Beyin Cerrahi

4.3K 125 35
                                    

Nörocerrah ya da nöroşirürjiyen de denilen beyin cerrahları beyin, sinir, omurilik ve omurga cerrahisi ile ilgilenen kişidir

Beyin cerrahı olmak belki de cerrahi alanların en zor dalıdır. Beyin cerrahları beyinde su birikmesine bağlı gelişen bunama, epilepsi, Parkinson, anevrizmalar, kafa travmaları, beyin tümörleri, fıtıklar, omurilik ve omurga hastalıkları gibi daha pek çok hastalığın tedavisi ile ilgilenirler. Hastanın tüm beyin ve sinir sistemi doktorların elindedir ve yapılacak tek bir hata felç, sakatlık, konuşamama gibi problemler ile birlikte psikolojik olarak bile etkilenmelerin olabileceği durumların yaşanması söz konusudur. Bu nedenle alınan eğitim ve uygulama alanları adaylar için hayati değer taşımaktadır. Beyin cerrahı olmak isteyen bir kişi ilk olarak ÖSYS ile yani YGS ve LYS sınav aşamalarını geçip LYS’de Tıp Fakültesi’ne girmek için gereken puanı almak durumundadırlar.

Hazırlık sınıfı haricinde 6 yıllık eğitim veren Tıp Fakülteleri’ni başarı ile bitirdikten sonra uzmanlaşmak istemeleri durumunda yönelecekleri bölüm cerrahi bölüm olan Beyin ve Sinir Cerrahi olacaktır. Bu da Tıp Fakültesi’nden sonra 5 yıllık bir asistanlık sürecinin eğitimini almaları gerektiği anlamına gelmektedir. 5 yılda kişiler ilk seneler terik bilgileri öğrenecek anvak siğer yıllar pratik ve uygulama yılları olacaktır. 5 yıllık eğitim almak isteyen kişiler tabi ki asistan olabilmek için TUS’tan geçerli notu almalı hatta TUS’a girmeye de KPDS’den en az 50 puan alarak hak kazanmalıdırlar.

Doktorlukla İlgili Her şey Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin