4

172 6 5
                                    

Christel word wakker gemaakt door Daniel. 'Goedemorgen!' Zegt Daniel terwijl hij op de rand van het bed zit. 'Goedemorgen' zegt Christel slaperig. 'Lekker geslapen!' Vraagt Daniel. 'Voor of na de brand?' Zegt Christel. 'Na de brand!' Zegt Daniel. 'Mwahh' zegt Christel. 'Ik heb je horen draaien! Een paar keer' zegt Daniel. 'Sorry!' Zegt Christel. 'Geeft niet!' Zegt Daniel.
'DANIEL, JOCELYN IS ER!!' Roept Keri. Dan lopen Christel en Daniel naar beneden. 'lieverd, het spijt me zo dat ik vannacht nou niet thuis was!' zegt jocelyn, ze liegt dat weet Christel, maar ze zegt er maar niks van en liegt mee, 'Ja ik weet het, dan ben je een keer bij Jonathan dan gebeurd dit! Gelukkig was Coco er nog!' liegt Christel. 'Ik ben zo blij dat jij niks hebt!' Zegt Jocelyn terwijl ze naar haar toe loopt. Jocelyn geeft Christel een knuffel. 'Kom, we moeten naar de makelaar en de verzekering!' Zegt Jocelyn. 'Ik was je kleding en breng het terug naar je!' Zegt Keri. 'Dank u wel! Voor het slapen en het opvangen!' Zegt Christel. Keri loopt naar Christel en geeft haar een knuffel. 'Je bent altijd welkom!' Zegt Keri. Dan gaan Jocelyn en Christel weg. 'Goed geacteerd!' Zegt Jocelyn tegen Christel. Christel zwijgt en stapt in de auto. 'Waar is dat rot beest!' Zegt Jocelyn. 'Dat rot beest heeft een naam, ze is bij Familie Besson!' Zegt Christel. 'Die halen we later wel!' Zegt Jocelyn. 'Want ik moet naar de verzekeraar! En makelaar want we gaan een nieuw huis kopen!' Zegt Jocelyn. 'Nee' zegt Christel. 'Jawel!' Zegt Jocelyn. 'Je bent echt een rot moeder! Ik wil gewoon dat ons oude huis weer opgebouwd word!' Zegt Christel. 'Wees blij dat ik je nog een huis wil geven! Ik had ook kunnen zeggen dat we bij Jonathan gingen wonen!' Zegt Jocelyn. 'Dat wil je zelf niet! Je wilt van me af' zegt Christel. Er rolt een traan over haar wang. Maar het kan Jocelyn niet schelen. Christel pakt haar oortjes en ze rijden door. 'We zijn er!' Zegt Jocelyn als ze het oortje uit Christel der oor trekt. Christel kijkt om zich heen. Ze zijn bij de makelaar. Jocelyn stapt de auto al uit en loopt naar binnen. Christel stapt nu snel uit en rent achter Jocelyn aan. 'Mevrouw Jones!' Zegt De makelaar. 'We hebben gekeken naar wat u zoekt in de buurt van u oude huis. Er staat toevallig aan de overkant een huis te koop!' Zegt de makelaar. Jocelyn knikt. Ze lopen verder. Ze zitten in het kantoor, ze krijgen thee. Christel volgt niet veel van het gesprek. Het gaat voornamelijk veel over de verzekering. Aangezien het huis in brand stond. Ze krijgen een contract. Het huis naast Corbyn, dat ze willen kopen. Staat al lang te koop dus die mensen willen het snel afronden net zoals Jocelyn. 'Volgende week de sleutels!' Zegt de makelaar. Jocelyn knikt tevreden. Er moeten dingen worden veranderd. Maar geld speelt geen rol. Jocelyn verdient veel geld. Ook al werkt ze niet veel.
Dan mogen Jocelyn en Christel weg. 'Je zoekt maar uit waar je deze week slaapt! In ieder geval niet bij mij of Jonathan!' Zegt Jocelyn dan stapt ze in de auto en rijd ze weg. Ze laat Christel achter.
Christel loopt richting haar oude huis. ze gaat naar Corbyn om Coco op te halen. Als ze bij Corbyn aan komt belt ze aan. Corbyn opent de deur. Hij staat vriendelijk in de deur opening. 'Hoi Christel!' Zegt hij aardig en vrolijk. 'Hoi Corbyn, ik kom Coco halen!' Zegt Christel. 'Ja kom binnen, ze is druk aan het spelen met Lola!' Zegt Corbyn. 'Oke' zegt Christel. Corbyn zet een stap opzij, en Christel loopt naar binnen. Ze lopen door de hal, naar de woonkamer. Coco is druk aan het spelen met Lola. Maar als Coco Christel ziet, houd ze op met spelen en rent ze naar Christel toe. Christel bukt en aait Coco. Coco gaat er bij liggen. 'Dankje!' Zegt Christel tegen Corbyn terwijl ze gaat staan. Coco rent weer terug naar Lola. 'Geen dank, drinken?' Vraagt Corbyn, Christel heeft niks beters te doen dus loopt mee met Corbyn naar de keuken. 'Cola?' Vraagt Corbyn, 'sure' zegt Christel. 'Waar is je moeder?' Vraagt Corbyn geïnteresseerd terwijl hij Cola in schenkt. 'Bij me oma!' Liegt Christel. 'En waar ga jij heen straks?' Vraagt Corbyn door. 'Naar me oma!' Liegt Christel. 'Die dode?' Vraagt Corbyn. 'Wat?!' Zegt Christel. 'Je oma is dood, als ik het me goed kan herinneren!' Zegt Corbyn. Christel knikt. 'Je hebt me door!' Zegt Christel terwijl ze weg kijkt. 'Je moeder gaat zeker weer naar die man!!' Zegt Corbyn. 'Welke man?' Zegt Christel, en ze doet alsof ze van niks weet. 'Waarmee ze vaak spullen haalt, en weer mee weg rijd. En vervolgens niet thuis komt! En na een week gaat alles weer opnieuw!' Zegt Corbyn. 'Dus je hebt me alweer door!' Zegt Christel. 'Ja, daar ben ik goed in!' Zegt Corbyn. 'Dus nu eerlijk, waar ga je slapen?!' Zegt Corbyn, terwijl hij het glas Cola aan Christel geeft. 'Geen idee!' Zegt Christel. 'Overal en nergens!' Zegt Christel. 'Nee, je slaapt bij mij! Me ouders en Jordan en Ashley zijn toch niet thuis en komen niet! Want ze zijn bij mijn oma!' Zegt Corbyn. 'En dan kan Coco bij jou blijven!' Zegt Corbyn. 'Dat kan ik niet aannemen Corbyn!' Zegt Christel terwijl ze een slok van haar Cola neemt. Corbyn loopt dichter naar Christel toe. Hij staat nu heel dicht bij Christel der hoofd.
'Weet je dat heel zeker?' Vraagt Corbyn, zijn hoofd is nu nog dichter bij. Christel voelt de warme pepermunt adem van Corbyn op haar gezicht. 'Nee, dat weet ik niet zeker!' Zegt Christel. 'Mooi zo! Want je blijft hier!' Zegt Corbyn, dan stapt Corbyn naar achter en drinkt zijn Cola op. 'Moet je nog spullen halen?!' Vraagt Corbyn. 'Corbyn! Welke spullen? Mijn huis is afgebrand!' Zegt Christel lachend. 'Uh oh ja' zegt Corbyn. 'Maar dat betekent dat je geen kleding hebt!' Zegt Corbyn erna. 'Ik weet het!' Zegt Christel. 'Zullen we bestellen?!' Vraagt Corbyn. 'Wat?!' Vraagt Christel. 'Kleding slimmie!' Zegt Corbyn, 'ik moet eerst een nieuwe bankpas gaan regelen!' Zegt Christel. 'Ik betaal!' Zegt Corbyn. 'Nee dat kan ik niet aannemen!' Zegt Christel. 'Jawel!' Zegt Corbyn terwijl hij naar de woonkamer loopt. Hij pakt zijn laptop en zet hem aan. 'Waar bestel je altijd?!' Vraagt Corbyn terwijl hij gaat zitten. Christel gaat naast hem zitten. Ze kijken in wat winkels en bestellen. 'Morgen rond twaalf uur komt het binnen!' Zegt Corbyn. 'Okey, Maar je moet naar school! Want ik heb wel vrij gekregen! Want ik heb toch geen boeken ofzo!' Zegt Christel. 'Ach, het is de laatste dag voor de vakantie! Ik spijbel wel!' Zegt Corbyn. 'Nee!' Zegt Christel. 'Kugh kugh, ik denk dat ik ziek word!' Zegt Corbyn nep hoestend. Als hij stopt, begint hij echt te hoesten. 'Karma is een bitch!' Zegt Christel lachend. Corbyn lacht ook. 'Ja das waar!' Zegt Corbyn. 'Film kijken?' Vraagt Corbyn. Christel knikt. 'Sure!' Zegt Christel. 'Ik hou van Horror!' Zegt Corbyn. Christel knikt. 'Ik ook!' Liegt Christel. Ze gaan op de bank zitten, en Corbyn zet de tv aan. Na een tijdje komt het spannende stukje. Christel ziet bloed en kijkt snel weg. 'Kan je zeggen als het weg is?' Vraagt Christel. 'Het is weg!' Zegt Corbyn. Corbyn heeft de tv uit gezet. 'Je haat horror!' Zegt Corbyn. Christel knikt. 'Waarom zei je dat niet?' Vraagt Corbyn. Christel haalt haar schouders op. 'Zullen we een dans film kijken?!' Vraagt Corbyn. Christel der ogen worden groot van verbazing. 'Meen je die?' Vraagt Christel dan verbaasd. Corbyn knikt. 'Maar eerst!! PIZZA!' Zegt Corbyn lachend. 'JAHH!' Zegt Christel. Corbyn pakt zijn telefoon. 'Welke pizza wil je?!' Vraagt Corbyn. 'Salami!' Zegt Christel. Corbyn bestelt de pizza. Als hij de pizza bestelt heeft, pakt hij een dekentje. Corbyn en Christel gaan eronder zitten. Coco en Lola gaan erbij liggen. Ze kijken nu een dans film. Ze moeten allebei heel hard lachen, en dan belt er iemand aan. 'Pizza bezorger!' Zegt Corbyn lachend, terwijl hij van de bank af springt. En naar de deur sprint. Dan komt Corbyn terug lopen met pizza dozen. 'Ik heb je pizza!!!' Zegt Corbyn. Christel lacht. 'Beter!' Zegt Christel. Corbyn ploft naast Christel en geeft haar haar pizza.
'Weet je?!' Zegt Christel, als ze haar pizza op heeft. 'Nou?' Zegt Corbyn met zijn mond vol. Christel lacht. 'Ik dacht echt dat je een eikel was!' Zegt Christel opeens serieus. 'En nu?!' Vraagt Corbyn. 'Ik weet niet! Alleen je was altijd een eikel!' Zegt Christel. 'Je kent me ook niet!' Zegt Corbyn. 'Dat is wel waar!' Zegt Christel. 'Ik weet ook niks van jou!' Zegt Corbyn. 'Nou, je weet meer dan je denkt!' Zegt Christel lachend. Corbyn zet zijn lege pizza doos aan de kant. En schuift dichter naar Christel toe. 'Ik wil je wel beter leren kennen!' Zegt Corbyn. Christel knikt, 'ik jou ook!' Zegt Christel. Dan leunt Corbyn dichter naar Christel. Maar dan gaat de bel. Corbyn staat snel op en loopt naar de deur. 'Hoi Schatt!!' Zegt Christina als Corbyn de deur opent. 'Hoi' zegt Corbyn zacht. Christina geeft Corbyn een kus. Ze wilt naar binnen lopen maar Corbyn blijft staan. 'Je kan nu niet naar binnen komen, ik heb de jongens belooft alleen jongens vanavond!' Liegt Corbyn. 'Okey! Raar, want ik heb Kim net gezien!' Zegt Christina. 'Dus?' Vraagt Corbyn. 'En ze zou met Jonah afspreken!' Zegt Christina. 'Oeh, ja! Last minute!' Zegt Corbyn. 'Oke veel plezier met Jonah en Harvey!' Zegt Christina. Dan loopt ze weg en Corbyn doet de deur in. Hij loopt terug naar Christel. 'Dat was close!' Zegt Corbyn. 'Iets te!' Zegt Christel. 'Zou ik misschien kunnen douchen?' Vraagt Christel. Corbyn knikt. 'Ik help je!' Zegt Corbyn. 'Met douche?!' Vraagt Christel lachend. 'Nee! Alleen als je wil he!' Zegt Corbyn lachend. 'Nee grapje! Met een shirt geven voor pyjama, en naar de badkamer brengen!' Zegt Corbyn. 'Oke' zegt Christel. Ze lopen samen naar boven. 'Hier!' Zegt Corbyn, hij geeft een shirt van hem aan Christel. Ze loopt naar de badkamer. Corbyn loopt naar zijn kamer. Christel staat in de badkamer. En ze zet de douche aan. Ze kleed zich uit en stapt de douche in. Als ze klaar is, stapt ze de douche uit. 'Je telefoon gaat af!' Roept Corbyn vanuit zijn kamer. Dan staat Corbyn op van zijn bed en loopt naar de badkamer. Christel wikkelt zich in een handdoek. Ze opent de deur.

Ik kijk naar Christel, ze heeft de deur geopend. Ze staat in een handdoek. Haar haren zitten een beetje in de war. Maar ze ziet er erg mooi uit. Ze lacht naar me en pakt haar telefoon aan. Ik kijk nog even snel naar haar telefoon. Er staat Daniel met een hartje. Ze heeft een paar gemiste oproepen van hem gehad. Ik kijk weer terug naar Christel. Haar handdoek begint los te laten. Dan doet ze de deur dicht.
Ik kijk nog even naar de deur. Wow, het is alsof alle vlinders door me buik vliegen. Al mijn gevoelens voor Christina vliegen weg, en haar naam ook, en Christel komt binnen vliegen.

Corbyn loopt terug naar zijn kamer en gaat liggen op zijn bed. Even later word er op de open deur geklopt. 'Ja' zegt Corbyn terwijl hij overeind komt. Hij schuift een beetje op zodat Christel er naast kan gaan zitten. Hij kijkt even naar Christel die een lang shirt van hem aan heeft. Hij kijkt met een verliefde blik naar Christel, maar hij schud zijn hoofd. En klopt op zijn bed. Christel loopt naar zijn bed en gaat naast hem zitten. 'Was je vriendje bezorgt?!' Vraagt Corbyn. 'Ja' zegt Christel. Corbyn kijkt teleurgesteld. 'Hoe wist je dat?' Vraagt Christel. 'Goede gok!' Zegt Corbyn lachend. 'Inderdaad een goede!' Zegt Christel lachend.

The Bad BoyWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu