Hoofdstuk 12

75 4 3
                                    

Ad Ashley:

Liefste Luke,

Ik weet het nu zeker vandaag is de laatste brief dat ik ooit zal schrijven naar jou. Ik voel de kracht in mijn lichaam verdwijnen. Het schrijven van deze brief duurt eeuwen want ik kan bijna niet meer schrijven. Mijn geschrift is nauwelijks leesbaar maar ik hoop dat je het toch nog kunt lezen.

Vandaag ben je hier in Australië, je bent enkele uren geleden aangekomen. De zon heet je welkom. Binnen 3 dagen ga je je eerste optreden doen hier in Sydney maar ik weet dat ik dit niet meer zal meemaken.

Jullie muziek galmt door mijn kamer, dit is namelijk het laatste dat ik zou willen horen. Met dit wil ik rustig heengaan.

Luke ik wil dat je weet dat ik had gehoopt dat we nog veel mooie momenten hadden kunnen maken. Net zoals die ene keer toen we een watergevecht hielden en door jou schuld de barbecue uitging. Of die ene keer toen we gingen zwemmen en jij je handdoek vergeten was. Gelukkig had ik toen twee handdoeken bij. Weet je ook nog die ene keer toen we 12 waren en net naar het middelbaar gingen, de dag dat ze me pesten. Maar ook de dag dat je me trooste dat je naast me kwam liggen zodat je altijd bij me kon zijn. Vanaf die dag elke keer als we bleven slapen lagen we samen dicht bij elkaar. Je had je arm rond me en ik lag op je borstkas terwijl je met mijn haren speelde. Ik koester deze momenten en zou willen dat ik dit nog een keer kon meemaken. Dat ik nog een keer zo kon liggen daar samen met jou.

Het leek die tijd alsof we een koppel waren maar dat was niet, we waren broer en zus. Althans zo voelde het.

Luke nu dit mijn laatste brief is wil ik nog iets tegen je zeggen. Luke wordt alsjeblieft terug jezelf. Lach, maak plezier, je ziet dat het leven ineens gedaan kan zijn. Ook wil ik dat je weet dat jij het beste is dat me in mijn leven overkomen is. Je bent mijn beste vriend en ook al zal ik hier nu niet meer voor je kunnen zijn. Boven zal ik altijd naar je kijken, je succes wensen alsook je troosten als je het moeilijk hebt.

We steunen elkaar door dik en dun en blijven altijd bij elkaar.

Luke ik weet nog de ene keer dat je naar me toe kwam, je was zo gelukkig. Je kreeg namelijk de kans van je leven, je mocht het voorprogramma zijn van One Direction. Ook al had ik nog niet de kans gehad om de andere jongens te leren kennen ik wenste jullie alle succes van de wereld toe. Je mond stond heel de avond niet stil, elk liedje heb je voor me gespeeld. Je vertelde me dat je er alles aan ging doen zodat ik mee kon met jou, maar toch lukte het niet. Langs de ene kant ben ik hier wel blij voor anders had je deze kans weggegooid om bij mij te kunnen zijn.

Luke verwijt jezelf hier nooit iets van. Het was mijn keuze. Ik wil dat je leeft, jou dromen volgt en een gelukkig leven lijd. Weet dat ik altijd bij je zal zijn. Ik hou van je Luke 💖 always

Dikke knuffel Ash xxxxx

One Last time Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu