la korang imagine eh )
Chanyeol pov
Apa la yg dia termenungkan tu . Macam ada masalah je . Lebih baik aku pergi kat meja dia and duduk depan dia . Manalah tau kalau tetiba dia nak cerita masalah dia kat someone tapi dia takda kawan . Ha , aku boleh jadi kawan dia . Dapat juga la aku lepaskan rindu kat dia . Dah la malam tadi aku tak dapat tidur . Asal pejam mata ie aku nampak bayangnan dia . Haishh .
End pov
Tak lama kemudian , chanyeol bangun dari tempat duduknya dan kemudian pergi ke meja caheyoung dan duduk di deoan chaeyoung .
Chaeyoung apa lagi , terkejut la dia . Yela tetiba je ada sorang stranger duduk depan dia . Ofcos la dia takut .
Akan tetapi , bila dia tengok wajah mamat tu , dia macam pernah nampak , tapi lupa kat mana .
Chaeyoung pov
Ei mamat mana pulak ni tetiba je duduk depan aku .
Eh japp . Kenapa aku macam pernah nampak muka mamat ni ?
End pov
" Hy , boleh saya duduk sini ? " kata chanyeol
" Kalau saya kata tak boleh ? " kata chaeyoung
" Saya tetap nak duduk jugak " kata chanyeol dengan degil
" Hm , duduk la " kata chaeyoung dengan muka menyampah
" Btw , awak ingat saya lagi tak? " tanya chanyeol
" Tak ingat sangat la " jawab chaeyoung dengan nada selamba
" Saya ni orang semalam yang awak langgar la "
" Ouh yaa . Chanyeol kan? "
" Yup . Btw , saya nak tanya . Awak memang selalu pergi kafe ni ke ? Yela , semalam saya nampak awak , harini nampak lagi . And , awak memang suka sensorang eh ? "
" saya memang suka pergi kafe ni sebab coffee dia sedap and saya memang suka sensorang . Tenang sikit " jawab chaeyoung
Sedang mereka berbual tiba - tiba chaeyoung ternampak Pd Nim sedang memasuki kafe tersebut .
Chaeyoung pov
Alamakkk mati la nakkk . Macam mane ni . Ade Pd Nim la pulak . Aduii takde buku la pulak nak cover muka ni . Kalau Pd Nim namoak ni mampos la . Dah la ada chanyeol . Baik aku cepat cepat pergi . Haihh , cover muka pakai tangan jela
End pov
Tidak lama lemudian chaeyoung cepat cepat cover muka nya dengan menggunakan tangan .
Chanyeol berasa pelik dengan perbuatan chaeyoung .
Lalu dia bertanya " Ehh , kenapa awak tutup mulut awak ni ? "
" Shhh... "
Sambil chaeyoung meletakkan jarinya di mulut chanyeolChanyeoul berasa lagiii terkejut . Jantungnya terus berdegup laju . Dup dap dup dap dup dap .
Lalu chaeyoung duduk di sebelah chanyeol dengan berharap agar Pd Nim tidak nampak dia
Chanyeol berasa sangat hairan . Lalu dia bertanya
" Ehh , awak okey tak ni ? "
" Saya okey . Saya duduk kat sebelah awak jap ehh "
Lalu chaeyoung pandang ke belakang sambil menutup mulutnya untuk memastikan bahawa Pd Nim dah keluar dari kafe tersebut
" Fuhhh . Ok la chanyeol , saya balik dulu . "
Chanyeol masih termangu - mangu dengan apa yg terjadi . Tidak lama kemudian , chanyeol ternampak kelibat Pd Nim .
Chanyeol pov
Ouh patutla muka cam nampak hantu je . Rupa - rupanya ternampak Pd Nim . Ceo of YG ent . Tapi , sumpah cute gila la muka dia masa gelabah tu . This girl makes me crazyyyyy ! Kata chanyeol di dalam hati sambil tersenyum sendirian
End pov
Tanpa disedari chanyeol , ada seseorang yang sedang memerhatikan dia
Someone's pov
Ouhh rupanya dia suka budak dari trainee YG ent ni . Ingatkan ape la sangat ~
End pov
* ok first time wrote cerita panjang panjang macam ni . Btw , ok tak cerita ni ? Kalau tak ok comment eh . Kalau rasa cerita ni best , jangan lupa vote hehe . Kalau nak tahu sape someone tu , nanti kan di chapter akan datang hehehe
P/s ; author akan cuba untuk tulis dengan lebih baik *smile*
YOU ARE READING
Love At The First Sight
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang Chanyeol yang sudah jatuh cinta pada seorang wanita yang terlanggar dia sewaktu di sebuah kafe . " mianhae , saya tak sengaja " " sokay , please be careful next time " " saya rasa bersalah sangat , let me buy your n...