Chaeyoung pov
Disini aku menjalani hari hari ku dengan penuh rasa kerinduan . Ya aku rindu . Rindu Jennie unnie , Jisoo unnie , Lisa dan rindu cafe . HAHAHAHA sempat lagi aku ingat cafe tu .
Aku ada sebab kenapa aku pindah Australia ni . Sebab utama aku bukan la sebab appa sakit . Tapi aku nak larikan diri . Tapi dari siapa? Dari siapa lagi kalau bukan " lelaki " tu . Lelaki yang selalu ikut aku tu . Jujur aku memang jatuh cinta dengan dia . Dari paras rupanya , dari sikapnya , dari segala perbuatannya . Ya . Aku jatuh cinta . Sebab tu aku pindah . Kalau aku bercinta , habislah semua angan angan ku nak jadi idol . Aku taknak kena buang . Dah dua tahun aku kat sini . Aku kena kuatkan semangat . Aku kena bersungguh sungguh nak jadi idol . Aku dah try hard . Dan aku harap , semua usaha aku berbaloi . Balik je sana , aku akan tunjukkan yang aku layak untuk debut . Aku MESTI debut .
.............
Chanyeol pov
Kenapa aku dah tak nampak dia . Dah dua tahun aku tunggu dia untuk muncul kat cafe ni . Tapi dia still takde . Dia pergi mana . Fikiranku sudah kusut . Hampir setiap hari aku ke cafe yang selalu dikunjungi Chaeyoung semata mata untuk bertemu dengan nya lagi .
Aku tak boleh mengalah . Aku kena debut . Aku kena jadi orang yang terkenal . Supaya dia tahu aku . Supaya dia kenal aku . Supaya dia nampak orang yang cinta dia ni dah berjaya . Chaeyoung , aku takkan mengalah . Kataku sendirian sambil menatap gambarnya yang aku tangkap senyap senyap dua tahun lalu .
.............
Hari demi hari , akhirnya . Kakak Chaeyoung iaitu Alice sudah pun graduate . Nampaknya tidak lama lagi Alice akan menjadi seorang peguam . Dan tak lama lagi , Chaeyoung akan pulang ke Korea . Mungkin dalam 3 bulan lagi . Penantiannya selama 4 tahun akan berakhir tidak lama lagi . Appa nya juga sudah semakin sihat .
" Rose , nanti tak lama lagi kamu dah nak pulang ke Korea kan . Appa harap kamu jaga diri kamu kat sana nanti . Omma , appa , Alice akan sentiasa merindui kamu Rose . Appa yakin yang kamu boleh debut . Appa sayang anak appa ni . Sini appa hug " kata appa nya sambil mendepakan tangan
" Appa . Terima kasih bagi Rose kata semangat . Rose sayang semua . Appa doakan kejayaan Rose tau . Nanti Rose akan call appa selalu . Appa pon jaga diri . Jangan buat kerja berat sangat . Nanti Rose akan tanggung keluarga kita . Rose sayang appa " kata Rose sambil menangis memeluk appa nya .
Rose . Rose itu juga nama Chaeyoung . Keluarganya memanggil nya Rose . Dia mempunyai dua nama . Disebabkan dia lahir di Australia , omma nya menamakannya Roseanne Park . Manakala nama Korea nya Park Chaeyoung .
YOU ARE READING
Love At The First Sight
FanfictionCerita ini mengisahkan tentang Chanyeol yang sudah jatuh cinta pada seorang wanita yang terlanggar dia sewaktu di sebuah kafe . " mianhae , saya tak sengaja " " sokay , please be careful next time " " saya rasa bersalah sangat , let me buy your n...