Hoofdstuk 7

72 5 3
                                    

Ad Ashley:

Liefste Luke,
Vandaag heb ik de moed opgegeven, het lijkt alsof de chemo het alleen maar erger maakt. Heb net mijn tweede dosis chemo gehad. De dokters zeggen dat ze goede hoop hebben maar ik voel dat ze iets achterhouden. Ze weten het, ze weten het dat mijn lichaam niet meer kan. Maar waarom willen ze dan dat ik blijf vechten, blijf hopen ?

Ons leven zal anders verlopen dan dat we altijd dachten. Ik weet het nog zo goed.

'Ash?' Ik kijk mijn beste vriend aan, ons leven gaat nu veranderen. Ik kijk naar men beste vriend. Ik weet nog goed dat Ben me die dag ervoor verteld had dat we elkaar na een tijdje zouden gaan vergeten. Dat we nieuwe vrienden zouden gaan maken. Maar jij reageerde meteen zo beschermend. 'Ash laat ze maar dingen zeggen, ik weet dat we voor altijd beste vrienden zullen zijn. Ik zal er zijn wanneer je me nodig hebt.' dit was jou belofte aan mij.

Je had het me beloofd, toen ik gepest werd is ben je voor me opgekomen, toen ik mijn ouders en broer verloor was je er om me te troosten maar nu, nu heb ik jou de kans niet gegeven om hier voor me te kunnen zijn.

Ik voel me slecht, misschien had ik jou toch moeten vertellen waar ik was. Alleen weet ik dan dat je niet meer geleefd had, je zou dag en nacht bij me zitten zonder nog maar een keer te denken aan de tour. Je zou er voor me zijn en daardoor niet meer aan jezelf denken.

Je zou zeggen dat ik belangrijker ben. Dat de tour volgend jaar wel weer zou gaan als ik genezen ben, maar dat is niet waar Luke. Ook al zou ik genezen zijn, wat ik betwijfel dan nog zou je me niet meer alleen durven te laten. Bang dat ik herval.

Ik spreek mezelf moed in. Soms denk ik wel eens heb ik het juiste gedaan. Als ik alleen naar mezelf had gekeken dan was je hier nu bij me geweest, maar zo ben ik niet, Luke. Ik heb het juiste gedaan voor jou, voor de band. Alleen spijt het me Luke, want ik heb jou hierdoor pijn gedaan.

Je zit met vragen. Je hoort niets meer van mij terwijl we beide hadden beloofd elke dag iets naar elkaar te sturen en 1 keer in de week te bellen. De eerste week heb jij die belofte verbroken en toen je me uiteindelijk belde kon ik niet opnemen. Ik wil niet dat je weet dat ik in het ziekenhuis lig, ik wil niet dat je bezorgd om me bent, ik wil dat je me herinnert zoals ik was en niet zoals ik nu ben.

Ik weet ook diep in me dat we elkaar beide nodig hebben maar ik kan het je niet aandoen Luke. Je bent te belangrijk voor me. Ik hou super veel van je. Luke Robert Hemmings I love you ❤️

Liefs Ash xxx

One Last time Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu