Tuk tuk tuk . Bunyi ketukan pintu berkali kali diketuk .
" Masuk " kata Ceo of YG
Jantung Chaeyoung sudah berdegup laju . Lalu dia terus melanglah masuk ke dalam bilik itu dengan perasaan gementar .
" Sajangnim , tujuan saya kesini sebenarnya saya nak mintak izin . " kata Chaeyoung .
" Mintak izin untuk apa? "
" Kalau boleh , saya nak sambung trainee di cawangan Australia kalau sajangnim benarkan "
" Tapi kenapa ? Kat sini tak cukup bagus ke ? " tanya Ceo of YG dengan perasaan pelik
" Bukan . Kat sini lebih bagus berbanding di sana . Tapi , semenjak dua menjak ni ayah saya sering sakit . Jadi saya risau . Lagipula kakak saya sedang sambung belajar sekarang . Saya risau takde siapa nak jaga ayah . Kalau saya sambung trainee di sana , at least saya bileh tengokkan ayah . " kata Chaeyoung lagi
" Ok saya izinkan . Tapi dengan syarat kamu disana hanya 4 tahun sahaja . Dan selebihnya sambung trainee disini . Saya beri kamu tempoh yang lama supaya kamu boleh tunggu sampai kakak kamu graduate . So 2 minggu lagi kamu boleh balik ke sana . Tiket flight nanti manager disini akan uruskan . "
" Terima kasih sajangnim . Saya amat terhutang budi dengan sajangnim . " kata Chaeyoung dengan rasa terharu .
" Saya keluar dulu . Terima kasih sekali lagi sajangnim " kata Chaeyoung lagi .
............
" Kau nak pergi mana dengan kemas beg banyak banyak ni Chaeyoung ? Macam nak pindah je . " tanya Jennie dengan rasa hairan sekali
" Jennie unnie , sebenarnya minggu depan saya dah tak trainee kat sini dah . Saya akan trainee dekat Australia . 4 tahun . "
" Whattt ! Baru sekarang kau nak bagitau . Tapi kenapa? Kat sini ada orang kacau kau ke sampai kau nak pindah sana ? Jisoo unnie dengan Lisa tau tak kau nak pindah "
" Saya nak pindah sebab ayah saya sakit . So , saya kena jaga dia . Lagipun kakak saya baru sambung belajar . Jadi , saya boleh tengok tengok kan dia . Unnie orang first yang tahu . Yang lain taktahu lagi . "
" Kenapa baru nak cakap sekarang . Kalau aku rindu kau nanti macam mana . " kata Jennie sambil memeluk Chaeyoung .
" Unnie jangan la macamni . Berat pulak hati saya nak pergi . Nanti kita video call la . Lagipun 4 tahun tu tak lama pon . Pejam celik pejam celik dah 4 tahun . "
" Banyak la kau taklama . Aku harap bila kau balik sini nanti kita boleh debut sama sama "
Tiba tiba mereka terdengar bunyi barang jatuh berhampiran mereka .
" Siapa tu ? " tanya Chaeyoung .
Rupa rupanya itu adalah Lisa dan Jisoo . Mereka berdua terdengar perbualan Jennie dan Chaeyoung .
" Chaeng ah ! Jangan la pindahhhhhh ! " kata Lisa sambil menangis .
" Chaeng ah ! Nanti aku dah tak boleh practice menyanyi dengan kau " kata Jisoo pula .
" Alaaaa semua janganlah macamni " kata Chaeyoung
Lalu mereka semua berpelukan bersama . Mereka berempat sudah seperti sebuah keluarga walaupun baru sahaja menjalinkan hubungan persahabatan .
YOU ARE READING
Love At The First Sight
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang Chanyeol yang sudah jatuh cinta pada seorang wanita yang terlanggar dia sewaktu di sebuah kafe . " mianhae , saya tak sengaja " " sokay , please be careful next time " " saya rasa bersalah sangat , let me buy your n...